کد خبر: 828993
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون 200 هزار نفر در استان دوره های نهضت سواد آموزی را گذرانده‌اند.
 حسن رضوانی در نشست خبری در اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی، افزود: در سال گذشته با آغاز کار مرکز یادگیری محلی شهرستان دامغان 250 نفر موفق به قبولی در امتحانات دوره ای نهضت سواد آموزی شدند.
وی افزود: در کنار آموزش نهضت سواد آموزی به جامعه هدف 10 تا 49 ساله، آموزش های مهارتی نیز ارایه خواهد شد.
وی به نقش رسانه ها در پیروزی انقلاب اسلامی و سپس در توسعه سوادآموزی در کشور اشاره کرد وگفت: رسانه ها با شیواترین پیام ها نقش مهمی انتقال این امر داشته‌اند.
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اجرای طرح ارایه و نقد شدن بن تضمیمی 10 میلیون ریالی ویژه سوادآموزان مناطق روستایی، خاطرنشان کرد: نابینایان و ناشنوایان به دلیل استفاده از شیوه های سخت آموزشی خط بریل و لب خوانی در شهرها، بن 10 میلیون ریالی دریافت می کنند.
وی تصریح کرد: طرح خود آموز در مناطق شهری، با از بین بردن محدودیت مکانی و زمانی و تهیه سی دی های آموزشی به وسیله وابستگان به عنوان معلم یاد گیرنده قابل اجراست.
رضوانی یادآور شد: هفت میلیون و500 هزار ریال پاداش معلم و یک میلیون و 400 هزار ریال به یادگیرنده به عنوان پاداش در مناطق شهری تعلق خواهد گرفت.
وی با بیان این که در چند سال گذشته تلاش می شود استان سمنان با تکمیل طرح های سوادی به عنوان مهد باسوادی مطرح شود، خاطرنشان کرد: به دلیل مهاجرپذیر بودن استان سمنان این امر به تاخیر افتاده است.
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: دوره های آموزش سواد آموزی جدید با مدت زمان پنج ماه با 400 ساعت زمان آموزشی در پایه سوم ابتدایی به روش ارزشیابی کمی بر گزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های انتقال، آموزش طی مدت هشت تا 9 ماه با 200 ساعت آموزش در پایه ششم ابتدایی با نحوه ارزشیابی کمی و کیفی تغییر کرده است.
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان به دوره تحکیم سواد سه تا پنج ماهه به مدت 70 تا 120ساعت اشاره کرد و گفت: ارزشیابی این دوره ها به صورت کمی و توصیفی انجام می شود.
برای تشویق سوادآموزش در مناطق روستایی، تمام افراد محروم از سواد در مناطق روستایی، با ثبت نام در شیوه خودآموز، بن 10 میلیون ریالی تضمینی دریافت می کنند.
در استان سمنان بیش از120 هزار دانش آموز در حال تحصیلند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار