کد خبر: 983049
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۴
مرد محکوم به قصاص که در جریان درگیری با همسرش، خواهرزنش را به قتل رسانده‌است برای تعیین شدن سرنوشت خود روز گذشته پای میز محاکمه ایستاد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، متهم ۴۸‌ساله که فریدون نام دارد صبح روز گذشته از زندان به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران منتقل شد. بعد از اعلام رسمیت جلسه از سوی قاضی، نماینده دادستان در قرائت کیفرخواست گفت: «فریدون از سال‌۸۹ به اتهام قتل خواهرزنش بازداشت و بعد از محاکمه به قصاص و ۹۰‌میلیون تومان دیه محکوم شده است.» نماینده دادستان گفت: «با تأیید حکم قصاص متهم توانست رضایت دو‌نفر از اولیای‌دم را جلب کند، حالا با گذشت ۹ سال از حادثه وی به دلیل عدم پیگیری یکی از اولیای‌دم مبنی بر درخواست قصاص درخواست تعیین تکلیفی کرده‌است. از دادگاه محترم درخواست رسیدگی به درخواست متهم را دارم.»

در ادامه متهم در شرح حادثه گفت: «مغازه صنایع‌دستی داشتم و با همسرم زندگی خوبی داشتیم تا اینکه مدتی قبل از حادثه به رفتار‌های همسرم مشکوک شدم. فکر می‌کردم با کسی رابطه پنهانی دارد و از آنجائیکه با یکی از خواهرانش رابطه صمیمی داشت حدس زدم همه حرف‌هایش را به او گفته و خواهرش از این موضوع باخبر است. بار‌ها در این باره با آن‌ها صحبت کردم، اما فکر کردم آن‌ها می‌خواهند این ماجرا را از من مخفی نگه دارند.» متهم در خصوص قتل گفت: «روز حادثه تصمیم گرفتم بار دیگر با همسرم صحبت کنم، اما کار به درگیری رسید. خواهرزنم آن روز در خانه ما بود به همین دلیل وارد درگیری شد. از شدت عصبانیت کنترلم را از دست داده بودم به همین دلیل دست به چاقو شدم و در آن درگیری یک ضربه به خواهرزنم زدم و ناخواسته مرتکب قتل شدم.»

متهم در آخر گفت: «به اتهام صدمات وارده به مقتول به ۹۰‌میلیون تومان دیه محکوم شدم که توان پرداخت آن را ندارم. در خصوص قتل هم به قصاص محکوم شدم. برادر مقتول بدون قید و شرط اعلام رضایت کرد و همسرم نیز به شرط پرداخت ۳۰۰‌میلیون تومان دیه اعلام رضایت کرد، اما یکی از خواهران مقتول همچنان درخواست قصاص دارد. حالا ۹‌سال در زندان بلاتکلیفم. یک فرزند پسر دارم. بعد از حادثه همسر و فرزندم به ملاقاتم نمی‌آیند. از دادگاه تقاضا دارم هرچه زودتر تکلیفم را مشخص کنند.»

حاشیه دادگاه
بعد از اتمام جلسه متهم وقتی متوجه شد خبرنگار هستم خواست با من صحبت کند. نزدیکش شدم و آن مرد در حالیکه همه مو‌های سر و صورتش سفید شده‌بود، صفحه حوادث یکی از روزنامه‌ها را نشان داد و با گلایه گفت که خبر اشتباه چاپ شده‌است. او می‌گفت با انتشار خبر‌های اشتباه ممکن است سرنوشت بسیاری از متهمان تغییر پیدا کرده و به مرگ ختم شود. متهم به خاطر ضعیفی چشمانش از من خواست آن خبر را یکبار دیگر برایش بخوانم. خبر اینطور چاپ شده‌بود که خانواده اولیای‌دم به شرط پرداخت دیه اعلام گذشت کرده‌اند و متهم ناتوان از پرداخت پول است. در حالیکه متهم در آن جلسه برای پرداخت دیه صدمات به مقتول درخواست ناتوانی از پرداخت کرده‌بود نه دیه ارتکاب قتل.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار