کد خبر: 967375
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲

به گزارش جوان آنلاین، محمد ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: «رهبر انقلاب چهار ماه قبل (۹۸/۲/۲۴) در دیدار مسئولان نظام که آقای روحانی هم حضور داشت، فصل الخطاب را درباره مذاکره دوباره با آمریکا بیان کردند:
"مذاکره با آمریکا سمّ است؛ تا وقتی آمریکا همینی است که الان هست، به تعبیر امام، تا وقتی آدم نشده. مذاکره‌ی ما با این دولت کنونی آمریکا، یک سمّ مضاعف است".

این بیان، عین حکمت و عزت و مصلحت بود. رهبری در دیدار نخست وزیر ژاپن نیز با عزت، پیام ترامپ را رد کردند و اصلا حاضر به دریافت آن در حالی که او اصرار به عهدشکنی و بی مبالاتی دارد، نشدند.

اما تیم روحانی و ظریف در حرکتی نا به جا و به واسطه مشورت‌های آلوده و متهم به نفوذ، وسوسه شدند پالس مذاکره بفرستند.

در این میام حسام آشنا مشاور روحانی، دیروز همزمان با اعلام آمادگی روحانی برای ملاقات با ترامپ، توییتی، غیر صادقانه و تحریف آمیز درباره موضع رهبری زد؛ با این مضمون:
"‏مسئول تدبیر نظام بر اساس {حکمت}= رهبری/ مسئول مدیریت راهبردی سیاست خارجی بر اساس {مصلحت} =رئیس جمهور/ ‏مسئول اجرای سیاست خارجی بر اساس {عزت}= وزیر امور خارجه/ ‏نتیجه: حصر ایران خواهد شکست".

او همچنین ادعا کرد "‏دیپلماسی ایرانی- اسلامی مبتنی بر حکمت و مصلحت و عزت تا الان توانسته است G۷ را در مواجهه با کشورمان تبدیل به G۶+۱ کند".

آشنا با بی صداقتی و رذالت تمام سعی داشت خبط بزرگ دولت را به رهبری نسبت دهد و حال آن که رهبری پیشاپیش و به صراحت، مذاکره را #سم_مضاعف نامیده بود.

عایدی عدم مراعات این موضع حکیمانه، عزتمندانه و مصلحت اندیشانه چه بود؟ توهین و تحقیر مشترک دیروز ترامپ و ماکرون به خطای بزرگ روحانی.

پس از این توهین بود که روحانی گفت تا برداشتن تحریم ها، حاضر به ملاقات و عکس یادگاری نیست؛ و ظریف تصریح کرد تا قبل از انجام کامل تعهدات طرف مقابل، دیدار روحانی و ترامپ، قابل تصور نیست.

اکنون می‌توان پرسید که آیا چشیدید صرف وسوسه مذاکره، چقدر سمّی و تحقیر آمیز بود؟ تصور کنید اصل ملاقات، چقدر مسموم است. هدف اول دشمن، تحقیر شما با وجود حقارت خودش و عزتمندی و اقتدار جمهوری اسلامی است.

به تعبیر رهبری در دیدار اخیر با دول "از دشمن واقعاً نترسید. این دشمنی که مقابل ماست، امروز که خلق نشده، از روز اوّل انقلاب بوده... جمهوری اسلامیِ امروز کجا، ۲۰ سال قبل و ۳۰ سال قبل کجا! زمین تا آسمان تفاوت کرده است"؛ و به تعبیر خداوند در قرآن "إِنَّما ذٰلِکُمُ الشَّیطانُ یُخَوِّفُ أَولِیاءَهُ فَلا تَخافوهُم وَخافونِ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ. همانا شیطان فقط دوستان خود را می‌ترساند. پس، از آن‌ها نترسید و از من پروا کنید، اگر مومن هستید".»
 
دوباره از این سم نخورید
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
0
0
آیا چشیدید صرف وسوسه مذاکره، چقدر سمّی و تحقیر آمیز بود؟
جواب : نه
این مسئله درک سیاسی که نه یک فقط جو عقل میخواهد
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
0
0
روحانی وطریف عاشق امریکا هستند و عاشق عیب معشوق را نمی بیند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
0
0
چاره اي ندارن. هر جور شده ميخان ته ش بايد برن.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار