کد خبر: 1158104
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
تولیت آستان قدس رضوی در اجلاسیه آستان‎های مقدس و بقاع متبرکه تأکید کرد؛
تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم توجه اعتاب مقدسه کشور به مقوله «جهاد تبیین» تأکید و تحقق آن در این اماکن شریف را موجب گسترش شعاع «جهاد تبیین» در سطح کشور دانست.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در ششمین اجلاسیه تولیت‌های آستان‎‌‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی که امروز شنبه (30 اردیبهشت) و در آستانه آغاز دهه کرامت به میزبانی سازمان حج و زیارت شهرستان قم برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله ری شهری، خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این جلسات، هم‌اندیشی و هم‌افزایی ظرفیت‌های آستان‌های مقدس برای تأثیرگذاری و بهره برداری حداکثری از فرصت‌های بی‌بدیل و بی‌نظیر این اماکن نورانی و شریف در راستای هدایت جامعه به سوی حیات طیبه است.
وی با بیان اینکه نفس حضور مردم در آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه موجب آمادگی روحی آنان برای پذیرش معارف الهی و سخن حق می‌شود، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های درست، علمی و کارشناسی شده و بهره‌گیری از دانشمندان در حوزه‌های مختلف، از ظرفیت‌های بی‌نظیر و بی‌بدیل اعتاب مقدس برای رشد و تعالی فرهنگ، فضیلت‌های اخلاقی و تربیت صحیح دینی جامعه استفاده کرد.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به اهمیت توجه به «جهاد تبیین» برای بیان حقایق و جلوگیری از ایجاد فضای غبار آلود توسط دشمنان تأکید و اظهار کرد: حرم‌های مقدس و بقاع شریف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بهترین اماکن برای جهاد تبیین هستند و پیش‌نیاز حصول موفقیت در این عرصه استفاده از ادبیات شایسته و اقناعی است.
وی با اشاره به این روایت امام رضا(ع) که فرمودند «فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا، اگر مردم زیبایی‌های گفتار ما را می‌دانستند، از ما پیروی می‌کردند»، عنوان کرد: بیان کلام حق در مخاطب پذیرش ایجاد خواهد کرد و جهاد تبیین به نوعی بیان محاسن کلام ائمه معصومین(ع) است که باید ابتدا در آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه مورد توجه قرار گرفته تا سپس شعاع نورانی آن کشور را فرا بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف دولت‌ها در قبال آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه اشاره و ابراز کرد: اعتاب مقدسه همواره مردمی بوده و براساس نذورات و موقوفات مردم اداره شده‌اند، این اماکن نورانی دولتی نیستند و بی تردید نباید هم وابسته به دولت شوند؛ اما این امر به معنای عدم مسئولیت دولت‌ها در قبال این آستان‌های مقدس نیست.
وی اضافه کرد: دولت‌‌ها همواره بودجه‌های قابل توجهی را برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند، در حالی که بهترین فضا برای رفع آسیب‌های اجتماعی حرم‌های مطهر هستند، چرا ظرفیت‌های موجود در این اماکن متبرکه مورد توجه دولت‌ها قرار نگیرد؟ چرا بخشی از بودجه‌های مربوطه به آسیب‌های اجتماعی به اعتاب مقدسه اختصاص نمی‌یابد تا بتوانند مناسب‌ترین و اثرگذارترین بسترها را برای رفع این آسیب‌ها ایجاد کنند؟
تولیت آستان قدس رضوی گفت: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه اگر با کمک‌های دولت همراه شوند، اثرگذاری آن‌ها افزایش خواهد یافت؛ در سند ملی زیارت که رئیس جمهور محترم نیز به آن اهتمام قابل تحسینی دارند، این امور باید مورد توجه قرار بگیرد تا آستان‎های مقدس و بقاع متبرکه بتوانند رسالت سنگین، حساس و بی بدیل فرهنگی خود را به نحو احسن ایفا کنند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار