کد خبر: 1161497
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
یکی از رهبران «چارچوب هماهنگی» شیعیان عراق شنبه شب فاش کرد که آمریکا حامی۶ گروه تروریستی مسلح مستقر در نزدیکی مرز ایران است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، جبار عوده به پایگاه خبری المعلومه گفت: از آن جایی که آمریکا پیرو سیاست انگلیس مبتنی بر سیاست "تفرقه بیانداز و حکومت کن" است، به همین دلیل عادت و رویه سیاست خارجی ایالات متحده، فتنه انگیزی و ایجاد درگیری‌ها بین‌المللی است.

وی با بیان این که آمریکا به شیوه‌های مختلف حامی ۶ گروه تروریستی فعال در نزدیکی مرز ایران و کردستان عراق است، افزود: آنچه روی می‌دهد برای این است که با کارت گروه‌های مسلح، این منطقه به عرصه درگیری‌های منطقه‌ای تبدیل شود که ما حضور و فعالیت آنان را غیر قانونی می‌دانیم.

وی ادامه داد که علت غیر قانونی بودن فعالیت این گروه‌ها آن است که قانون اساسی عراق بر جلوگیری از هر گونه فعالیت این گروه‌ها علیه کشور‌های همسایه هم مرز تأکید کرده است.

این مقام چارچوب هماهنگی با بیان این که واشنگتن، امنیت منطقه کردستان را به بازی گرفته و با حمایت مالی از گروه‌های تروریستی و سردادن شعار، اقلیم کردستان را به نقطه خطرناکی سوق دهد.

عوده این گروه‌ها را کارت‌هایی در اختیار سرویس اطلاعاتی آمریکا دانست که در صدد هستند کشور‌های همسایه را با کارت احزاب و گروه‌های مسلح که در کوه‌های مناطق کردستان عراق مخفی شده‌اند، تضعیف کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار