کد خبر: 992076
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۷
نظرسنجی‌های جدیدی که این روز‌ها درباره محبوبیت نامزد‌های حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ امریکا برگزار می‌شود، از پیشتازی سناتور «برنی سندرز» در جبهه دموکرات‌ها حکایت می‌کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سندرز که به جریان یهودیان چپگرا تعلق دارد، دشمنان هم‌حزبی و فراحزبی زیادی دارد. در سیاست امریکا هم که حتی یهودی بودن مهم نیست. باید عملاً و علناً التزام خود را به آرمان صهیونیسم اعلام کرده باشی. درج هرگونه اظهارنظر انتقادی از رژیم صهیونیستی در کارنامه سیاسی هر فردی کافی است تا او را به هدف لابی صهیونیستی تبدیل کند. مرکز سیاست‌های واکنش‌گرانه در امریکا اعلام کرد یک گروه صهیونیستی برای جلوگیری از پیروزی یکی از نامزد‌های دموکرات در رقابت با هم‌حزبی‌هایش دست به جیب شده و میلیونی خرج می‌کند. همزمان بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره قصد روسیه برای دخالت مجدد در انتخابات به نفع ترامپ، حالا گزارش‌هایی از دخالت مسکو به نفع سندرز بیرون آمده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، «مرکز سیاست‌های واکنش‌گرانه» روز جمعه با اشاره به پرونده‌های کمیسیون فدرال انتخابات امریکا اعلام کرد: «کمپین علیه سندرز از سوی یک گروه در کمیته اقدام سیاسی حامی اسرائیل با نام «اکثریت دموکراتیک برای اسرائیل» ترتیب داده شده است که گروهی میانه‌رو محسوب می‌شود و بیش از ۴/۱ میلیون دلار علیه سندرز خرج کرده است. این گروه ۸۰۰ هزار دلار روی تبلیغ علیه این کاندیدای پیشتاز ریاست‌جمهوری در آیووا و ۶۰۰ هزار دلار نیز علیه وی در نوادا خرج کرده است.»

پیش‌تر پایگاه اینترنتی «اینترسپت» گزارش داده بود که این کمیته اقدام سیاسی روابط نزدیکی با کمیته امور عمومی رژیم صهیونیستی و امریکا موسوم به «آیپک» دارد. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) از آیپک خواسته بود به هر قیمتی که شده مانع از پیروزی سندرز شود.

طرفداران آیپک در هر ایالت در امریکا این دستور را دارند تا به تقویت دوستی با هر سیاستمداری که ممکن است به کنگره راه پیدا کند، بپردازند و در نتیجه این موضوع باعث ایجاد شبکه‌ای قدرتمند شده که با کمک‌های مالی و نفوذ شخصی تأمین می‌شود. در عین حال، آیپک به طور گسترده‌ای حامی تلاش‌های میانه‌رو‌های دموکرات است تا مانع از آن شود که حزب آن‌ها از سوی چپ‌گرا‌ها که رویکرد دوستانه‌ای در قبال اسرائیل ندارند، مصادره شود.

آیپک هرساله نشستی را در امریکا برگزار می‌کند. این نشست سال گذشته از سوی سندرز و «الیزابت وارن» دیگر کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا مورد تحریم قرار گرفت. وارن امسال نیز اعلام کرده در این نشست شرکت نخواهد کرد.

نظرسنجی‌های جدیدی که این روز‌ها درباره محبوبیت نامزد‌های حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ امریکا برگزار می‌شود، نشان از پیشتازی سندرز دارند.

پیمایش دانشگاه ماساچوست در لووِل نشان می‌دهد سندرز توانسته با جلب نظر افکار عمومی، فاصله ۸ درصدی با دیگر نامزد‌های دموکرات در انتخابات درون‌حزبی در ایالت کالیفرنیا ایجاد کند و همچنان در جمع نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ پیشتاز است.

به نوشته پایگاه خبری هیل، در حالی که کمتر از دو هفته تا مرحله بعدی انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت کالیفرنیا باقی مانده، طبق این نظرسنجی سندرز هم‌اکنون حائز رأی ۲۴ درصدی در این ایالت است.

رتبه‌های بعدی این نظرسنجی به سناتور «الیزابت وارن» با ۱۶ درصد، «جو بایدن» با ۱۳ درصد، «پیت بوته‌جج» و «مایک بلومبرگ» با ۱۲ درصد اختصاص دارد. نامزد‌های دموکرات برای کسب رأی وکلای ایالتی در کالیفرنیا باید حداقل ۱۵ درصد از کل رأی عمومی این ایالت را داشته باشند. نظرسنجی دیگری که مؤسسه «مورنینگ کانسالت» انجام داده، می‌گوید بعد از مناظره نامزد‌های دموکرات در لاس‌وگاس، محبوبیت سندرز و وارن افزایش پیدا کرد، اما بلومبرگ (که به تازگی به رتبه دوم نامزد‌های محبوب دموکرات رسیده بود) شاهد کاهش رأی خود بود.

بر این اساس، سندرز با افزایش ۲ درصدی، اکنون با ۳۰ درصد رأی رتبه اول بلامنازع در مرحله سوم انتخابات درون‌حزبی در ایالت نوادا (که روز شنبه برگزار می‌شود) را در اختیار دارد.

بعد از سندرز، بایدن با ۱۹ درصد و بدون تغییر نسبت به نظرسنجی پیش از مناظره، در رتبه دوم ایستاده است. بلومبرگ با کاهش ۳ درصدی، با ۱۷درصد رأی به رتبه سوم سقوط کرد.

طبق نتایج این نظرسنجی، وارن با ۱۲ درصد، بوته‌جج با ۱۱ درصد و «اِیمی کلوبوچار» با ۵ درصد در رتبه‌های بعدی انتخاب نوادا قرار دارند.

همچنین بررسی‌های پایگاه تحلیلی-تحقیقی «رییِل کلییِر پالتیکس» نشان می‌دهد که سندرز از هشت نظرسنجی که در دو ماه اول سال ۲۰۲۰ برگزار شده، در هفت مورد از آن‌ها پیشتاز است.

ترامپ «عروسک خیمه‌شب بازی» پوتین است
غوغای دخالت روسیه در انتخابات امریکا دوباره اوج گرفته است. هیلاری کلینتون، ترامپ را به دست‌نشانده پوتین تشبیه کرد که نمی‌تواند بدون کمک روسیه در انتخابات امریکا پیروز شود.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا و یکی از موافقان اصلی استیضاح ترامپ هم در توئیتی نوشت: رأی‌دهندگان امریکایی باید درباره انتخابات امریکا تصمیم بگیرند نه ولادیمیر پوتین. تمامی اعضای کنگره باید اقدامات ترامپ را در رد تهدید‌هایی که متوجه یکپارچگی دموکراسی و سیاسی کردن جامعه اطلاعاتی ماست، محکوم کنند. چاک شومر، رهبر اقلیت سنا نیز نوشت، جمهوریخواهان لوایح پیشنهادی دموکرات‌ها درباره امنیت انتخابات را بلوکه کرده‌اند، چون آن‌ها ترجیح می‌دهند به جای مقابله با ترامپ پوتین پیروز باشد. سنا در ماه جاری میلادی اقدام دموکرات‌ها را برای تصویب سه پیشنهاد امنیت انتخابات بلوکه کرد.

این اقدام واکنش به گزارش‌هایی است که ترامپ، جوزف مگوآیر، سرپرست اطلاعات ملی امریکا را به دلیل جلسه توجیهی محرمانه درباره انتخابات در مجلس نمایندگان امریکا در ۱۳ فوریه اخراج کرد و ریچارد گرنل، سفیر امریکا در آلمان را جایگزین وی کرد.

ترامپ بار‌ها ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی امریکا را مبنی بر اینکه روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ دخالت کرده، رد کرده است. در یکی از جنجالی‌ترین اتفاق‌ها او جولای سال ۲۰۱۸ در یک کنفرانس خبری با حضور «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه این ارزیابی‌ها را زیر سؤال برد. رئیس‌جمهور امریکا همچنین روز جمعه دموکرات‌ها را متهم کرد که به انتشار اخبار غلط علیه کارزار انتخاباتی وی برای سال ۲۰۲۰ و کمک روسیه به وی برای پیروزی در این انتخابات می‌پردازند. وی در پیامی در توئیتر نوشت: «اطلاعات غلط دیگری از سوی دموکرات‌ها در کنگره آغاز شده که می‌گوید روسیه من را به هر کدام از نامزد‌های دموکرات که هنوز بعد از دو هفته نتوانسته‌اند آرای‌شان در ایالت آیووا را شمارش کنند، ترجیح می‌دهد.»

این صحبت‌های ترامپ پس از آن صورت می‌گیرد که روزنامه «نیویورک تایمز» چند روز پیش در گزارشی به نقل از چند منبع ناشناس نوشت که آژانس‌های اطلاعاتی امریکا معتقدند که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای مداخله در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها و انتخابات سراسری ۲۰۲۰ امریکا بوده تا ترامپ بار دیگر انتخاب شود.

دخالت روس‌ها به نفع سندرز!
«برنی سندرز» سناتور دموکرات امریکایی، گزارش روزنامه واشنگتن‌پست مبنی بر کمک روسیه به ستاد وی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا را تکذیب کرد.

واشنگتن‌پست بامداد شنبه در گزارشی مدعی شد مسئولان امریکایی به سندرز گفته‌اند که روسیه در تلاش است با کمک به ستاد انتخاباتی وی، باعث پیروزی سندرز در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر شود.

سندرز نیز پس از آن با صدور بیانیه‌ای ضمن متهم کردن روسیه به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا گفت: «روس‌ها می‌خواهند دموکراسی امریکا را، با متفرق کردن ما، تضعیف کنند و من برخلاف رئیس‌جمهور کنونی [امریکا]با قدرت در برابر اقدامات آن‌ها و هر مداخله خارجی در انتخابات‌مان می‌ایستم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار