کد خبر: 975962
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
داعش دسیسه آمریکا برای شکستن کمر اسلام بود
رئیس دبیرخانه مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری گفت: امریکا بوسیله داعش یک جنگ احزاب دیگری را برای شکستن کمر اسلام به راه انداخت اما پرچم‌داران اسلام آنها را شکست دادند.

حجت‌الاسلام‌ محمدحسن زمانی در همایش نقش استکبار جهانی در حمایت از جریان‌های افراطی و تکفیری و راه‌های مقابله آن که هم‌اکنون در سالن تبلیغات اسلامی کردستان در سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد: وحدت یکی از واجبات دینی نیست بلکه از مهم‌ترین واجبات دینی است که با اصل اقامه دین برابری می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر امت اسلامی وحدت نداشته باشند، جامعه اسلامی دچار تفرقه شده و جنگ درونی در آن اتفاق بیفتد دین نابود می‌شود.

رئیس دبیرخانه مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری به اهمیت وحدت از دیدگاه قرآن هم گریزی زد و اذعان کرد: ضرورت حفظ وحدت و دوری از تفرقه مساوی با اقامه دین است.

زمانی با بیان اینکه شارع دین فقط خداست، گفت: در عالم هیچ قانون‌گذاری برنامه‌ریزی برای دین ندارد چرا که فقط خداوند است که علم کامل و علم انسان قلیل است.

وی تصریح کرد: حق تشریع و قانون‌گذاری حق خدا است و عالمان دین باید از کلیات دین مصادیق را استخراج کرده و به جامعه عرضه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلام حق تشریع، حق خداست، گفت: قانون اساسی ما از قرآن و سنت برداشت شده اما سایر کشورهای اسلامی قوانین خود را از غرب گرفته و در آن تغیراتی داده‌اند.

رئیس دبیرخانه مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری تصریح کرد: ضامن اجرای قانون یک فقیه متعهد، مجتهد و عالم دینی است.

حجت‌الاسلام زمانی گفت: 57 کشور اسلامی در جهان داریم که قوانین آنها اسلامی نیست، فقط قوانین ایران صد درصد اسلامی دارد و یک فقیه قانون‌گذار و 6 فقیه دیگر نظارت بر اجرای آن دارند.

وی گفت: تفرقه نداشتن و حفظ وحدت به عنوان یک اصل مهم در مقابله با دشمنان از درس‌های دیگر قرآن به جوامع اسلامی است.

وی با بیان اینکه دشمنان تاب دیدن پرچمداران وحدت را ندارند، گفت: وقتی داعش به دست استکبار جهانی به‌وجود آمد در اول قبول نکرد ولی الان صراحتا اعلام می‌کنند که خودشان داعش را درست کرده‌اند.

رئیس دبیرخانه مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری اضافه کرد: بعد از شکست نیروهای داعش اعلام کردن به کشورهای خود بازگردند.

حجت‌الاسلام زمانی افزود: آنچه برای جریان تکفیر و داعش اتفاق افتاده ما در طول تاریخ 1400 ساله اسلام این همه کشتار درون دینی را شاهد نبوده‌ایم که داعش در این مدت بیش از یک میلیون مسلمان را کشته است.

وی ادامه داد: اگر داعش می‌ماند امریکا می‌خواست بعد از عراق و سوریه آنها را وارد ایران کند تا میلیون‌ها ایرانی را به خاک و خون بکشد اما سردار ایرانی همراه جوانان غیور در خاک عراق با داعش مقابله کردند و آنها را شکست دادند.

وی اضافه کرد: داعش یک حزب و گروه نبود، بلکه آمریکا بوسیله داعش جنگ احزاب دیگری را برای شکستن کمر اسلام راه انداخت اما پرچم‌داران اسلام آنها را با شکست مواجه کردند.

رئیس دبیرخانه مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری افزود: آنچه امروز مورد نیاز ماست این است که باید ریشه‌ها و رسوبات تفکر داعش در جامعه را ریشه‌کن کنیم.

وی خاطرنشان کرد: لازم است نسبت به حذف این رسوبات کارهای فرهنگی انجام شود، مبارزه فرهنگی از مبارزه نظامی و سیاسی از اهمیت بیشتری برخوردار است و این رسالتی است که به دوش ماست همه باید در این راستا به سهم خود تلاش کنیم.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر