نقد سینمای ایران و جهان
در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم مهران غفوریان، نیما جاویدی، پارسا پیروزفر، ریحانه رضی و مرتضی امینی‌تبار از مهمترین چهره‌های خبرساز در محافل رسانه‌ای بودند.
در روز‌های پایانی مردادماه فروش سینمای ایران در حالی به هزار میلیارد تومان نزدیک شده که نیم‌بها بودن بلیت فیلم‌ها در روز‌های سه‌شنبه بر این میزان فروش اثرگذار بوده و احتمالاً شناور شدن قیمت بلیت در ساعت‌های مختلف روز و هفته بر افزایش مخاطبان سینما بی‌تأثیر نباشد. 
پول‌های بی‌حساب و کتاب و نبود نظارت‌های صنفی روند تولید فیلم را مختل کرده است
در دنیا وقتی فیلمی فروش نکند دستمزد بازیگر به شدت افت می‌کند، اما در ایران وقتی فیلمی نمی‌فروشد دستمزد بازیگرش دو برابر می‌شود
بررسی وضعیت بنیاد سینمایی فارابی در گفت‌وگوی «جوان» با محمدرضا مقدسیان، منتقد سینما
مدیران فارابی می‌گفتند ما باید امسال پنج فیلم بسازیم و در جشنواره حضور داشته باشیم. پس مجبور می‌شدند بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنند
آخرین فیلم بهروز افخمی را باید یکی از آثار شکست‌خورده امسال دانست
افخمی تلاش داشته است با «صبح اعدام» اثری تأمل‌برانگیز، انسانی و تاریخی خلق کند، اما ایستایی روایی و فقدان تعلیق دراماتیک باعث شده است با فیلمی خسته‌کننده روبه‌رو باشیم. آندره بازن از فیلسوفان و منتقدان برجسته معتقد بود که اقتباس در سینما نباید تقلیدی سطحی باشد و فیلمساز برای غنای تصویری از دل مستندات باید ایده‌های دیگری داشته باشد، بنابراین می‌شد در «صبح اعدام» ایده کلی را از گزارش روزنامه گرفت و ساختار دراماتیک داستان را به شکلی جذاب‌تر قرار داد
تاسیان در روایت تاریخ و شخصیت‌پردازی شکست خورد این سریال عاشقانه‌ای کشدار بود که از درام سیاسی و تاریخی زمانه‌اش جا ماند
کارگردان نخستین اثر سینمایی درباره جنگ تحمیلی ۱۲ روزه خبر داد
اکبری گلزار: چهار نسل درک لازم از دفاع‌مقدس را ندارند. سه نسل که اتفاقات و جریانات را اصلاً ندیدند و رسانه ما در انتقال این اتفاقات درست عمل نکرده است
آخرین فیلم سعید روستایی افول فیلمسازی‌اش را به شکلی واضح نشان می‌دهد
فیلم «زن و بچه» که به تازگی در سینما‌های کشور اکران شده، در مقایسه با فیلم‌های قبلی روستایی، در رده‌های پایین‌تری قرار می‌گیرد و به هیچ عنوان در قصه‌گویی و روایت با «ابد و یک روز» قابل‌قیاس نیست.
گفت‌و‌گو با ناصر فیض، شاعر و طنزپرداز
در فیلم با یک برش و تدوین خاص می‌شود زمان را به اندازه یک قرن جلو برد یا به گذشته برگشت، اما در کتاب نویسنده باید با کلمات زمان را نشان بدهد و حس آن را به مخاطب القا کند، بنابراین اقتباس از کتاب برای ساختن فیلم لزوماً و قاطعانه موفق نخواهد بود. اتفاقات در کتاب با کلمات منتقل می‌شوند و کلاً ماجرا چیز دیگری است هر کدام زیبایی‌های خودش را دارد
فیلم بوریس لوژکین وضعیت سخت مهاجران در فرانسه را نشان می‌دهد
فیلم «داستان سلیمان» که سال‌گذشته میلادی در سینمای فرانسه ساخته شده، یکی از فیلم‌های خوب و درخشان با سوژه مهاجران است. این فیلم با نگاهی انسانی و واقع‌گرایانه، زندگی یک پناهجوی گینه‌ای را در پاریس به تصویر می‌کشد که در آستانه مصاحبه پناهندگی، باید داستانی ساختگی را حفظ کند.