کد خبر: 904078
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲

سودجويي از دلار ۴۲۰۰ توماني عامل گراني مرغ!

رئيس اتحاديه مرغداران مرغ گوشتي ضمن اعلام اينكه با توجه به جوجه‌ريزي مناسب، براي ماه رمضان عرضه و قيمت مرغ مشكلي ندارد، گفت: واردكنندگان خوراك مرغ را كه با دلار 3 هزار و 700 توماني وارد كرده‌اند، براساس دلار 4 هزار و 200توماني به مرغداري مي‌فروشند كه باعث افزايش قيمت گوشت مرغ شده است.
محمدعلي كمالي سروستاني در گفت‌وگو با «ايسنا»، در ارتباط با تأمين گوشت مرغ مورد نياز با توجه به نزديكي به ماه مبارك رمضان اظهار كرد: در فروردين‌ امسال ۱۰۵ميليون قطعه جوجه‌ريزي صورت گرفته است و نگراني جهت تأمين گوشت مرغ مورد نياز مردم در ماه مبارك رمضان وجود ندارد. وي در مورد قيمت گوشت مرغ نيز گفت: قيمت گوشت مرغ در حال كاهش است و هر كيلوگرم مرغ زنده به صورت غيرنقدي و نقدي به ترتيب 5 هزار و 50 و 4 هزار و 900 تومان است. اين در حالي است كه هر كيلوگرم مرغ زنده بدون احتساب سود براي مرغدار معادل 5 هزار و 923 تومان و با احتساب سود 6 هزار و 800 تومان مي‌شود.
رئيس اتحاديه مرغداران مرغ گوشتي با اشاره به اينكه قيمت گوشت مرغ براي مصرف‌كننده معادل 8 هزار تومان و به صورت عمده‌فروشي 7 هزار و 150تومان است، خاطر نشان كرد: مرغدار به ازاي هر كيلوگرم گوشت مرغ هزار تومان ضرر مي‌كند؛ چراكه توليد بالايي وجود دارد و خريد ارزان‌تر است. كمالي سروستاني همچنين در پاسخ به اين مسئله كه طبق اعلام وزارت جهاد كشاورزي «قيمت خوراك مرغ افزايش نيافته است» پس به چه دليل قيمت گوشت مرغ گران شده است، اظهار كرد: تمام نهاده‌هايي كه در بازار وجود دارد با دلار 3 هزار و 700 توماني وارد شده است، اما واردكنندگان براساس قيمت 4 هزار و 200 توماني آن را به مرغداران مي‌فروشند. همچنين سويا كه يك ماه قبل كيلويي هزار و 800 تومان به مرغدار فروخته مي‌شد به 2 هزار و 450 تومان رسيده است.
رئيس اتحاديه مرغداران مرغ گوشتي با تأكيد بر اينكه هزينه‌هاي مرغداري ۳۵درصد افزايش يافته است، گفت: هزينه و درآمد مرغداران در حال حاضر با يكديگر همخواني ندارد و با توجه به افزايش قيمت سويا، ذرت و دارو، با ادامه‌ اين وضعيت مرغداران به مشكل خواهند خورد. وي ادامه داد: در گذشته فاصله قيمتي گوشت قرمز با گوشت مرغ دو تا 5/2 برابر بود، اما در حال حاضر اين فاصله قيمتي به شش برابر افزايش يافته است. كمالي سروستاني در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه آيا در ماه مبارك رمضان شاهد تغيير قيمت گوشت مرغ خواهيم بود، اعلام كرد: با توجه به جوجه‌ريزي صورت گرفته پيش‌بيني مي‌كنيم، قيمت گوشت مرغ تا ماه مبارك رمضان تغييري نداشته باشد. گفتني است با توجه به نزديكي ماه مبارك رمضان، تأمين گوشت مرغ مورد نياز بازار يكي از مسائل مهمي است كه هر ساله مدنظر قرار مي‌گيرد. در سال جاري نيز جوجه‌ريزي جهت تأمين نياز مردم به ميزان ۱۰۵ميليون قطعه در فروردين سال‌جاري صورت گرفته است و طبق اعلام اتحاديه مرغداران گوشتي نگراني بابت اين مسئله وجود ندارد و افزايش قيمت نيز پيش‌بيني نمي‌شود.

اجراي اولين طرح صنايع معدني در شهر الگوي اقتصاد مقاومتي

در نيمه دوم سال 1397 كارخانه آهك قلعه‌گنج با ظرفيت 90هزار تن در سال افتتاح و با بهره‌برداري از اين طرح براي 50 نفر به صورت مستقيم شغل ايجاد مي‌شود.
به گزارش مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني بنياد مستضعفان، در راستاي فرمايشات مقام‌معظم‌‌رهبري درخصوص ايجاد پايلوت اقتصاد مقاومتي در يكي از مناطق محروم كشور، بنياد مستضعفان شهرستان قلعه‌گنج استان كرمان را به ‌عنوان شهر الگوي اقتصاد مقاومتي انتخاب كرد. از زمان انتخاب اين شهرستان به‌عنوان شهر الگوي اقتصاد مقاومتي، فعاليت‌هاي متعددي در حوزه‌هاي مختلف براي توسعه پايدار منطقه قلعه‌گنج از سوي بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي در اين منطقه انجام شده كه يكي از اين اقدامات راه‌اندازي كارخانه آهك قلعه‌گنج مي‌باشد. طرح احداث كارخانه توليد آهك در زميني به مساحت 14هكتار آغاز شده و براساس برنامه‌ريزي به عمل آمده پيش‌بيني مي‌شود، در نيمه دوم سال 97 به بهره‌برداري برسد. در حال حاضر 30نفر از افراد بومي منطقه قلعه‌گنج در سايت احداث مشغول به كار مي‌باشند و در صورت راه‌اندازي كارخانه حدود 50نفر اشتغال مستقيم ايجاد خواهد شد. كارخانه آهك قلعه‌گنج با ظرفيت توليد سالانه 90هزار تن آهك در استان كرمان توسط شركت معدني دماوند به بهره‌برداري خواهد رسيد.

عقبگرد 511 واحدي شاخص كل بورس بيم و اميدهاي سياسي در بازار كم ‌حجم

معامله‌گران بورس تهران در حالي ديروز شاهد قرمزپوش شدن نماگرهاي منتخب بازار همزمان با افت شديد قيمت سهام در اغلب گروه‌هاي پيشرو بودند كه تهديدهاي دوباره ترامپ باعث شد بازاري كم‌حجم اما توأم با افزايش تعداد فروشندگان پديد‌ آيد.
شاخص كل قيمت و بازده نقدي بورس اوراق بهادار تهران (تدپيكس) در پايان معاملات روز گذشته با كاهش511 واحدي روي رقم 94هزار و 284واحد ايستاد. شاخص كل هم ‌وزن اما با كاهش 124واحدي عدد 16هزار و 711واحد را به نمايش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نيز با كاهش 733واحدي به رقم 100هزار و 106واحد دست يافت. شاخص بازار اول اما در حالي با كاهش 354واحدي به رقم 66 هزار و 941 واحد دست يافت كه شاخص بازار دوم با كاهش هزار و 135 واحدي عدد 200هزار و 953 واحد را به نمايش گذاشت.
به گزارش «فارس»، دورنماي نه چندان روشن برجام دست‌كم تا دو هفته آينده و همچنين شنيده‌هاي ضد و ‌نقيض درخصوص باقي ماندن امريكا بر سر اين پيمان در كنار احتمال تحريم‌هاي جديد ديگري به بهانه حقوق بشر باعث‌شده تا بورس تهران بهانه‌اي براي اصلاح قيمت‌ها تا پيش از داغ‌ترشدن فصل مجامع داشته باشد؛ بازاري كه به نظر مي‌رسد در فضاي فعلي براي دولت، اولويت اصلي در نماگرهاي عملكردي آن قرار ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار