کد خبر: 454949
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴
نمایندگان مجلس حرمت نماینده مردم بودن را حفظ کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس رسول خادم در چهارصدو بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطقی خارج از دستور با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس و شورای شهر همگی در سنگر مقدس "نماینده مردم بودن"، قرار دارند، اظهار داشت: اخیراً در مجلس شورای اسلامی موضوعی مبنی بر پیش‌بینی حقوق مادام‌العمر برای مقامات سیاسی که نمایندگان مجلس هم جزء آن هستند در قالب تصویب اصلاحیه‌ایی بر ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین شد.

مبنای نابرابری‌های اقتصادی کشورمان نابرابری در موقعیت‌های سیاسی- مدیریتی بوده است

وی ادامه داد: مفهوم طبقات اجتماعی در کشورمان دچار ابهام است چرا که این مفهوم با شکل‌گیری بخش خصوصی در غرب شکل گرفته ولی زمان به کارگیری آن در جامعه ما بخش خصوصی وجود نداشته که این واژه بخواهد در آن معنی پیدا کند. مبنای نابرابری‌های اقتصادی در جامعه ما نابرابری در موقعیت‌های سیاسی- مدیریتی بوده است.

اقداماتی نظیر مصوبه مذکور مجلس به تجربه‌های تلخ تاریخی مردم تلنگر وارد می‌کند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ریشه مسئله مذکور نیز این بوده که مردم به دلیل تجربه تلخ تاریخی همواره با شک، بدبینی و نگرانی به مسئولان نگاه می‌کنند و اقداماتی نظیر مصوبه مذکور به تجربه‌های تلخ تاریخی مردم تلنگر وارد می‌کند. و مردم حق دارند که با تردید به نمایندگان خود نگاه کنند؛ این ادبیات هم درست نیست که گفته می‌شود "مردم از ما می‌خواهند که بیاییم".

ادعای خدمتگذاری کاندیداها، ادبیات ویژه مدیریتی ۳ دهه اخیر است

وی با اشاره به اینکه ما به خواست خود کاندیدا می‌شویم و مردم به ما رأی می‌دهند، تصریح کرد: هنگام کاندیدا شدن هم مدعی خدمتگزاری می‌شویم که این امر نیز ادبیات ویژه مدیریتی سه دهه اخیر است.

خادم خطاب به نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان مجلس باید حرمت نماینده مردم بودن را حفظ کنند؛ مردم باید به این دلخوش باشند که افرادی که به آنها رأی داده‌اند حقوقشان را دنبال می‌کنند.

وی افزود: نابرابری‌های اجتماعی ریشه میراثی دارد چرا که من و امثال من به دلیل موقعیتی که به دست می‌آوریم برای خودمان امتیازاتی قائل می‌شویم که سال‌ها بعد هم موجب استمرار نابرابری‌ها می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بسیاری از نماینده‌های شوراهای روستا هستند که وقت بیشتری برای کارکردن می‌گذارند و هیچ پولی هم دریافت نمی‌کنند. شورایاری‌های محلات نیز علی‌رغم اینکه حقوقی دریافت نمی‌کنند آبروی خود را به میدان می‌آورند و تایم کاری ندارند.

وی افزود: از این رو مردم برای رفع نشدن مشکلاتی که مطرح کرده بودند به در منزل آنها مراجعه می‌کنند و می‌گویند تو هم فلان کار را انجام ندادی و مثل سایر مسئولان هستی. در چنین شرایطی وجود چنین رویکردی در راستای تصویب اصلاحیه مذکور قابل قبول نیست.
انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار