کد خبر: 1158672
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۰
چشـم‌پـوشی از مدال در مسابقات جهـانی و المپیک و صرف‌نظر کردن از رفتن روی سکوی افتخار و قهرمانی برای ورزشکاری که تمرینات طاقت‌فرسای آمادگی را پشت‌سر گذاشته تا بتواند به مدال و سکوی قهرمانی برسد بسیار سخت است، اما امروز جهان ورزش شاهد ورزشکارانی است که بنا به اعتقادشان در راه مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم به راحتی قید مدال و سکوی جهانی و المپیک را می‌زنند.
فریدون حسن

این روز‌ها ندای حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی ورزشکاران فقط از ایران اسلامی بلند نیست و در جای‌جای جهان و حتی برخی کشور‌های غیراسلامی هم می‌توان فریاد حمایت از مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس را شنید. وقتی بنر‌های محکومیت این رژیم توسط هواداران تیم‌های فوتبال در نقاط مختلف اروپا روی سکوی ورزشگاه‌ها دیده می‌شود باید به این حقیقت مهم اذعان کرد که مبارزه با صهیونیسم و نماینده‌های آن در میدان ورزش مرز‌های ایران را درنوردیده است. حالا دیگر ورزشکاران ایران اسلامی تنها نیستند و ورزشکاران جوانمرد در تمامی کشور‌های اسلامی همصدا با ورزشکاران ایران اعلام می‌کنند که نمایندگان رژیم غاصب در عرصه‌های مختلف ورزش را به رسمیت نمی‌شناسند.
نه بزرگ عراقی‌ها
انصراف تیم ملی شمشیربازی عراق از رویارویی با تیم رژیم صهیونیستی از جمله همین اقدامات است. فدراسیون شمشیربازی عراق در بیانیه‌ای در صفحه فیس‌بوک خود توضیح داد که تصمیم به انصراف مطابق با قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با اسرائیل است که توسط پارلمان عراق در رد رژیم اشغالگر اسرائیل و در همبستگی با آرمان فلسطین به تصویب رسیده است.
اقدام شجاعانه تیم ملی شمشیربازی عراق ستودنی است. آن‌ها نترسیدند، اما کاری که بهاره امینی، بانوی کاراته‌کای ایران در مسابقات جهانی جوجیتسوی گرجستان انجام داد نشان داد این پرچم همچنان در دست ورزشکاران جوانمرد ایران است.
بانوی پهلوان ایران
اینکه یک ورزشکار در یک تورنمنت دو بار در دفاع از آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین مقابل نمایندگان رژیم غاصب حاضر نشود در نوع خود بی‌نظیر است. کاری که فقط یک ورزشکار ایرانی متعهد به آرمان‌های انسانی و اسلامی از عهده انجام آن برمی‌آید.
امینی، بانوی کاراته‌کای کشورمان شانس کسب مدال طلا در مسابقات جهانی جوجیتسو بود، اما در دو بازی پیاپی راضی به حضور در میدان مسابقه با حریفان رژیم غاصب نشد تا در عین شایستگی کسب مدال خوشرنگ طلا به گردن‌آویز برنز قناعت کند و عنوان سومی این مسابقات را به دست آورد. البته کار بانوی پهلوان کشورمان به اینجا ختم نشد و امینی در ادامه مبارزه خود با رژیم کودک‌کش صهیونیستی به دلیل حضور نماینده این رژیم غیرقانونی و منحوس در مراسم اهدای مدال حاضر به رفتن روی سکو نشد تا فریاد مبارزه با این رژیم را به گوش تمام دنیا برساند.
ارزش واقعی دفاع از مظلوم
مسابقات حرفه‌ای تورنمنت جهانی جوجیتسو در کشور گرجستان با حضور نمایندگانی از ۲۲ کشور از جمله  روسیه، امریکا، مصر، اوکراین، هند، هلند و عراق برگزار شد. بهاره امینی، بانوی قهرمان ایران با توجه به آمادگی جسمانی برای کسب مدال قهرمانی در استایل (گی) حاضر به بازی با اسرائیل نشد و از دور مسابقات حذف شد. وی در استایل (نو گی) پس از مغلوب کردن حریف گرجستانی در ادامه باز هم حاضر به رویارویی با نماینده رژیم غاصب نشد و با کسب مدال برنز به کار خود پایان داد. او برای دریافت مدال به دلیل غیرقانونی بودن این رژیم و به پاس خون شهدای مقاومت حاضر نشد در کنار نماینده این رژیم جعلی روی سکو حاضر شود.
بانوی پهلوان کشورمان در پایان این مسابقات در خصوص علت دو بار انصراف از رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی ضمن ابراز رضایت از عملکرد خود گفت: «در این رقابت‌ها ورزشکاران مدعی و قهرمان از کشور‌های مهم جهان شرکت کرده بودند. برای این مسابقه خیلی زحمت کشیده بودم و خیلی آماده بودم که روی سکوی اول قرار بگیرم، اما حضور پرچم رژیم غاصب در جدول، کسب مدال طلا را برایم بی‌ارزش کرد، به همین دلیل اعتقاداتم را در دفاع از مردم مظلوم فلسطین در اولویت قرار دادم.»
فقط پرچم ایران
بانوی مدال‌آور کاراته ایران پیش از این هم تعصب و عرق خود به کشورش را اعلام کرده بود وقتی در برابر ارائه پیشنهاد‌های خارجی و پردرآمدتر عنوان کرده بود: «نمی‌توانم پرچم کشور دیگری را روی دوشم بگیرم، هر چقدر هم بگویند که شرایط کشور بد است یا فلان کشور درآمد بالایی به ورزشکاران می‌دهد. این‌ها دلیل محکمی برایم نیست. تمام غرورم به این است که بروم و روی تاتامی قرار بگیرم، مبارزه کنم و موفق شوم تا سرود ملی کشورم پخش شود، سرود زادگاه خودم.  بعد چطور می‌توانم برای یک کشور دیگر مبارزه کنم.»
امینی، مربی سبک کیوکوشین کاراته و دارنده چندین مدال مختلف بین‌الملی آسیایی و جهانی جوجیتسو و کاراته است. از جمله افتخارآفرینی‌های این بانوی ورزشکار می‌توان به کسب مدال نقره کشتی گراپلینگ سوپرلیگ جهانی از کشور گرجستان، مدال طلای تورنمنت بین‌المللی آذربایجان، مدال نقره در (نو گی) مسابقات national pro ترکیه و مدال برنز در (گی) مسابقات national pro ترکیه و مدال برنز مسابقات جهانی دبی‌کاپ امارات اشاره کرد. بانوی پهلوان و مدال‌آور کشورمان دیروز در میان استقبال ورزشکاران شهر کرج به وطن بازگشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار