کد خبر: 969820
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹
در گردهمایی فناورانه نهادها، سازمان‌ها، شرکت‌های دانش‌ّبنیان و استارتاپ‌های حوزه محصولات و خدمات پهپادی عنوان شد: رتبه ایران در صنعت پهپاد بین رتبه پنجم تا دهم جهان است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: در حال حاضر بازار پهپاد در دنیا ۱۲۷ میلیارد دلار است که پیش بینی می‌شود این بازار تا ۲۰۲۳ به ۲۵۰ میلیارد دلار برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه پیشرفت‌های ایران در حوزه پهپادی قابل توجه است باید تلاش کنیم که حداقل سهمی یک درصدی از این بازار جهانی را به خود اختصاص دهیم. به گفته منطقی یکی از مهم‌ترین نیاز‌های این صنعت، توسعه کسب و کار‌های آن است. کسب و کاری که می‌تواند به رونق اشتغال این صنعت پرکاربرد و حیاتی بینجامد. ایران در حوزه پهپادی به مدد جوانان متخصص به رشد قابل توجهی رسیده است. وی همچنین تصریح کرد: یکی از تلاش‌های ما این است که فناوری‌های کاربردی در صنعت پهپادی را توسعه دهیم. با توجه به اینکه کاربری‌های عمومی پهپادی در دنیا بسیار وسیع است باید به کمک متخصصان داخلی این بازار وسیع را پوشش دهیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در دو حوزه بازرسی و زیرساخت‌ها باید کاربرد فناوری‌های پهپادی را توسعه دهیم، عنوان کرد: در حوزه کشاورزی و آتش‌نشانی ورود صنعت پهپادی پیشرفت خوبی داشته است، ولی باید این صنعت مهم را در دیگر حوزه‌ها نیز وارد کنیم. منطقی استانداردسازی، توجه به مباحث امنیتی و کسب گواهینامه‌های لازم را برای فعالیت فعالان صنعت پهپادی ضروری دانست و گفت: توسعه پهپاد‌ها در کنار مزیت‌هایی که دارد، مشکلات امنیتی نیز ایجاد می‌کند که باید این مشکلات را با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط رفع کنیم. وی تأکید کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در توسعه استاندارد‌های پهپادی و ایجاد یک برند برای توسعه صادرات، حمایت ویژه‌ای را به عمل خواهد آورد.

سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این گردهمایی بر توسعه فناوری‌های صنعت پهپادی با کمک شرکت‌های دانش بنیان تأکید کرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی از هرگونه طرح و ایده‌ای که به رفع نیاز‌های جامعه به صنعت پهپادی کمک کند، حمایت می‌کند و پذیرای این ایده‌های نوآورانه است. وی ادامه داد: صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیانی که برای اخذ استاندارد‌ها به کمک مالی نیاز داشته باشند وام می‌دهد. شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه پهپادی نیز می‌توانند از این مزیت استفاده کنند. معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در روز‌های سخت تحریم به نیاز‌های فناورانه صنایع بزرگ پاسخ دهند و با این کار از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود و اشتغال پایدار توسعه می‌یابد. ملکی‌فر با اشاره به رتبه ایران در حوزه پهپادی جهان گفت: رتبه ایران در صنعت پهپادی جهان بین رتبه پنجم تا دهم جهان است. این پیشرفت قابل توجه است و باید راهی مناسب برای توسعه خوب این صنعت بیابیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار