کد خبر: 1231000
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  در گفتگو با «جوان»:
مسکن بخش زیادی از درآمد خانوار‌ها را به خودش اختصاص می‌دهد، به ویژه طی سال‌های اخیر که شاهد افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها هستیم، مسکن به یکی از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های مردم تبدیل شده است. 

جوان آنلاین: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: شهید رئیسی موضوع مسکن را جزو مهم‌ترین اولویت‌هایش قرار داد و همواره به دنبال حل معضل مسکن جوانان بود. شخص رئیس‌جمهور با جدیت این موضوع را دنبال می‌کرد و یکی از مهم‌ترین اقدامات در دستور کار دولت سیزدهم بوده است که باید در دولت بعدی نیز تداوم یابد. 
 
مسکن بخش زیادی از درآمد خانوار‌ها را به خودش اختصاص می‌دهد، به ویژه طی سال‌های اخیر که شاهد افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها هستیم، مسکن به یکی از مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های مردم تبدیل شده است. 
شهید رئیسی برای حل‌وفصل مشکل مسکن برای مردم اهتمام ویژه‌ای داشت. این مسئله جزو اولویت‌های اساسی‌اش بود و برای حل این مشکل تلاش‌های بسیاری انجام داد. 
موانعی پیش روی شهید رئیسی برای تولید انبوه مسکن وجود داشت. یکی از این مشکلات، عدم‌همراهی بانک‌هاست؛ بانک‌ها ترجیح می‌دهند به جای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، مبالغ خود را در بخش‌های پرسود به کار بیندازند. 
بر اساس قانون، بانک‌ها موظفند ۲۰ درصد از تسهیلات‌شان را به بخش مسکن اختصاص دهند که در انجام این وظیفه قانونی خود تعلل می‌کنند. موضوع دیگر تأمین زمین است. بسیاری بر این عقیده‌اند که واگذاری زمین‌های سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و برداشتن محدوده شهر‌ها می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. حریم شهر‌ها نیز از دیگر موانع پیش روی شهید رئیسی برای تولید انبوه مسکن بود. 
با وجود مشکلاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، به گفته وزیر راه و شهرسازی، بیش از ۲ میلیون‌و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی هم اکنون در حال ساخت است و این هفته در سه استان حدود ۶۰ هزار مسکن افتتاح و کلید آن به مردم واگذار می‌شود. 
 سیدسلمان ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «جوان» در خصوص دغدغه‌های آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور شهید کشورمان تصریح کرد: ایشان دغدغه‌های مختلفی داشتند. تمام چیز‌هایی که مربوط به حقوق عامه بود، جزو اولویت‌های ایشان محسوب می‌شد. یکی از تقاضا‌های مردم کاهش قیمت مسکن و اجاره‌بها و افزایش عرضه مسکن است. 
وی ادامه داد: تأمین مسکن برای مردم یکی از مهم‌ترین شعار‌های انتخاباتی آقای رئیسی بود. ایشان اقدامات مهمی در راستای تولید مسکن در کشور انجام داد و تلاش کرد مشکلات قانونی را حل‌وفصل کند. رئیس‌جمهور شهید در راستای همنواکردن مجلس با خودش در زمینه ساخت مسکن تلاش کرد. 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اثر تلاش‌هایی که رئیس‌جمهور شهید داشتند، در مجلس یازدهم به تصویب قانون جهش تولید مسکن پرداختیم. در راستای کنترل قیمت مسکن نیز در استان‌هایی که بالای ۳۰ درصد تورم داشتند، پیش‌بینی‌هایی انجام شد. دولت لایحه‌ای در خصوص مسکن به مجلس ارائه داد و با تعامل مجلس و دولت این موضوع پیگیری شد. 
ذاکر گفت: در حال حاضر، بالغ بر ۲ میلیون مسکن در حال ساخت است و در آستانه واگذاری آن‌ها به مردم هستیم. این یکی از دستاورد‌های دولت سیزدهم است که بر اثر کار‌های واقعی و به دور از ریای آقای رئیسی انجام شد. 
وی ادامه داد: شهید رئیسی موضوع مسکن را جزو مهم‌ترین اولویت‌هایش قرار داد. این امر که پایه ازدواج جوانان و فرزندآوری محسوب می‌شود و یکی از دغدغه‌های مردم به شمار می‌رود، با جدیت در دستور کار دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور بود. 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در دولت‌های قبلی مشکلات زیادی در حوزه مسکن داشتیم که آقای رئیسی تلاش کردند آن‌ها را رفع کنند. ساخت‌وساز مسکن در دولت‌های قبلی متوقف شده بود. واگذاری زمین به مردم نیز در دستور کار قرار نداشت. 
ذاکر گفت: در دولت‌های قبلی ساخت‌وساز‌ها متوقف شد و صدور مجوز به سختی صورت می‌گرفت. این شرایط به عدم‌رونق حوزه مسکن منجر شد و مشکلاتی را به وجود آورد. دغدغه اصلی آقای رئیسی حل این مشکلات بود. 
وی در پایان تأکید کرد: حقوق عامه در بخش مسکن از بزرگ‌ترین اهداف آقای رئیسی بود که با جدیت آن را پیگیری می‌کرد. انجام کار‌های زیرساختی نظیر ساخت مسکن و رفع نیاز مردم در بحث ساخت مسکن از دغدغه‌های اصلی دولت سیزدهم تحت ریاست جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار