کد خبر: 984339
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۳
محسن صفایی فراهانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه‌ای با سایت اصلاح‌طلب جماران، ماجرای تسلی دادن به خانواده‌های کشته‌شدگان حوادث آبان ماه را به شهرداری و کاندیداتوری محمدباقر قالیباف مرتبط کرده است و رد صلاحیت او را باعث دلجویی از خانواده‌های قربانیان آشوب‌های آبان ماه خوانده است! او در این مصاحبه در پاسخ به سؤالی در مورد شیوه‌های جلب اعتماد مردم پس از اتفاقات آبان می‌گوید: «رهبری در انتخابات هم رأی مردم را حق‌الناس اعلام کردند. در این مرحله هم برای دلجویی از خانواده جان‌باختگان نظرشان را ارائه کردند؛ ولی آیا مجریان به عمق این نگاه توجه دارند؟ اگر مجریان رأی مردم را پشیزی گرفتند، آیا می‌توان گفت که مفهوم و منظور این اقدام را که جبران روش غلط گذشته بوده، درک کرده‌اند؟! آیا با مجری که عامل این مصیبت‌هاست، برخورد می‌شود؟! آیا مجریان حاضرند در مرحله عمل هم طوری رفتار کنند که مردم تغییر رفتار را ببینند؟!»

اگر به هر نحوی بتوان نحوه عملکرد در انتخابات را به مدیریت اتفاقات پس از آشوب گره زد (که نمی‌شود)، آن «نحوه» باید حول موضوع رد صلاحیت همفکران صفایی فراهانی باشد که با در دست گرفتن دولت و مجلس و استانداری‌ها و ... این وضع اقتصادی و مقدمه اعتراض و آشوب را فراهم کردند. اما صفایی فراهانی خیلی زود و در جملات بعدی عیان می‌کند که منظورش از دلجویی از خانواده‌های قربانیان، حذف رقیب انتخاباتی است: «انتخابات پیش رو نخستین گام است. باید نشان دهند که همه به همین قوانین موجود تمکین می‌کنند یا دوباره به دلیل نامه انتقادآمیز نماینده‌ای در مجلس فلان دوره با اعمال سلیقه باعث رد صلاحیت او می‌شوند ولی مسئولی که برای مدت ۱۲ سال اداره پایتخت را برعهده داشته و بنا به گفته علنی یک عضو شورای شهر تهران ۲۰ هزار میلیارد تومان در دوره مدیریتش بین درآمد و هزینه شهرداری گم شده و قائم مقام او به دلیل سوءاستفاده مالی تحت پیگرد قانونی است و همچنین پرونده غیرقانونی واگذاری املاک و مستغلات شهرداری در جریان است، بدون مشکل کاندیدا می‌شود. اینجاست که مردم باید تغییر رفتار ارکان حکومتی را حس کنند و اگر حس کردند، بزرگ‌ترین دلجویی از خانواده جان‌باختگان خواهد بود.»

این اولین سوءاستفاده سیاسی و انتخاباتی اصلاح‌طلبان از داغ خانواده‌های کشته‌شدگان حوادث اخیر نیست؛ پیش از این آن‌ها برای استیضاح وزیر کشور هم تلاش کردند و بهانه‌شان هم حوادث پس از گرانی قیمت بنزین بود، اما در واقع از رد صلاحیت کاندیداهای‌شان از سوی هیئت‌های اجرایی گلایه داشتند و تلاش کردند اینگونه اعمال فشار کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار