کد خبر: 1116498
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
«بازمانده گردان عشق» خاطرات نوجوانی ۱۳ ساله از عملیات والفجر ۸
یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ‌سازی است. در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی‌ها و ایثارگری‌های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی، همه جریان‌ها و مسائل دیگر را تحت‌الشعاع قرار داد.
آرمان شریف

یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ‌سازی است. در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی‌ها و ایثارگری‌های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی، همه جریان‌ها و مسائل دیگر را تحت‌الشعاع قرار داد. دفاع مقدس زمینه ساز فرهنگ مقدسی شد که طریق اتصال به ملکوت را هموار کرد.
«گزیده‌ای از فرمایشات مقام معظم رهبری»
حضور در جنگ فرهنگی
از آن سال‌ها و روز‌های خاطره‌انگیز و پر از حماسه و ایثار دفاع مقدس جاماندگانی از قافله شهادت هستند که زخم‌های تیر و ترکش دشمن همچنان در جان و تنشان باقی است. پس از سال‌ها همچنان راه رفقای شهید خود را ادامه می‌دهند و در جبهه‌ای دیگر مشغول نبرد هستند.
برای حضور در جبهه نبرد فرهنگی با دشمن که همچنان در حال دشمنی، فتنه، دسیسه و نیرنگ است، باید به سلاح آگاهی و بصیرت مسلح شد. مبارزه با استکبار تعطیل‌پذیر نیست و کربلا همچنان جاری است و نبرد با دشمن تا ظهور حضرت حجت ادامه دارد. ایثارگران همچنان در حال نبرد با دشمن هستند و یکی از این ایثارگران رزمنده دفاع مقدس محمدرضا احمدی است. او در سن ۱۳ سالگی و به خاطر سن کم و جثه کوچکش با دست بردن در شناسنامه به سختی توانست در جبهه‌های نبرد حضور پیدا کند.
جانباز شیمیایی
جانباز احمدی آن زمان کوچک‌ترین رزمنده و بسیجی گردان ولی عصر (عج) اعزامی از شهر زاویه شهرستان زرندیه استان مرکزی بود که در جبهه حاضر شد. این رزمنده نوجوان در سال‌هایی که با شجاعت تمام در صحنه‌های پر از خطر و حوادث مختلف حضور داشت حماسه، ایثار و شهادت دلاورمردان زیادی را به چشم دید.
خودش نیز در لباس رزمندگی مشغول نبرد با دشمن بود و در راه دفاع از میهن و انقلاب به درجه جانبازی شیمیایی نائل آمد. او پس از سال‌های دفاع مقدس بیکار ننشست و صحنه را خالی نکرد. احمدی این بار وارد نبرد در جبهه فرهنگی با دشمن شد و حضوری فعال و مؤثر در عرصه‌های روایتگری و روشنگری داشت. فعالیت در تولیدات رسانه‌ای، از جمله مستند و نماهنگ‌های حوزه ایثار و شهادت و انتشار آن در شبکه‌های سیما نمونه‌ای از کار‌های فرهنگی این جانباز دفاع مقدس هستند.
کنار تمام این فعالیت‌ها، محمدرضا احمدی فعالیت مهم دیگری را شروع کرد که ارتباط مستقیمی با حضورش در جبهه داشت. او اقدام به نوشتن خاطراتش از عملیات پیروزمند والفجر ۸ (فتح فاو) در کتابی به نام «بازمانده گردان عشق» کرد که از سوی جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ دفاع مقدس مورد استقبال قرار گرفت.
خاطراتی از والفجر ۸
نویسنده «بازمانده گردان عشق» این کتاب را در سه بخش به نگارش در آورده که شامل خاطرات کوچک‌ترین رزمنده از عملیات والفجر ۸ در سال ۶۴ و اتفاقات آن روز‌ها می‌شود. همچنین او در بخش دیگر کتاب، تصاویر خاطره انگیزی از روز‌های عملیات و رزمندگان حاضر در عملیات منتشر کرده است. مرور اتفاقات جنگ از زاویه دید یک نوجوان، جذابیت‌های خاص خودش را دارد و خواننده را می‌تواند با جنبه‌هایی تازه از اتفاقات درون جبهه‌ها آشنا کند. ضمن اینکه قشر نوجوان به خاطر نزدیکی سن و سال، می‌تواند مخاطب ویژه کتاب باشد و ببیند نوجوانان این سرزمین، ۳۰ سال پیش با چه عشق، شور و شجاعتی در جبهه‌ها حاضر می‌شدند.
به مناسبت هفته ترویج کتاب و کتابخوانی، خواندن این کتاب که با زبانی ساده و روان، یادآور حماسه‌های غیور مردان این سرزمین در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و کشور عزیزمان است، به تمام علاقه‌مندان به این حوزه توصیه می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار