کد خبر: 1216557
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) اظهار داشت: وضعیت در کرانه باختری اشغالی، مانع بزرگی برای پیدا کردن یک راه حل بلندمدت برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها است.

جوان آنلاین: جوسپ بورل در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: کرانه باختری مانع اصلی راه حل «دو دولتی» است.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری «بارونز»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تنش‌ها در کرانه باختری، هشدار داد: ممکن است در آستانه انفجاری بزرگتر باشیم.

بورل افزود که اتحادیه اروپا باید از «طرح اعراب» برای ایجاد یک کشور فلسطینی شامل کرانه باختری و نوار غزه حمایت کند.

بر اساس این گزارش، اظهارات بورل پس از آن بیان شد که روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا از طرحی برای به رسمیت شناخته شدن بین‌المللی کشور مستقل فلسطینی خبر داد، ولی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر [رژیم]اسرائیل چنین طرحی را رد کرد.

روزنامه واشنگتن‌پست پیشتر به نقل از مقامات آمریکایی و عربی از طرح صلحی خبر داد که شامل جدول زمانی برای تشکیل دولت فلسطین است و طی روز‌های آینده از آن رونمایی خواهد شد.

همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید از جمله کودکان و زنان بر جای گذاشته، کرانه باختری نیز شاهد موجی از تنش‌ها و درگیری‌های میدانی بین فلسطینی‌ها و نظامیان ارتش رژیم اسرائیل و یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به محله‌ها و دستگیری فلسطینی‌ها توسط نظامیان صهیونیست است.

جنگ در نوار غزه همچنین باعث یک فاجعه انسانی بی‌سابقه و تخریب گسترده زیرساخت‌ها شده که در پی آن، رژیم اسرائیل با شکایت دولت آفریقای جنوبی به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری کشانده شده است.

بر اساس این گزارش، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود در جریان عملیات طوفان‌الاقصی و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار