نقد سینمای ایران و جهان
«جوان» در گفت‌و‌گو با ۲ سینمادار، شکسته شدن رکورد روزانه تعداد تماشاگر در سال جاری را بررسی می‌کند
این روز‌ها عموم تماشاگران بسیار به‌روز هستند و جست‌و‌جو‌هایی را پیرامون هر فیلم و پیشینه سازندگان آن صورت می‌دهند و در کنار این موضوع، تبلیغ دهان به دهان که از قدیم‌الایام در سینما وجود داشته، باعث شده فیلم‌های باکیفیت مورد توجه و اقبال تماشاگران واقع شوند
نگاهی به فیلم «ناتور دشت»
فیلم «ناتور دشت» به سراغ سوژه‌ای می‌رود که پیشاپیش بار عاطفی و اجتماعی بالایی دارد. دست گذاشتن بر رویدادی که در حافظه عمومی تازه است، جسارت می‌خواهد؛ چراکه هم خطر شعارزدگی وجود دارد و هم امکان لغزیدن به ورطه ملودرام اغراق‌آمیز.
امسال با رونق سینمای اجتماعی، امیدواری‌ها نسبت به درخشش در رقابت‌های جهانی بالا رفته‌است
سینمای ایران از سال ۲۰۱۶ که با فیلم «فروشنده» اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را گرفت، دیگر نتوانسته نماینده‌ای قابل برای حضور در جشنواره‌های جهانی معرفی کند. غلبه فیلم‌های کمدی در چند سال اخیر، سینمای ایران را از فیلم‌های خوب و باکیفیت تهی کرده و همین دست سینمای ایران را برای درخشش در رقابت‌های جهانی بسته است
در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم مهران غفوریان، نیما جاویدی، پارسا پیروزفر، ریحانه رضی و مرتضی امینی‌تبار از مهمترین چهره‌های خبرساز در محافل رسانه‌ای بودند.
در روز‌های پایانی مردادماه فروش سینمای ایران در حالی به هزار میلیارد تومان نزدیک شده که نیم‌بها بودن بلیت فیلم‌ها در روز‌های سه‌شنبه بر این میزان فروش اثرگذار بوده و احتمالاً شناور شدن قیمت بلیت در ساعت‌های مختلف روز و هفته بر افزایش مخاطبان سینما بی‌تأثیر نباشد. 
پول‌های بی‌حساب و کتاب و نبود نظارت‌های صنفی روند تولید فیلم را مختل کرده است
در دنیا وقتی فیلمی فروش نکند دستمزد بازیگر به شدت افت می‌کند، اما در ایران وقتی فیلمی نمی‌فروشد دستمزد بازیگرش دو برابر می‌شود
بررسی وضعیت بنیاد سینمایی فارابی در گفت‌وگوی «جوان» با محمدرضا مقدسیان، منتقد سینما
مدیران فارابی می‌گفتند ما باید امسال پنج فیلم بسازیم و در جشنواره حضور داشته باشیم. پس مجبور می‌شدند بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنند
آخرین فیلم بهروز افخمی را باید یکی از آثار شکست‌خورده امسال دانست
افخمی تلاش داشته است با «صبح اعدام» اثری تأمل‌برانگیز، انسانی و تاریخی خلق کند، اما ایستایی روایی و فقدان تعلیق دراماتیک باعث شده است با فیلمی خسته‌کننده روبه‌رو باشیم. آندره بازن از فیلسوفان و منتقدان برجسته معتقد بود که اقتباس در سینما نباید تقلیدی سطحی باشد و فیلمساز برای غنای تصویری از دل مستندات باید ایده‌های دیگری داشته باشد، بنابراین می‌شد در «صبح اعدام» ایده کلی را از گزارش روزنامه گرفت و ساختار دراماتیک داستان را به شکلی جذاب‌تر قرار داد
تاسیان در روایت تاریخ و شخصیت‌پردازی شکست خورد این سریال عاشقانه‌ای کشدار بود که از درام سیاسی و تاریخی زمانه‌اش جا ماند
کارگردان نخستین اثر سینمایی درباره جنگ تحمیلی ۱۲ روزه خبر داد
اکبری گلزار: چهار نسل درک لازم از دفاع‌مقدس را ندارند. سه نسل که اتفاقات و جریانات را اصلاً ندیدند و رسانه ما در انتقال این اتفاقات درست عمل نکرده است