کد خبر: 1001580
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۵
گفت‌وگوی «جوان» با تهیه‌کننده پیشکسوت
معتقدم آن قدر مسائل و سوژه‌های اقتصادی- اجتماعی در جامعه داریم که برای تولید محصولات سینمایی و تلویزیونی تا سال‌های سال، سوژه کم نداریم.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: محمد احمدی تهیه‌کننده سینما با بیان مطلب فوق به «جوان» گفت: همین ماجرای کرونا را در نظر بگیرید. فارغ از جنبه‌های جهانی، کلی خبر و تحلیل در کشور خودمان درباره کرونا ساخته شده است و جنبه‌های منفی و مثبت متعددی را شاهدیم که هر یک می‌تواند زمینه‌ای باشد برای پرداخت سینمایی یا تلویزیونی.

تهیه‌کننده «آزمایشگاه» و «لطفاً مزاحم نشوید» با اشاره به پرداخت‌های ژانری مختلف از مسائل روز گفت: حالا که حتماً نباید مسئله‌ای حاد را به صورت کاملاً جدی و در یک ملودرام پراشک و آه مصور کرد. گاهی می‌شود در یک کمدی و با زبان طنز به طرح مشکلات پرداخت. پس نگاه‌مان را به لحاظ ژانری گسترش دهیم و کاری کنیم که مسائل مبتلابه در همه گونه‌ها طرح شود.

این تهیه‌کننده ادامه داد: مسائل جامعه خیلی راحت می‌توانند دراماتیزه شوند، اگر مسائل درست و دراماتیک طرح شوند. به هر حال تا محصول هنری تولید نشود که نمی‌توان درباره درستی یا نادرستی نقطه دیدش نسبت به یک پدیده نظر داد و اگر کمی در طرح مسئله با سازندگان تعامل کنند، بهتر می‌توان محصول باکیفیت تولید نمود. تهیه‌کننده «جنجال در عروسی» و «به دنیا آمدن» افزود: اگر داستان و فیلمنامه دقیق نوشته شود، مطمئن باشید فیلم و سریال‌هایی که به معضلات اجتماعی می‌پردازند هم به موقع ساخته می‌شوند و هم به‌موقع پخش می‌گردند و این، خود باعث می‌شود اعتماد مخاطب هم به سینما و هم به تلویزیون افزایش یابد. مخاطبی که حرف دلش را در رسانه رسمی نبیند، قطعاً به سمت رسانه‌های جایگزین می‌رود و آنگاه دیگر برگرداندنش کار دشواری می‌شود.

احمدی با ابراز امیدواری نسبت به استقبال مدیران هنری از سوژه‌های اجتماعی به خصوص درباره کرونا گفت: باید اطمینان داشته باشیم و این اطمینان است که به کیفیت می‌افزاید، یعنی مدیر باید به تهیه‌کننده اعتماد داشته باشد که می‌تواند با نگاه اصلاح، طرح مسئله کند و در مقابل تهیه‌کننده هم باید اعتمادساز باشد و طوری کار کند که تعامل امتداد یابد، چون در گرو تعامل متقابل است که می‌توان کیفیت آثار انتقادی را ارتقا داد.

این تهیه‌کننده تأکید کرد: هم تهیه‌کننده و هم مدیر سینمایی باید با حسن نیت مقابل هم بنشینند و هدفشان هم حل مشکلات جامعه از دریچه تولید محصولات نقادانه و دارای نگاه سالم باشد. اگر این حسن نیت وجود داشته باشد، طبیعی است که محصولات قابل اعتنایی نیز تولید خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار