سبک‌زندگی

سبک رفتار
شهر برای زندگی او آماده نیست
رفت‌و‌آمد معلولان با هزار مانع و معما

شهر برای زندگی او آماده نیست

درِ ورودی مترو شلوغ است. صدای کشیده شدن چرخ چمدان‌ها روی پله‌ها با صدای پیوسته هشدار قطار مخلوط شده. میان این رفت‌وآمد، زنی...
وقتی معلول از سوی خانواده باور شود جامعه نیز او را می‌پذیرد
دکتر هما هماوندی، روانشناس روشندل: 

وقتی معلول از سوی خانواده باور شود جامعه نیز او را می‌پذیرد

افراد دارای شرایط خاص تا جایی که ممکن است، باید در جامعه حضور داشته باشند و صرفاً در گروه‌های خاص محدود نشوند. مثلاً اگر...
زندگی پشت پله‌ها!

زندگی پشت پله‌ها!

زندگی معلولان پشت پله‌ها گیر کرده است؛ پله‌هایی در شهر، پله‌هایی در نگرش خانواده و جامعه و پله‌هایی در قوانین
برخی تغییرات ساده در سبک زندگی می‌تواند معلولان را مستقل‌تر کند
معصومه توکلی، کارشناس حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی: 

برخی تغییرات ساده در سبک زندگی می‌تواند معلولان را مستقل‌تر کند

برای نگهداری مؤثر از فرد معلول، خانواده‌ها نیاز به آموزش در چند زمینه اساسی دارند. این آموزش‌ها شامل آشنایی با اصول مراقبت‌های...
شهروندان حتی حق جای پارک معلولان را زیر پا می‌گذارند
وجیهه محمدی فلاح، مدیرکل بهزیستی استان البرز: 

شهروندان حتی حق جای پارک معلولان را زیر پا می‌گذارند

در سازمان بهزیستی نیز تمرکز اصلی ما بر آموزش و پیشگیری قرار گرفته، زیرا پیشگیری همواره مقدم بر درمان است
معلولان، زندگی بدون مرز می‌خواهند

معلولان، زندگی بدون مرز می‌خواهند

حالا دوباره همان اشتیاق اوایل ازدواج را داشت. اشتیاقی توأم با ترس و دلهره. در همه غربالگری‌ها گفته بودند جنین سالم است
مهریه هرچند عندالمطالبه، اما تابع شرایط زوج است
علی همراه (حمید) فرجی، وکیل پایه یک دادگستری: 

مهریه هرچند عندالمطالبه، اما تابع شرایط زوج است

با تجربه ۱۸ سال کار حقوقی و تمرکز بر مسائل خانواده باید بگویم تعیین مهریه‌های سنگین هیچ تضمینی برای خوشبختی زوجین ایجاد نمی‌کند....
رسانه‌ها قهرمانان ملموس معرفی کنند تا نسل جوان درست انتخاب کند
معصومه نصیری، دبیرکل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران:

رسانه‌ها قهرمانان ملموس معرفی کنند تا نسل جوان درست انتخاب کند

رسانه‌ها نقشی جدی و تعیین‌کننده در شکل‌گیری و حتی تغییر یا تحریف مفهوم قهرمان در ذهن جامعه دارند. آنها هم در خلق چهره‌هایی...
رویکرد‌های آموزشی در ایران عمدتاً درمانی است نه پیشگیرانه
عاطفه غیاث فخری، کارشناس گروه غربالگری اختلالات منجر به معلولیت: 

رویکرد‌های آموزشی در ایران عمدتاً درمانی است نه پیشگیرانه

رویکرد غالب در ایران پیشگیرانه نیست و همچنان درمانی و مداخله‌محور است؛ به این معنا که بسیاری از برنامه‌ها، چه در حوزه سلامت،...
سامانه غربالگری ژنتیک با هدف فرزندآوری سالم راه‌اندازی می‌شود 
حمیرا ادیبی، رئیس گروه پیشگیری ارتقایی و ژنتیک معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی: 

سامانه غربالگری ژنتیک با هدف فرزندآوری سالم راه‌اندازی می‌شود 

سازمان بهزیستی قرار است سامانه غربالگری ژنتیک را راه‌اندازی کند و افراد با استفاده از این سامانه و دادن اطلاعات نوع بیماری...
مهریه باید محترم و قابل پرداخت باشد نه بحران‌آفرین
مهدی سجادی‌امین، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن‌و‌خانواده:

مهریه باید محترم و قابل پرداخت باشد نه بحران‌آفرین

پدر و مادر‌ها و بزرگ‌تر‌ها موظفند، مهریه را متناسب با توان مالی و موقعیت واقعی داماد تعیین کنند. به تعبیر دیگر، مهریه بر...
مهریه بالا ازدواج را به یک تعهد مالی سنگین تبدیل می‌کند
حسین بهروان، جامعه‌شناس: 

مهریه بالا ازدواج را به یک تعهد مالی سنگین تبدیل می‌کند

ناامنی اقتصادی، تورم و بی‌اعتمادی اجتماعی باعث شده خانواده‌ها برای ایجاد «حس امنیت»، مهریه سنگین تعیین کنند
سبک نگرش
نقدی بر فرهنگ حاکم بر نظام اشتغال در کشور

وقتی هیچ کس سر جای خودش نیست

مهدی مهاجر
زندگی واقعی را با فیلم‌های رمانتیک اشتباه نگیرید

عشق بدون دوستی عمیق به جایی نمی‌رسد

نگهداری گذشته نوستالژیک در کمد‌های خانه‌ها

گنجینه‌ای به نام کمد!

تلخیص: سیمین جم
مطالبه ساده‌ای که به سادگی محقق نمی‌شود

مردم رئیس‌جمهور خوب می‌خواهند همین!

زهرا هنربخش
خستگی‌های روح و روانمان را جدی بگیریم

روح خسته‌ات را به جرعه‌ای ایمان دعوت کن!

مرضیه بامیری
صنعت چند میلیارد دلاری طاسی، خط رویش مو را نشانه گرفته است

مو‌های عزیزم، لطفاً نریز!

تلخیص: سیمین جم
با بحران ارتباطات رو در رو چه کنیم؟

گوشی ات را کنار بگذار و مرا ببین!

سید امیرحسین حسینی
نگاهی به زندگی فرنگیس حیدرپور

زندگی به سبک فرنگیس قهرمان

مرضیه بامیری
سبک تربیت
نقش بازی کردن پدر‌ها با بچه‌هایشان در مهارت‌افزایی فرزندان

بابا جون! بیا بازی کنیم

‌می‌دانیم نظام آموزشی ناکارآمد است، اما جایگزین نداریم؟

دانش‌آموزانی که برای فردا تربیت نمی‌شوند!

تدریس برای آزمون یا تدریس برای اندیشیدن؟!

هر دانش‌آموز، یک فیلسوف!