کد خبر: 996746
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
پیشکسوت نام آشنای فوتسال تهران مدت سی سال است که مسابقات فوتسال دسته جات آزاد و کارمندی را در سالن‌های تهران برگزار میکند پیشنهاداتی جهت تغییر و تحول در فوتسال بشرح زیر ارائه کرد.
زمانی که او مسابقات فوتسال را در تهران برگزار می کرد هیچ لیگی در ایران برگزار نمی شد و جام‌های رمضان تهران در سالن‌های حجاب، کشوری و قصریخ و. همان لیگ فوتسال ایران قلمداد میشد که اکثر بازیکنان مطرح فوتبال و فوتسال در آن شرکت می کردند. سال‌های ۷۰ تا ۸۸ اوج جام رمضان‌های تهران بود که در هر سالن ۱۰۰ تا ۳۰۰ تیم در آن شرکت میکرد و او توانست تجارب بسیار خوبی در این زمینه بدست آورد و در حال حاضر نیز مسابقات فوتسال بسیاری از شرکت‌ها و ادارات را با بهترین کیفیت برگزار میکند.

کامبیز مهاجر قبل از اشاره به پیشنهادات خود گفت: بدون شک فوتسال ورزش ملی ایران محسوب میشود و باشگاه‌ها، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها، اصناف و بسیاری از مردم فوتسال بازی میکنند و این ورزش در دل مردم جای دارد.

وی اضافه کرد خیلی‌ها این ورزش را ادامه بازی‌های گل کوچک خیابانی میدانند که روزی روزگاری همه در محله هایشان بازی میکردند و برای همین به این رشته عشق می‌ورزند.

تیم‌های ملی فوتسال ایران در میان ورزش‌های گروهی بهترین نتایج و مقام‌ها را در آسیا و دنیا کسب کرده است و در رنکینگ جهانی، ایران در سال‌های اخیر بین رده چهارم تا ششم دنیا قرار دارد.

مدرسین فوتسال ما از بهترین مدرسان فوتسال آسیا و دنیا هستند و بسیاری از بازیکنان مطرح کشورمان در تیم‌های معروف دنیا بازی کرده اند.

پیشنهادات زیر را برای پیشرفت فوتسال و بدون رو در بایستی و در ۲۰ بند ارائه میکنم. امیدوارم به فوتسال کشورم کمک کند:

۱) در اولین قدم کمیته فوتسال باید از فدراسیون فوتبال جدا شود و برای خودش فدراسیون جداگانه‌ای داشته باشد.

۲) باید فوتسال مثل هندبال سالن اختصاصی داشته باشد. چرا باید هندبالی که هیچ مقامی برای ایران کسب نکرده سالن اختصاصی داشته باشد، اما فوتسال نداشته باشد.
کافیست چند سال امکانات فدراسیون و سالن هندبال در اختیار فوتسال قرار گیرد بدون شک قهرمان بی رقیب جام‌های جهانی فوتسال خواهیم شد.

۳) باید امور مالی فوتسال از فوتبال جدا شود و حقوق و پاداش مربیان و بازیکنان تیم‌های ملی و باشگاهی بموقع پرداخت شود. باید حقوق داوران، ناظران و نمایندگان بموقع پرداخت شود تا برای آنان انگیزه ایجاد شود.

۴) قانونی وضع شود که تمام تیم‌های فوتبال لیگ برتر، لیگ یک و لیگ دو فوتبال بشرطی مجوز حضور در مسابقات را داشته باشند که در لیگ فوتسال هم تیمداری کنند. تیم‌های فوتبال با هزینه یک یا دو بازیکن خود میتوانند تیم فوتسال تشکیل دهند و وضعیت اقتصادی بهانه‌ای برای عدم انجام این کار نباشد.

۵) مجوز فعالیت باشگاه‌هایی که بودجه لازم و سالن مناسب را ندارند لغو و از همان ابتدا تضمین‌های سفت و سخت مالی از باشگاه‌ها گرفته شود.

۶) باشگاه‌ها و شهر‌هایی که سابقه بد اخلاقی، درگیری و هتک حرمت به داوران و بازیکنان تیم مهمان، کمیته فوتسال و اصحاب رسانه را دارند کنار گذاشته شوند.

۷) فوتسال باید کمیته اجرایی، کمیته انضباطی، کمیته داوران و کمیته آموزش جداگانه داشته باشد.

۸) گزینش‌های مجدد برای انتخاب بهترین داوران، ناظران و نمایندگان گذاشته شود و فقط افراد متبحر و ماهر بکار گرفته شوند.

۹) کمیته‌ای ویژه برای جذب اسپانسر و حامیان مالی در کمیته فوتسال ایجاد و درآمد آن نیز در فوتسال هزینه شود.

۱۰) تکه تکه کردن فوتسال و ایجاد کمیته فوتسال، کمیته فنی و توسعه فوتسال و کمیته اجرایی مسابقات، فوتسال را از یکدیگر جدا میکند و کار‌های موازی انجام میشود و از قدرت هسته اصلی فوتسال کم میکند و اشتباه محض است.

۱۱) فوتسال نباید به حیاط خلوت فدراسیون فوتبال تبدیل شود و مردان بازنشسته و بزرگی که خودشان قبلا رئیس، نایب رئیس، دبیر فدراسیون یا مدیران باشگاه‌های بزرگی بوده اند بعنوان رئیس در فوتسال بکار گرفته شوند، چون متاسفانه آنان فوتسال را برای خود کوچک می‌بینند و دل به کار نمی‌دهند و یا با کوچکترین تنشی استعفا میدهند که این موضوع باعث عدم پیشرفت فوتسال میشود.

۱۲) فوتسال را به فوتسالی‌ها و افراد شناخته شده و مردمی فوتسال بسپاریم و برای یکبار هم که شده یک فوتسالی استخوان خرد کرده و متعهد که برای این رشته وقت بگذارد و دل بسوزاند را به این سمت منصوب کنیم.
 
ارائه ۲۰ راهکار برای پیشرفت فوتسال توسط یک پیشکسوت
۱۳) هیئت رئیسه فوتسال را بسیاری از مدیران تیم‌های فوتسالی کشور تشکیل میدهند که طبیعی است به فکر منافع تیم خود باشند. بهتر است حضور نفراتی که تیم دارند را در هیئت رئیسه ممنوع و پیشکسوتان شناخته شده‌ای که در فوتسال داریم را بعنوان هیئت رئیسه انتخاب کنیم.
۱۴) در سالهای اخیر بازیکنان بسیاری بازنشسته شده اند و با ثبت نام در کلاسهای مربیگری مدارک مربیگری سطح یک ، دو و سه آسیا را دریافت کرده اند اما تعداد بسیار کمی از آنان در فوتسال فعال هستند . باید قوانینی وضع شود که اولویت با حضور مربیان سطح سه و سپس سطح دو در تیمهای لیگی باشد تا ارزش مدارک مربیگری آسیایی بیشتر شود .

۱۵) میان اهالی فوتسال اتحاد و همدلی ایجاد کنیم و سالی دو یا سه بار جلسات هم اندیشی برگزار کنیم .جلساتی که اکثر بزرگان در آن حضور داشته باشند .

۱۶) مسابقات پلی آف در فوتسال باعث ایجاد حساسیت و درگیری میگردد که میبایست هر چه سریعتر آنرا حذف کنیم .

۱۷) لیگهای کشور اعتبار فوتسال کشور است ، شرایط حضور در لیگ برتر ، لیگ یک و لیگ دو خیلی سخت تر شود . در شأن فوتسال ایران نیست که از هر کارگاه و شرکتی با اسامی عجیب و غریب پول بگیرد و آنان را بعنوان یک تیم لیگی به جامعه فوتسال معرفی نماید .

۱۸) رسانه ها باید تقش پر رنگ تری در فوتسال بازی کنند و مدیران مربوطه با انتخاب خبرنگاران شناخته شده و علاقمند تعامل لازم با رسانه ها را ایجاد نمایند .

۱۹) صدا و سیما و پخش مستقیم متوالی مسابقات فوتسال میتواند به جذب اسپانسر و کمک مالی کمک شایانی نماید .

۲۰) برنامه ۲۰/۲۰ شبکه ورزش هم بسیار مفید است اما بهتر است این برنامه مردمی با هماهنگی با مسئولین فوتسال تنوعی در دعوت از پیشکسوتان ایجاد کند و کل برنامه را فقط به بازیهای لیگ اختصاص ندهند و هر هفته گزارشی از مسابقات مهم فوتسال مدارس ، دانشگاهها ، ادارات و شرکتها در برنامه خود جای دهند و این ورزش ملی را حمایت کنند .

اگر ۲۰ بند بالا بدرستی و بدون بهانه جویی انجام شود قطعا ما در جهان رقیب نخواهیم داشت .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار