کد خبر: 1078266
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
رییس پلیس فتااصفهان :
رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: شهروندان با ورود به لینک آلوده، تشویق به نصب برنامه می‌شوند و کنترل پیامک گوشی تلفن همراه آن‌ها در اختیار هکرها قرار می‌گیرد؛ سپس در کمتر از چند دقیقه بیش از ۲۵۰ پیام از گوشی کاربر موردنظر به سایر همشهریان برای تشویق و ورود به سایت صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی صبح امروز با تبریک دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نشست خبری جرایم فضای مجازی، شهروندان بدانند که سایت‌های تبلیغاتی، محلی برای هدایت آن‌ها به وب‌سایت تخصصی است. علاوه بر این موارد برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی، مسئله دیگری است که در فضای مجازی با پیام‌هایی حاوی یک لینک آلوده رخ می‌دهد؛ طی دو روز گذشته قریب به ۸۰۰ تماس تلفنی در ۲۴ ساعت در این بخش با پلیس فتای استان اصفهان برقرار شده است.

وی افزود: متأسفانه کار این لینک این‌گونه است که شهروندان با ورود به لینک آلوده، تشویق به نصب برنامه می‌شوند و کنترل پیامک گوشی تلفن همراه آن‌ها در اختیار هکرها قرار می‌گیرد؛ سپس در کمتر از چند دقیقه بیش از ۲۵۰ پیام از گوشی کاربر موردنظر به سایر همشهریان برای تشویق و ورود به سایت صادر می‌شود.

سرهنگ مرتضوی اظهار کرد: با وارد کردن اطلاعات کارت کاربر، رمز او به سرقت می‌رود و در کمتر از چند ثانیه حساب شهروندان خالی می‌شود؛ این مسئله کارکرد رمز پویا و ایمن بودن آن را هم به آرامی در جامعه خنثی می‌کند. بنابراین آگاهی شهروندان در مورد برداشت‌های غیرمجاز از حساب آن‌ها به وسیله لینک‌های آلوده، میزان این نوع جرایم را کاهش خواهد داد.

سرهنگ مرتضوی بیان کرد: فراوانی جرایم مزاحمت اینترنتی ۱۴ درصد است. باید شهروندان در مزاحمت‌های اینترنتی سطح مهارت خود را افزایش دهند و ضمن مشورت با خانواده و پلیس فتا از پنهان‌کاری در این بخش اجتناب کنند و اطلاعات خصوصی خود را در اختیار افراد مزاحم اینترنتی قرار ندهند.

رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با افزایش ۷۵ درصدی دسترسی‌های غیرمجاز ناشی از لینک‌های آلوده در فضای مجازی روبه‌رو هستیم و برای شناخت پیام‌های سازمان‌های خاص باید پنل پیامکی به نام آن سازمان باشد؛ برای مثال پیام سازمان دادگستری از شناسه عددی ارسال نمی‌شود و ارسال پیامک از سامانه موردنظر است.

وی خاطر نشان کرد: نکته بعدی مشخصات لینک است؛ لینک‌های جعلی به سهولت قابل شناسایی است. آدرس لینک‌های اینترنتی. IR و com بوده و موارد دیگر جعلی و برای سرقت اطلاعات است. کاربران باید لینک را کنار بگذارند و وارد وب‌سایت تخصصی همان سازمان و پنل سامانه شوند. این شیوه ایمن‌ترین روش برای مصون ماندن از خطرات لینک‌های آلوده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص آمار و ارقام برخوردها با جرایم فضای مجازی ابراز داشت: در ۱۰ ماه ابتدایی امسال ۲۶ هزار تماس با مرکز پلیس فتا برقرار شد، همچنین در این راستا ۶ هزار و ۴۵۰ مسدودسازی، دو هزار و ۸۴۰ حساب مجازی مسدود و دو هزار و ۸۰۰ لینک جعلی از بین رفته و ۸۰۰ سیم کارت نیز مسدود شده است و ۲۲ میلیارد تومان وجوه مردم از حساب‌های جعلی مسدود و به مردم برگشت.

وی افزود: : در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال مزاحم‌های اینترنتی ۱۴ درصد رشد داشته زیرا سطح آگاهی مردم نسبت به این موضوع پایین است و آن را از پلیس و خانواده مخفی می‌کنند و در بین این استرس محیط افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند منجر به نابودی خانواده نیز برود، همچنین دسترسی غیرمجاز به گوشی‌های موبایل ۷۵ درصد رشد داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار