کد خبر: 1035290
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
روزنامه آرمان در جملاتی عجیب پیرامون احتمال کاندیداتوری سید حسن خمینی برای انتخابات ۱۴۰۰ نوشته: «انتخابات ۱۴۰۰ برخلاف گذشته از شرایط خاصی برخوردار است و گمانه‌زنی‌ها حکایت از حضور برخی افراد شاخص به عنوان کاندیدا دارد. یکی از این چهره‌ها آیت‌الله سیدحسن خمینی است که همگان می‌دانند در صورت حضور در عرصه انتخابات، با اقبال خوبی از سوی رأی‌دهندگان مواجه می‌شود، اما جریانی تمایل ندارد تا اندیشه امام در عرصه اجرایی نمود داشته باشد، چرا که ضرری به منافع آنهاست یا با توجه به اینکه سال‌هاست به تخریب دولت مستقر عادت کرده‌اند، این مسیر با حضور آیت‌الله سیدحسن خمینی در جایگاه ریاست‌جمهوری باید متوقف شود، چراکه یادگار امام به‌طور حتم اداره اجرایی کشور را بر اساس رهنمود‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی دنبال خواهد کرد که چندان به مذاق برخی فرصت‌طلبان خوش نخواهد آمد. اما نکته قابل توجه و قابل تأمل آن است که برخی تفکرات و دلواپسان آن اندازه نگران حضور یادگار امام در عرصه انتخابات هستند که از هم‌اکنون حکم به ردصلاحیت آیت‌الله سیدحسن خمینی می‌دهند.»

اصلاح‌طلبان از هم اکنون، مغالطه مساوی دانستن نوه امام با خود امام را آغاز کرده‌اند و هر کس مخالف کاندیداتوری حسن خمینی باشد از نظر آنان یعنی تمایلی ندارد اندیشه امام در عرصه اجرایی نمود داشته باشد! «سیاست ژنتیکی» هم گزاره‌ای است که اصلاح‌طلبان وارد دنیای سیاسی ایران کردند، چه آنکه با وقوع انقلاب اسلامی، رسم ولیعهدی ورافتاد و افراد به دلیل نسبت‌های فامیلی، رهبر و رئیس جمهور نشدند. در واقع همان امامی که اکنون اصلاح‌طلبان به خاطر حسن خمینی یاد اندیشه و رهنمودهایش افتاده‌اند، یکی از دلایل قیامش همین بود که حکومت موروثی نباشد. بنابراین نمی‌شود بی دلیل و استناد و صرف نسبت فامیلی، مخالفان یک فرد را مخالف امام دانست.

نکته‌ای که روزنامه آرمان از منتقدان پیرامون حسن خمینی اشاره کرده، اشاره به عدم سابقه اجرایی اوست که البته روزنامه آرمان صرف نظر از بدوبیراه‌هایی که نثار منتقدان کرده، حرفی از سابقه اجرایی حسن خمینی نزده و رزومه کاری او را بیان نکرده است. تولیت آستان مقدس امام خمینی حسب نسبت فامیلی و وصیت حاج احمد آقای خمینی به نوه امام رسید و البته تعلل بیش از دو دهه در ساخت حرم و بعد هم تجمل گرایی در پایان کار آن، سابقه چندان درخشانی به حساب نمی‌آید و به نظر می‌رسد خود اصلاح‌طلبان هم از اشاره به این سابقه ابا دارند. او در سال ۹۴ هم قصد کاندیداتوری برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری را داشت که از شرکت در آزمون علمی احراز شرط اجتهاد سر باز زد و به همین دلیل هم صلاحیت او احراز نشد. حسن خمینی در مراسم سالگرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفته: «اگر به هر علتی این جامعه به کسی نیاز پیدا کرد نسبت به مسئولیت نباید شانه خالی کند. خدا نیاورد دوران بین خدمت و خیانت را. که اگر بروید می‌شود خدمت و بعضاً هم هزار مشکل هم در آن است، اما کناره گرفتن بعضاً خیانت است» و روزنامه آرمان که از رسانه‌های تبلیغی خانوادگی برای خانواده هاشمی و حسن خمینی به شمار می‌رود، این جملات را تعبیر به قصد او برای کاندیداتوری کرده است.

تیرماه سال ۹۶ انتشار کلیپی از پسر محمدرضا عارف، از چهره‌های سیاسی مطرح اصلاح‌طلب که در آن، خود را صاحب «ژن خوب» دانسته بود، بسیار جنجالی شد و موجی گسترده از اعتراضات را برانگیخت. حمیدرضا عارف در یک برنامه ویدئویی اینترنتی بعد از توضیح در مورد موفقیت‌های اقتصادی خود در حوزه علم، اقتصاد، ورزش و فرهنگ گفته بود: «بالاخره این خون می‌آید و می‌رسد، همینطوری کسی نمی‌تواند ادعا کند اصل و نسب دارد. افتخار می‌کنم این توانایی‌ها از دوتا ژن خوب آمده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار