کانال تلگرامی «تعالی منابع انسانی» به نقل از «Entrepreneur» گزارش داد:تحقیقاتی که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده، نشان میدهد میزان بهرهوری کارمندانی که دارای انگیزه هستند، تا ۳۱درصد بیشتر است، فروش آنها نیز به میزان ۳۷درصد بیشتر بوده و خلاقیت آنها سه برابر بیشتر است. همچنین احتمال استعفای آنها از کار نیز تا ۸۷ درصد کمتر از کارمندان دیگر است. آمار اعجابانگیز Gallup نشان میدهد که ۷۰ درصد از تأثیر حفظ روحیه یا از بین رفتن آن به «مدیران» بستگی دارد. به همین دلیل است که «کارمندان، از شغل خود استعفا نمیدهند، بلکه از مدیران خود فاصله میگیرند.» در ادامه با نمونهای از رفتارهایی آشنا میشوید که مدیران باید آنها را از محیطهای کاری حذف کنند:
۱) تعیین قانونهای غیرمنطقی
قانون یکی از لازمههای هر شرکت به شمار میرود، اما این قانونها نباید کوتهنظرانه باشند و از روی تنبلی برای ایجاد نظم مورد استفاده قرار گیرد. فرقی نمیکند که این قانونها درباره سیاستهای حضور متعصبانه یا کم کردن وقت آزاد کارمندان باشد، در هر صورت، تعداد زیاد قانونهای غیرضروری میتواند کارمندان را کلافه کند.
۲) نادیده گرفتن دستاوردهای کوچک و بزرگ
تجلیل و پاداش دادن به دستاوردهای شخصی افراد به این معناست که به آنها اهمیت میدهید. مدیران باید با کارمندان خود در ارتباط باشند تا بدانند که چه چیزهایی حال آنها را خوب میکند (برای برخی افزایش حقوق و برخی دیگر، شناخته شدن در عموم) و سپس به خاطر کار خوبشان به آنها پاداش بدهند.
۳) استخدام افراد نامناسب یا ترفیع دادن به اینگونه از کارمندان
زمانی که مدیران افراد مناسب را استخدام نمیکنند، در واقع باعث از بین رفتن انگیزه افرادی میشوند که در حال حاضر در شرکت فعالیت میکنند. تأثیری که ترفیع افراد نامناسب دارد، از این نیز بدتر است.
۴) با همه بهطور مساوی رفتار کردن
اگر با همه کارمندان بهطور مساوی رفتار کنید، درواقع به بهترین کارمندان خود نشان میدهید که با کارمندان تنبلی که تنها به ساعت نگاه میکنند و برای تمام شدن ساعت کاری لحظهشماری میکنند، هیچ تفاوتی ندارند.
۵) تحمل عملکرد ضعیف
زمانی که اجازه میدهید تا ضعیفترین افراد، بدون هیچ عواقبی به کار خود ادامه دهند، در واقع باعث میشوید که دیگران را نیز با خود به پایینترین سطح بکشانند.
۶) عدم وفاداری به تعهدات
وعده دادن به کارمندان، شما را در جایگاهی میان خوشحال کردن و استعفای آنها قرار میدهد. زمانی که به وعده و تعهدات خود وفادار میمانید، به دیگران ثابت کردهاید که قابلاعتماد و محترم هستید. علاوه بر این، اگر مدیران به وعدههای خود پایبند نباشند، کارمندان نیز دلیلی برای این کار نمیبینند.
۷) بیتفاوت بودن
مدیران در شرکتهای هوشمند بهخوبی میدانند که باید افرادی که در شرایط سخت هستند را درک کنند. مدیرانی که به اینگونه از مسائل بیتوجه هستند، تعداد زیادی از کارمندان خود را از دست میدهند. نمیتوان بیش از هشت ساعت را برای افرادی کار کرد که هیچ اهمیتی قائل نمیشوند و تنها به کارکردن شما فکر میکنند.