کد خبر: 1191352
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
محمد خزاعی در آیین پایانی جشنواره فیلم کودک اصفهان اعلام کرد
 جشنواره سی و پنجم فیلم کودک و نوجوان اگر چه با شور و حرارت خاصی در شهر اصفهان برگزار شد، اما همچنان موضوع رکود کیفیت آثار در برپایی این رویداد به عنوان یک نقطه منفی به چشم می‌آمد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت، با این حال به نظر می‌رسد درک بهتری نسبت به گذشته درباره اهمیت احیای این گونه سینمایی در افکار مدیران سینمایی ایجاد شده‌است. 
جواد محرمی
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در جریان آیین پایانی سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان از تصویب کلیات طرحی با عنوان بنیاد ملی پویانمایی سینما خبر داد که به گفته او به زودی جزئیات آن هم نهایی خواهد شد و ما سال بعد شاهد شکل‌گیری این بنیاد برای تقویت سینمای کودک خواهیم بود. به گفته خزاعی بحث بعدی زنگ سینما است که مدتی است مجدداً وارد موضوعات شده و بحث سوم، صندوق ملی کودکان کانون پرورش فکری است که همه نهاد‌ها کنار هم در آن سرمایه‌گذاری کردند. 
 
 اعتراف به خلأ فیلم کودک و نوجوان
خزاعی روز قبل از این نیز در جریان دیدار با میهمانان خارجی، داوران و جمعی از هنرمندان جشنواره فیلم کودک با اشاره به لزوم تقویت سینمای کودک و نوجوان از راه‌اندازی چند طرح در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرده‌بود: حمایت ما در زمینه سینمای کودک و نوجوان، به صورت‌های مختلف خواهد بود که مهم‌ترین آن تولید است که باید جدی‌تر به آن پرداخته شود، چراکه نیاز جامعه و ضرورت حوزه کودک و نوجوان است و امروز خلأ فیلم کودک و نوجوان در سینما‌ها کاملاً مشهود است. وی ادامه داد: فارغ از دو فیلم پرفروش امسال سینمای ایران و سال گذشته که مربوط به فیلم‌های انیمیشن است و همین الان فیلم «بچه‌زرنگ» در حال زدن رکورد اقتصادی خوبی است نیاز به تحول در حوزه سینمای کودک و نوجوان داریم. خزاعی گفت: کودکان و نوجوانان در هر سرزمین امید فردای آن کشور هستند. 
به گفته وی، حل مشکل سینمای کودک و نوجوان به همگرایی و جدیت و فعالیت جهادی نیاز دارد. رئیس سازمان سینمایی با اشاره به این نکته که سالانه هزاران محصول در جهان در حال تولید است، عنوان کرد: ما با تعداد اندک تولید نمی‌توانیم به مقابله با محصولات مخرب برویم. وی اضافه‌کرد: سینمای کودک و نوجوان جدای از سرگرمی و آموزش و تعلیم و تربیت باید افق‌های آینده را برای کودکان سرزمین مان طراحی و ترسیم کند. خزاعی تصریح کرد: امروز پرداختن به سینمای کودک و نوجوان یک ضرورت است. 
 
 تقدیر از صداپیشه لوک خوش‌شانس 
در ادامه کلیپی از دوبله‌های منوچهر والی‌زاده در پویانمایی‌های «لوک خوش‌شانس» و «داستان اسباب‌بازی‌ها» برای مخاطبان به نمایش درآمد. سپس با دعوت مجری، مجید زین‌العابدین دبیر جشنواره کودک و نوجوانان، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان و محمد هاشمی قائم‌مقام وزیر ارشاد روی صحنه حاضر شدند تا از منوچهر والی‌زاده تقدیر کنند. 
منوچهر والی‌زاده در میان تشویق حضار روی صحنه آمد و با دریافت تندیس دقایقی برای مهمانان صحبت کرد و گفت: من صمیمانه مفتخرم که اینجا و در کنار شما حضور دارم و از سعید شیخ‌زاده عزیز هم ممنونم که با توصیفاتش باعث شد که شما این‌گونه با دست‌های گرمتان از من استقبال کنید. والی‌زاده افزود: پس از ۶۵ سال کار مستمر در دوبلاژ من را شرمنده کردید و امیدوارم تا زمانی که عمر دارم بتوانم در کنارتان باشم. خوشحالم از اینکه در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان حضور پیدا کردم. 
 
 حضور اکبر عبدی روی سکو 
سپس اکبر عبدی، مرضیه برومند و مجید زین‌العابدین، دبیر جشنواره برای برگزاری آیین نکوداشت بهرام دهقانیار روی صحنه آمدند. 
بهرام دهقانیار تندیس نکوداشت جشنواره را از دستان اکبر عبدی گرفت و مرضیه برومند درباره دهقانیار دقایقی صحبت کرد. همچنین اکبر عبدی گفت: هیچ کودکی در هیچ کجای دنیا نباید جنگ را تجربه کند. عبدی ادامه داد: صحبتی هم دارم با آن‌هایی که در مورد مسائل داخلی کشور ما دخالت می‌کنند، شما اگر بلدی خودت بیا اینور آب و مشکلات رو حل کن، نه اینکه بنشینی آن طرف آب و اظهار‌نظر کنی. 
او در پایان حرف‌هایش به محمدرضا شریفی‌نیا که در سالن حضور داشت، اشاره کرد و گفت: چه کسی گفته مار و پونه کنار هم نمی‌توانند باشند؟ من و محمدرضا شریفی‌نیا از دیشب با هم در یک اتاق هستیم، او به من گفت من از تو معروف‌تر هستم. من هم الان می‌گویم من روی صحنه‌ام، پس من معروف‌تر هستم. 
 اعلام همبستگی با کودکان غزه 
از دیگر اتفاقات جشنواره فیلم کودک در این دوره، همراهی محمد خزاعی با کودکان و نوجوانان برای اعلام همبستگی با کودکان غزه بود. در پی جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران مناطقی از غزه که منجر به کشته‌شدن جمع زیادی از کودکان ساکن مناطق مختلف غزه شد، داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان جشنواره، در کنار خانواده‌ها و شرکت‌کنندگان در این رویداد، یاد این کودکان را گرامی داشتند و با این اندوه همراه شدند. 
در آخرین روز نمایش فیلم‌های شرکت‌کننده در این رویداد، داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان در سالن‌های ساحل و چهار باغ که به اکران آثار این روز‌های جشنواره اختصاص دارد، کشتار بی‌رحمانه کودکان غزه را محکوم کردند. حاضران کودک و نوجوان در سالن‌ها با پلاکارد‌هایی در دست که روی آن‌ها جمله «به سمت قله تا پیروزی نهایی» نقش بسته بود، ضمن اعلام همبستگی خود با کودکان و نوجوانان غزه، این پیام امیدبخش را که قسمتی از آن شعار جشنواره امسال را شامل می‌شد، به همسالان مظلوم خود در سرزمین‌های اشغالی انتقال دادند. رئیس سازمان سینمایی ضمن بازدید از سینما‌های میزبان جشنواره، با حضور و همصدایی با کودکان و نوجوانان حاضر در پردیس سینمایی ساحل و چهارباغ در انتقال این پیام همراهی کرد. 
 
 ملکه آلیشون بهترین فیلم جشنواره 
بخش فیلم‌های داستانی بلند ایرانی با حضور داوران رسول صدرعاملی، جهانبخش سلطانی، پوران درخشنده، حامد جعفری و امرالله احمدجو و با همراهی محمدرضا شریفی‌نیا و ابوالفضل پورعرب، محمد فیلی، مرضیه برومند، اکبر عبدی، بهروز افخمی، علیرضا خمسه و منوچهر والی‌زاده جوایز به برگزیدگان اهدا شد. 
پروانه زرین بهترین فیلم از میان «ایلیا، جست‌وجوی قهرمان» به تهیه‌کنندگی سیدعلی موسوی‌نژاد، «سینگو» به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی، «قهرمان من» به تهیه‌کنندگی مرتضی آتش‌زمزم و محسن آتش‌زمزم، «ملکه آلیشون» به تهیه‌کنندگی ابراهیم نور‌آور محمد، «سیارک» به تهیه‌کنندگی مهدی حسینی‌وند به ابراهیم نورآور محمد برای فیلم «ملکه آلیشون» رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار