کد خبر: 1227112
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
جدال ورزشکاران کشور‌های مختلف در بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ از هفتم شهریور شروع خواهد شد و نتایج ملی‌پوشان اعزامی اهمیت زیادی برای ورزش کشور دارد. نایب‌رئیس کمیته ملی پارالمپیک شرایط آماده‌سازی کاروان ایران را تشریح کرد: «بازی‌های پارالمپیک پاریس از ابعاد مختلفی دارای اهمیت است و قطعاً یکی از سخت‌ترین رویداد‌های ورزشی خواهد بود که کشور عزیزمان در آن حضور یافته است.
شیوا نوروزی
جوان آنلاین: مشکلات مالی همچنان اصلی‌ترین دغدغه ورزش کشور محسوب می‌شود. با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴، انتظار می‌رفت مسئولان نگاه ویژه‌ای به ورزش قهرمانی داشته باشند، اما این امر محقق نشد تا کمبود بودجه بیش از هر زمان دیگری کاروان‌های اعزامی به پارس را تحت تأثیر قرار دهد.
۱۱۸ روز دیگر بازی‌های پارالمپیک پاریس رسماً آغاز می‌شود و ورزشکاران جانباز، توان‌یاب، نابینا و کم‌بینای کشورمان به جنگ سرسخت‌ترین رقبای خود می‌روند. کاروان پارالمپیک ایران در دوره گذشته (توکیو ۲۰۲۰) با ۶۲ ورزشکار موفق به کسب ۲۴ مدال رنگارنگ (۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز) شد و در رده سیزدهم این بازی‌ها جای گرفت. هرچند هنوز تعداد رشته‌ها و ورزشکاران اعزامی کشورمان به بازی‌ها پاریس قطعی نشده، ولی با توجه به سطح بالای رقابت‌ها و امکانات و تدارکات بسیار خوب حریفان، آماده‌سازی ملی‌پوشان، اردو‌ها و اعزام‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتری است. بااین‌حال مسئولان کمیته ملی پارالمپیک نیز همانند مدیران کمیته ملی المپیک، نگران تأمین منابع مالی هستند.
 
 تدارک برای سال مهم
یک روز پس از آنکه مناف هاشمی، دبیرکل کمیته المپیک از کاهش بودجه این نهاد گلایه کرد، سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس نیز نسبت به این مسأله ابراز نگرانی کرد. سیدمحمد پولادگر برای حل مشکلات بودجه پیشنهادی کمیته ملی پارالمپیک برای سال ۱۴۰۳ از دولت و مجلس کمک خواست: «انتظار داریم با توجه به اینکه در سال مهم برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک قرار داریم، بودجه کافی به منظور حمایت از کاروان اعزامی و حضور مقتدرانه ورزشکاران در این میدان بزرگ پارالمپیک پیش‌بینی شود. البته ما بابت مباحث بودجه‌ای به شدت نگران هستیم و امیدواریم دولت و مجلس آن را حل کنند.»
 
 پارالمپیک، سخت‌ترین رویداد
جدال ورزشکاران کشور‌های مختلف در بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ از هفتم شهریور شروع خواهد شد و نتایج ملی‌پوشان اعزامی اهمیت زیادی برای ورزش کشور دارد. نایب‌رئیس کمیته ملی پارالمپیک شرایط آماده‌سازی کاروان ایران را تشریح کرد: «بازی‌های پارالمپیک پاریس از ابعاد مختلفی دارای اهمیت است و قطعاً یکی از سخت‌ترین رویداد‌های ورزشی خواهد بود که کشور عزیزمان در آن حضور یافته است. از این‌رو کمیته ملی پارالمپیک با برنامه‌ریزی دقیق از ماه‌ها قبل اردو‌ها و برنامه‌های آماده‌سازی ورزشکاران را آغاز و این اردو‌ها طبق برنامه در حال انجام است. با وجود محدودیت‌های موجود، تلاش شده بهترین امکانات برای آماده‌سازی ورزشکاران فراهم شود و دغدغه‌های این عزیزان مورد توجه قرار گیرد و برطرف شود.»
 
 امیدوار به افزایش سهمیه
به گفته پولادگر، ورزشکاران پارالمپیکی ما تاکنون ۳۸ سهمیه کسب کرده‌اند: «تاکنون ۳۸ سهمیه برای حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس توسط ورزشکاران کشورمان در رشته‌های پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراتکواندو، پاراتیراندازی با کمان، پاراشنا، والیبال نشسته و گلبال کسب شده است. در رشته‌های پاراوزنه‌برداری، پاراجودو، پاراکانو و همچنین پارادوومیدانی هنوز شانس کسب سهمیه داریم و این سهمیه‌ها به لطف خدا و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش و انگیزه بالای ورزشکاران و مربیان دور از دسترس نیست.»
 
 اعزام کیفی
همانطور که پیش از این هم تأکید شده بود، اعزام کیفی همچنان در دستورکار کمیته پارالمپیک قرار دارد. سرپرست کاروان اعزامی در این خصوص گفت: «اعزام در ۱۰ رشته ورزشی برای بازی‌های پارالمپیک پاریس قطعی شده است و با توجه به اصل کیفیت‌گرایی و سیاست‌های کمیته پارالمپیک لیست نهایی نفرات اعزامی طبق زمان تعیین شده توسط کمیته برگزاری بازی‌ها تا پایان خردادماه مشخص خواهد شد. انتخاب نفرات اعزامی بر اساس سهمیه‌های کسب شده، عملکرد ورزشکاران در اردو‌ها و نتایج تست‌های آمادگی در راستای کسب نتایج مطلوب و مدال در بازی‌های پارالمپیک انجام خواهد شد. همچنین اعزام تیم گلبال نیز براساس ملاک‌های تعیین شده کمیته پارالمپیک قطعی شد.» کمیته ملی پارالمپیک با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، همچنان اهمیت زیادی به مباحث فرهنگی می‌دهد: «همواره مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران نسبت به مباحث فرهنگی و مرام پهلوانی تأکید داشته‌اند، از این‌رو اهتمام ویژه نسبت به این موارد از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته ملی پارالمپیک است، لذا اردوی تیم‌های ملی با حضور مربیان فرهنگی تشکیل می‌شود. همچنین برای نخستین‌بار روانشناسی دینی پایه توسط روانشناسان ورزشی حاضر در اردو‌های ملی مورد توجه قرار گرفته است.»
 
 حمایت‌های ویژه
پولاگر در ادامه صحبت‌هایش از حمایت‌های ویژه کمیته از پارالمپیکی‌ها خبر داد: «اعلام مبلغ پاداش در نظر گرفته شده برای قهرمانان پارالمپیک منوط به آگاهی کمیته از بودجه تخصیصی است؛ بنابراین پس از نهایی شدن این موضوع، تعیین و اطلاع‌رسانی خواهد شد. علاوه بر جوایز نقدی، حمایت‌های دیگری نیز از ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان انجام می‌شود. این حمایت‌ها شامل پرداخت کمک‌هزینه ماهانه برای ورزشکاران و کادرفنی، تخصیص کمک‌هزینه برگزاری اردو‌ها برای فدراسیون‌ها، اعزام به رویداد‌های تدارکاتی بین‌المللی و ارائه خدمات تخصصی، پزشکی، روانشناسی، تغذیه و همچنین سنجش و ارزیابی عملکرد ورزشکاران بر اساس یافته‌های علمی در قالب آکادمی ملی پارالمپیک است.» 
 
 تأکید بر همکاری فدراسیون‌ها
سرپرست کاروان اعزامی به پارالمپیک ۲۰۲۴ خواستار همکاری هرچه بیشتر فدراسیون‌ها و ورزشکاران شد: «همکاری فدراسیون‌ها و ورزشکاران برای انجام دقیق برنامه‌های پیش‌بینی شده، حضور ورزشکاران و کادرفنی در رویداد‌های آموزشی به‌ویژه آموزش‌های ضددوپینگ و همچنین آزمون‌های سنجش عملکرد ضروری است. امیدواریم کاروان پارالمپیک در بازی‌های پاریس خوش بدرخشد و بار دیگر موفق به تاریخ‌سازی شود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار