کد خبر: 1227082
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۰
در این سیستم یک فرستنده- گیرنده، داده‌ها را از طریق یک تلسکوپ با گشادگی دیافراگم ۶/۸ اینچ ارسال و دریافت می‌کند. سیستم Deep Space Optical Communications در آزمایش‌های قبلی که فاصله سایکی با زمین کمتر بود، سرعت بالاتری داشت. برای مثال، در آزمایش‌های اولیه سرعت آن به ۲۶۷ مگابیت بر ثانیه هم رسیده بود. 

 جوان آنلاین: کانال تلگرامی «دیجایتو» نوشت: ناسا چند ماه پیش لیزر اپتیکال فضاپیمای سایکی (Psyche) را از فاصله ۱۶ میلیون کیلومتری دریافت کرد. این سازمان حالا اعلام کرده که یک پیام لیزری را از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری از این فضاپیما گرفته است. این فاصله تقریباً معادل ۵/۱ برابر فاصله زمین با خورشید است. ناسا در خبری اعلام کرد توانسته است از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری به انتقال داده با سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه دست پیدا کند. در این آزمایش از فناوری جدیدی موسوم به Deep Space Optical Communications استفاده شده است که پیش‌تر نیز ویدئوی یک گربه را از فضاپیمای سایکی در فاصله ۳۰ میلیون کیلومتری به زمین فرستاده بود. هدف اصلی فضاپیمای سایکی پرواز در میدان سیارکی میان مریخ و مشتری است تا به سیارکی هم‌نام خودش برسد. بااین‌حال، ناسا از این مأموریت برای آزمایش فناوری ارتباطی جدید خود هم استفاده کرده است. این فناوری می‌تواند در آینده برای مأموریت‌های مریخ و ماه به کار آید و برای ارتباطات با زمین استفاده شود. 
در این سیستم یک فرستنده- گیرنده، داده‌ها را از طریق یک تلسکوپ با گشادگی دیافراگم ۶/۸ اینچ ارسال و دریافت می‌کند. سیستم Deep Space Optical Communications در آزمایش‌های قبلی که فاصله سایکی با زمین کمتر بود، سرعت بالاتری داشت. برای مثال، در آزمایش‌های اولیه سرعت آن به ۲۶۷ مگابیت بر ثانیه هم رسیده بود. اگرچه درحال‌حاضر سرعت ارتباط با این فناوری کاهش چشمگیری پیدا کرده است، اما ناسا می‌گوید این سرعت هنوز خیلی بیشتر از حداقل سرعت یک مگابیتی است که به‌عنوان هدف برای ارتباط از چنین فاصله زیادی با زمین تعریف شده بود. ناسا پیش‌تر تنها از امواج رادیویی برای ارتباط با مأموریت‌های فضایی استفاده کرده بود، اما همان‌طور که در زمینه اینترنت خانگی، فیبر نوری جایگزین سیم‌های تلفن شد، لازم است فناوری‌های جدیدی ابداع شوند تا امکان ارتباط سریع‌تر با فضاپیما‌ها و اقامتگاه‌های آینده بشر در سیارات دیگر فراهم گردد.

برچسب ها: ناسا ، ماهواره ، فضاپیما
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار