کد خبر: 973936
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
فاکتور نشدن برخی خودرو‌های داخلی باعث افزایش قیمت این خودرو‌ها در بازار شده‌است، به طوری که رشد قیمت ۲ تا ۵ میلیون تومانی پژو ۲۰۶ و پراید را شاهد هستیم.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «فارس»، به گفته فعالان بازار، این روز‌ها معاملات بازار خودرو کاهش یافته و خرید و فروش زیادی انجام نمی‌شود، تنها افرادی که احتیاج فوری به خودرو دارند نسبت به خرید اقدام می‌کنند.

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفتگو با «فارس» اظهار داشت: طی هفته گذشته اختلاف قیمت کارخانه و بازار برای چند مدل پژو ۲۰۶ و همچنین گروه سمند افزایش یافته که به عرضه کم خودروسازان برمی‌گردد. وی تصریح کرد: گروه سایپا نیز این روز‌ها برای تحویل سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۱۱ فاکتور صادر نمی‌کند که این مسئله نیز باعث افزایش قیمت این خودرو‌ها در بازار شده‌است.

مؤتمنی با بیان اینکه این اتفاق باعث افزایش ۲ تا ۵ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های فاکتورنشده در بازار شده‌است، گفت: قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تا ۷۴ میلیون تومان پایین آمده‌بود که حالا به دلیل فاکتور نشدن از سوی کارخانه، در بازار به ۷۷ میلیون تومان رسیده‌است.

وی تصریح کرد: قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ فول نیز به ۷۷ میلیون تومان رسیده بود که این روز‌ها با قیمت ۵/ ۸۱ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز در روز‌های گذشته در بازار با قیمت ۸۹ میلیون تومان عرضه می‌شد، اما حالا قیمت این خودرو به ۹۳ میلیون تومان رسیده‌است.

وی با اشاره به اینکه قیمت سایپا ۱۳۱ در بازار به ۴۰ میلیون تومان رسیده بود، گفت: به دلیل فاکتور نشدن این خودرو از سوی کارخانه، قیمت آن در بازار با رشد ۳ میلیون تومانی به ۴۳ میلیون تومان رسیده‌است. مؤتمنی تصریح کرد: در مورد سایپا ۱۱۱ نیز قیمت در بازار به ۴۶ میلیون تومان رسیده‌بود، ولی به دلیل فاکتور نشدن این خودرو توسط کارخانه، قیمت آن در بازار به ۴۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده‌است. فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند در صورت افزایش عرضه خودرو از سوی خودروسازان، روند قیمت خودرو‌ها در بازار همچنان کاهشی باشد. با توجه به فرمولی که برای تعیین قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها اعلام شده، نرخ کارخانه باید ۵ درصد زیر قیمت بازار باشد و اصطلاحاً خودرو در حاشیه بازار قیمت‌گذاری شود، اما در حال حاضر شاهد اجرای این مصوبه نیستیم. خودروسازان حاضر نیستند قیمت محصولاتشان را با این روش تعیین کنند و وقتی قیمت‌ها در بازار کاهشی می‌شود عرضه تولیداتشان را طوری مدیریت می‌کنند که روند کاهشی ادامه‌دار نباشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار