کد خبر: 486417
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۵:۱۱
گزارشي از جايگاه پيامبر اعظم(ص) در دنياي امروز
هجمه به مقدسات هر چند سابقه‌اي به طول تاريخ ظهور اديان الهي و آسماني دارد اما وحشت از گسترش روزافزون گرايش جهاني به دين مبين اسلام، صهيونيست‌ها را آنچنان به دست و پا زدن انداخته که اين بار نيز تلاش کردند تا با هجمه به مقام شامخ حضرت رسول (ص) و تقدس‌زدايي از چهره دين مبين اسلام، امواج گرايش به اسلام و بيداري اسلامي را از مسير اصلي خود منحرف سازند در حالي‌که چنين حرکت‌هايي ارادت و علاقه مسلمانان و حتي پيروان ديگر اديان الهي به پيامبر اعظم (ص) را افزون‌تر و چهره رسول آزادگي را در ميان تمامي ملل جهان برجسته‌تر مي‌سازد، به‌گونه‌اي که عشق و ارادت به پيامبر خوبي‌ها در ميان مسلمانان و حتي در ميان غير مسلمان‌ها روزبه‌روز افزايش مي‌يابد. 

کم نيستند افراد و اشخاصي که به دليل تأثيرگذاريشان در برهه‌اي از زمان و در محدوده جغرافيايي محدود در تمام طول تاريخ و در ذهن ابناي بشر ماندگار شده‌اند. هرقدر دايره خدمات اين افراد گسترده‌تر باشد، حضور و ماندگاري آنها در اذهان عمومي مردم و احترام و محبوبيت آنها در طول قرون و اعصار افزون‌تر مي‌گردد. 

محمد(ص) ماندگارترين نام تاريخ
حالا اگر کمي دايره نگاهمان را گسترده‌تر کنيم، به پيامبران الهي مي‌رسيم؛ حضرت نوح (ع)، حضرت ابراهيم (ع)، حضرت موسي (ع)، حضرت عيسي (ع) و حضرت محمد (ص) پيامبران اولوالعزم الهي که از حدود زمان و مکان فراتر رفته‌اند و در نگاه تمامي مردم جهان از بالاترين درجه احترام و تقدس برخوردارند. در اين ميان اما جايگاه پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) به عنوان آخرين پيامبر الهي و آورنده دين مبين اسلام، از چنان اهميتي برخوردار است که اکنون و بعد از سپري شدن حدود ۱۴۰۰ سال از رسالتش، نام مبارک محمد در صدر نام‌هاي محبوب است. محبوبيت اين نام نه فقط در ايران و خاورميانه بلکه حتي در قلب اروپا و انگلستان سبب شده است تا نام نامي رسول عشق و رحمت رتبه نخست نامگذاري مسلمانان جهان را به دست آورد. نام‌هاي زهرا، فاطمه، علي، حسن و حسين نيز به عنوان اهل بيت پيامبر اعظم‌(ص) از محبوب‌ترين نام‌ها ميان مسلمانان است. 

اين عشق الهي است
توحيد، عدل، نبوت، امامت و معاد، پنج اصلي است که هر فردي بايد بدان ملتزم شود تا کليد سعادت در پرتو دين اسلام را به دست آورد. محسن نصري ،جامعه‌شناس و کارشناس مذهبي با اشاره به فطري بودن دين اسلام به «جوان» مي‌گويد: شريعت پيامبر عظيم‌الشأن اسلام با فطرت انسان‌ها گره خورده است و يکي از اصول اساسي اين دين مبين، محبت پيامبر و اهل‌بيت اوست؛ موضوعي که در فطرت انسان‌ها هم نهاده شده و اين دوستي يک امر ذاتي و فطري است. 

محبت مسلمانان نسبت به وجود مقدس پيامبر اسلام (ص) تا به آنجاست که هرگاه نام مبارک آن حضرت برده مي‌شود، با ذکر صلوات بر او و خاندان مطهرش درود مي‌فرستند و هنوز و پس از سپري شدن حدود ۱۴ قرن از زمان پيامبر اسلام و با وجود دشمني‌هايي که عليه اين رسول رحمت و مهرباني از آغاز رسالتش تاکنون وجود داشته است، نواي دلکش« اشهد ان محمداً رسول الله » روزي چند بار در تمام گوشه و کنار جهان از مأذنه‌ها به گوش مي‌رسد وبيش از ۵/۱ ميليارد نفر مسلمان در سراسر جهان، در نمازهايشان روزي پنج بار بر رسول خدا محمد مصطفي (ص) سلام و درود مي‌فرستند. 

بنا به تأکيد نصري، محبت به رسول خدا و اهل بيت او از آن رو که امري فطري است نه تنها کمرنگ نمي‌شود بلکه با بيدار شدن فطرت الهي انسان‌ها، روز به روز بر اين ارادت و عشق در ميان مسلمانان و ديگر ملل آزاد جهان افزوده مي‌شود. 

نفوذ رسول عشق به عمق قلب‌ها
شايد يکي از اصلي‌ترين دلايل نفوذ اسلام در قلب اعراب دوران جاهليت اين بود که پيامبر اسلام(ص) هيچ‌گاه به مشرکان عرب توهين نمي‌کرد، بلکه آنها را به يکتاپرستي و بازگشت به فطرت الهي‌شان فرا مي‌خواند. در قرآن و احاديث و روايات اهل بيت نيز مسلمانان را از توهين و دشنام دادن به دشمنان برحذر داشته است. احترام به کرامت انساني افراد، اسلام را ظرف مدت زمان کوتاهي در سراسر شبه‌جزيره عربستان گسترش داد و امروز نيز نفوذ اين دين الهي را در سراسر جهان شاهديم به‌گونه‌اي که اين اسلام‌گرايي موجب وحشت صهيونيست‌ها و ديگر حاکمان دنياي غرب و امريکا شده است و آنها را به واکنش‌هاي غيرمعقول در برابر اين موضوع واداشته است. 

نه هر که چهره بر افروخت، دلبري داند
مى گويند روزي بهمنيار، شاگرد بو علي سينا به استاد خود گفت: «شما از افرادى هستيد كه اگر ادعاى پيغمبرى بكنيد، مردم مى‌پذيرند و واقعاً از خلوص نيت ايمان مى‌آورند. » بوعلى سعي کرد او را قانع کند که سخن نادرستي مي‌گويد، پس خواست عملاً به او نشان بدهد كه مطلب چنين نيست. گذشت تا آنكه در يك شب زمستاني سرد كه آن دو با يكديگر در مسافرت بودند و برف زيادى هم آمده بود، نزديك صبح كه مؤذن اذان مى‌گفت، بوعلى بهمنيار را صدا كرد از او خواست تا بلند شود و ظرف آبي براي او بياورد. بهمنيار شروع كرد استدلال كردن كه استاد، خودتان طبيب هستيد. بهتر مى‌دانيد معده وقتى در حال التهاب باشد، اگر انسان آب سرد بخورد معده سرد مى‌شود و ايجاد مريضى مى‌كند.
بوعلى گفت:« من طبيبم و شما شاگرد هستيد. من تشنه‌ام شما براى من آب بياوريد، چكار داريد.»
باز شروع كرد به استدلال كردن و بهانه آوردن كه درست است كه شما استاد هستيد، ولكن من خير شما را مى‌خواهم.
 
من اگر خير شما را رعايت كنم، بهتر از اين است كه امر شما را اطاعت كنم. پس از آنكه بوعلى براى او اثبات كرد كه برخاستن براى او سخت است، گفت:«من تشنه نيستم. خواستم شما را امتحان كنم. آيا يادت هست به من مى‌گفتى چرا ادعاى پيغمبرى نمى‌كنى؟ اگر ادعاى پيغمبرى بكنى مردم مى‌پذيرند. 

شما كه شاگرد من هستى و چندين سال است پيش من درس خوانده‌اى، مى‌گويم، آب بياور، نمى‌آورى و دليل براى من مى‌آورى، در حالى كه اين شخص مؤذن پس از گذشت چند صد سال از وفات پيغمبر اكرم صلوات الله‌عليه بستر گرم خودش را رها كرده و بالاى مناره‌‌اي به آن بلندى رفته است تا آنكه نداى «اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمداً رسول الله» را به عالم برساند. او پيغمبر است، نه من كه بوعلى سينا هستم.» به هر رو، امروز مسلمانان با جمعيتي حدود يک ميليارد و ۵۷۰ هزار نفر در سراسر جهان حضوري پر صلابت دارند. به عبارت ديگر در تمام دنيا از هر چهار نفر، يک نفر مسلمان است و پيروان اين دين با تکيه بر ستون توحيد و نبوت روز به روز در حال افزايش‌اند؛ مسلماناني که از بذل جان خود نيز در راه محبت به پيامبرعظيم‌الشأن اسلام دريغ ندارند و عشق به رسول رحمت، با گوشت و پوستشان آميخته است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار