کد خبر: 983475
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
فرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به پناهگاه در پی حمله راکتی اخیر، علاوه بر انعکاس برجسته در رسانه‌های این رژیم و رسانه‌های فرامنطقه‌ای، واکنش مقامات داخلی از جمله انتقاد شدید وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: آنچه بعدازظهر روز چهار شنبه همزمان با سفر «بنیامین نتانیاهو» به عسقلان در حین حضور وی در مبارزات انتخابانی حزب لیکود رخ داد، فقط فرار یک نخست‌وزیر نیست، بلکه نشانی از خطری است که سایه به سایه مقامات صهیونیست را تهدید می‌کند. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت که پس از حمله راکتی از نوار غزه به عسقلان، آژیر خطر در شهرک‌های «عسقلان» و «کریات ملاخی» در نزدیکی مرز نوار غزه به صدا در آمد. راکت شلیک شده به عسقلان، توسط سامانه گنبد آهنین رهگیری و باعث شد آژیر‌ها در این شهر و مناطق شمالی به صدا در آیند. گفته می‌شود که صدای آژیر خطر علاوه بر عسقلان در «امونیم»، «عزریکام» و برخی دیگر از شهرک‌های صهیونیستی شنیده شد.

رسانه‌های صهیونیست علاوه بر انتشار فیلم لحظه فرار نتانیاهو، اعلام کردند که وی بلافاصله در پی به صدا در آمدن آژیر خطر به مکانی امن منتقل شد و «میری ریگیف» وزیر فرهنگ این رژیم به جای او روی صحنه رفت. سپتامبر گذشته هم وقتی نتانیاهو در حال برگزاری کمپین انتخاباتی در شهر «اسدود» بود، واقعه مشابهی رخ داد.

گانتس: اسرائیلی‌ها گروگان فلسطینی‌ها هستند
«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی که ریاست حزب «اسرائیل خانه ما» را بر عهده دارد، دومین فرار نتانیاهو به پناهگاه در طول یک سال را به معنای فروپاشی توان بازدارندگی اسرائیل دانسته است. «بنی گانتس» رئیس ائتلاف آبی و سفید دیگر مقام این رژیم است که به این اقدام واکنش نشان داد و گفت که چنین وضعیتی که در آن، اسرائیلی‌ها گروگان گروه‌های فلسطینی هستند و نخست‌وزیر نمی‌تواند از مناطق صهیونیست‌نشین بازدید کند، نشانی از شکست سیاست‌های امنیتی در قبال غزه و از بین رفتن بازدارندگی است. بنی گانتس همچنین گفت: «ما جای حکومت فعلی را خواهیم گرفت و سیاست‌های موجود را تغییر داده و بار دیگر بازدارندگی را بازیافته و آرامش را برای ساکنان مرز‌های جنوبی به ارمغان می‌آوریم.»‌وی در حالی چنین ادعایی را مطرح کرده است که حتی زمانی هم که رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی بود، اوضاع مشابهی بر سرزمین اشغالی حکمفرما بود. در پی این حمله راکتی، «اسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز جمعه بار دیگر تهدید کرد که این رژیم سیاست ترور رهبران فلسطینی در نوار غزه را از سر خواهد گرفت و گفت که سازمان اطلاعات، با هدف ترور عاملان شلیک موشک به سوی اراضی اشغالی به دنبال شناسایی آنان است. وی افزود: «ما سیاست ترور‌ها را از سر گرفتیم و تلاش دستگاه‌های اطلاعاتی در حال انجام است تا مشخص شود آیا یک مقام جدید در پشت پرده شلیک موشک به اسرائیل وجود داشته است یا خیر.»

روزنامه رأی‌الیوم به این سخنان کاتس واکنش نشان داد و نوشت: «گمان نمی‌کنیم تهدید‌های کاتس مبنی بر بازگشت سیاست ترور رهبران و فعالان جنبش‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه، این افراد را بترساند یا مانع از آن شود که موشک‌ها به سمت شهرک‌ها یا تجمعات صهیونیستی پرتاب شود. بلکه با توجه به ادامه محاصره غزه و سر باز زدن سران رژیم اشغالگر از اجرای تعهدات این رژیم در چارچوب توافقی که ماه نوامبر حاصل شد، حتی ممکن است اراده رهبران و فعالان در نوار غزه برای افزایش اقدامات مقاومت بیشتر شود.» جنبش حماس نیز در خصوص ادامه تنش‌آفرینی‌های صهیونیست‌ها هشدار داد و مسئولیت کامل ادامه تنش‌ها علیه مردم غزه و بمباران مواضع مقاومت را متوجه رژیم صهیونیستی دانست. «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس در این مورد گفت: «گروه‌های مقاومت قادرند معادلات تازه‌ای بر دشمن صهیونیستی تحمیل کنند. این تنش‌ها در چارچوب ادامه تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و صدور بحران‌های داخلی خود به نوار غزه صورت می‌گیرد. وی افزود حجم بمباران و تشدید آن عمق بحران‌های رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار