کد خبر: 1095480
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به زلزله در هرمزگان و تخریب روستای سایه‌خوش
زلزله شنبه ۱۱تیر ۱۴۰۱ در هرمزگان به گفته استاندار منجر به تخریب کامل روستای سایه‌خوش بندر خمیر و کشته شدن ۵ نفر و مصدومیت بیش از ۸۰ نفر شد. این حادثه دردناک واکنش‌هایی در توئیتر به همراه داشت هر چند که کاربران معتقدند رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی آنطور که شاید و باید به این حادثه توجه نداشتند.

زلزله شنبه ۱۱تیر ۱۴۰۱ در هرمزگان به گفته استاندار منجر به تخریب کامل روستای سایه‌خوش بندر خمیر و کشته شدن ۵ نفر و مصدومیت بیش از ۸۰ نفر شد. این حادثه دردناک واکنش‌هایی در توئیتر به همراه داشت هر چند که کاربران معتقدند رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی آنطور که شاید و باید به این حادثه توجه نداشتند. همچنین کاربران ضمن ابراز همدردی با مردم منطقه از تیم‌های امدادرسان به زلزله‌زدگان تشکر کردند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را می‌خوانید:

مجید بامری:
استاندار، فرمانده سپاه و نیروی انتظامی و همه در کنار مردم؛ ‏امدادرسانی به زلزله‌زدگان هرمزگان از همان ساعات اولیه زمین لرزه. ‏برای شادی روح همه اموات و شفای مصدومان این حادثه صلواتی ختم کنید.
حسین اقبالی:
حادثه زلزله بندرخمیر خبر تلخی بود که غصه‌دارمون کرد... امید است جان باختگان این حادثه قرین رحمت واسعه الهی قرار گیرند و مجروحان هم هر چه زود‌تر شفا پیدا کنند.
احمد کاظم‌زاده:
تخریب روستای سایه‌خوش خبر دردناکی است که متأسفانه، چون مردمانش صدا ندارند و هیچ سلبریتی و رسانه‌ای هم دلش برایشان نمی‌سوزد در سکوت خبری در حال دوای درد‌های خودشان پس از زلزله هستند. نمی‌دانم چه می‌شود برای یک منطقه سلبریتی‌ها یک دفعه جو گیر می‌شوند و تا لباس زیر می‌فرستند در یکجا هم این طور سکوت.
کاربری با نام «محمد کاظم»:
عید رفته بودیم بندر لنگه و خمیر، مردمانی به شدت خوب ولی به شدت محروم. ابتداییات زندگی رو ازش محروم بودن. می‌گفتن (و بعداً دیدم درسته) که کلی از طایفه‌ها و شیوخ دبی ایرانی و برای همین مناطق هستن. ولی خب اونجا چی شد و اینجا چی.
احمد روستایی:
امدادرسانی سریع به روستای سایه‌خوش قابل تقدیر و تشکر است، اما جای سؤال اینجاست که چرا این قبیل حوادث توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها را جلب نمی‌کند تا مطالبه بازسازی مناطق محروم و بافت فرسوده را داشته باشند؟ آیا حتماً باید خسارت‌ها چند ده برابر باشد؟
بابک ذاکری:
چندین بار شاهد چنین صحنه‌ای بوده‌ام، اینکه کسی بنشیند به خرابه‌ای زل بزند که تا ساعتی پیش خانه بوده برایش. این صحنه همیشه در یاد آدم می‌ماند، مخصوصاً این روز‌های فقر و گرانی با خانه خراب شده چه می‌توان کرد؟
کاربری با نام «کیانوش»:
نام روستایتان را اولین بار بود که می‌شنیدم، صددرصد سایه‌خوش نابود شده است. صدای من ضعیف‌تر از آن است که به گوشتان برسد، اما برای شما که عزیزتراز جانید، امروز قلب من برای شما می‌تپد. #هرمزگان #بندر_خمیر #بندر_لنگه #سایه_خوش
کیان مهزاد:
باید تسلیت گفت به مردم داغ‌دیده سایه‌خوش. داغ همیشه از دست دادن عزیز نیست، همین که بنشینی و خرابه‌های خانه‌ای را که همه داروندارت بود بنگری و چشم به راه باشی تا امدادرسانی دستت را بگیرد تا از خاک برخیزی از هر غصه و داغی بالاتر است. مردم مظلومی هستند که حالا مظلوم‌تر از همیشه شدند.
حسین عبداللهی:
وقتی می‌گیم وام مسکن روستایی اولویت داره و باید پرداخت بشه برای اینه که از هزینه‌های بیشتر مالی، جانی، روحی، اجتماعی و... بعد از زلزله پیشگیری شود. بیش از ۳ میلیون خانه روستایی غیرمقاوم تو کشور داریم، یعنی جان حدود ۱۲میلیون نفر در خطر است. #سایه_خوش
موسی محتشمی‌راد:
تجربه بحران‌های گذشته در کشور نشان داده در آغازین ساعات حادثه کل ظرفیت‌اجرایی و حمایتی میاد پای کار، اما مهم‌تر از حضور اولیه، برنامه‌ریزی، تعیین شرح وظایف و از همه مهم‌تر مانیتور وضعیت تا رسیدن به ثبات در منطقه و اطمینان از بازسازی کامل خرابی‌های مادی و معنوی ا‌ست. #زلزله #سایه‌_خوش

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار