کد خبر: 1046853
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
در سیلاب رخ داده در روز‌های اخیر، شش متخصص برق کشته شدند! وزیر نیرو هم در این خصوص گفت آن‌ها جانشان را فدا کردند تا به ۳۰۰ نفر برق برسانند، اما همین وزیر که مدیریت رودخانه‌ها هم بر عهده اوست، نمی‌گوید چرا باید برای برق رساندن، عده‌ای جان فدا کنند و طعمه سیلاب شوند؟! در حالی که پیش از این اساتید دانشگاه‌ها در گزارشی مفصل، راهکار‌های مقابله با سیل و سیلاب را به نهاد ریاست جمهوری ارائه داده‌بودند.
ابراهيم مشيريان
سرویس جامعه جوان آنلاین: بارش‌های رگباری اخیر، ناگهانی نبود و سازمان هواشناسی هم پیش‌بینی کرده‌بود این بارش‌های سریع و زیاد سبب وقوع سیلاب در مناطق مختلف خواهد شد. حتی هواشناسی پیش‌بینی کرده‌بود که برخی از بارش‌ها طی دهه‌های اخیر بی‌سابقه خواهد بود.

هفته گذشته حدود ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت سیلاب به محور‌های مواصلاتی مختلف وارد شد. سیلاب مهیب فقط در شهرستان گناباد خساراتی در حدود ۸۵ میلیارد تومان برجا گذاشت. شش برق‌کار هم در استان کرمان به دلیل بی‌توجهی وزارت نیرو جان خود را از دست دادند.

مجموع اتفاقات رخ داده صدای اعتراض دبیر ستاد مدیریت سیلاب دانشگاه فردوسی مشهد را هم در آورد. دکتر محمد تقی دستورانی در کانال تلگرام خود با بیان اینکه آقای وزیر چرا می‌گویید اینجا جز آنکه جان بسپارند، چاره نیست؟ مگر میدان جنگ است؟! نوشت: «سیل چاره دارد و جلوگیری از خسارت‌های سیل نیز چاره دارد و گرفتار نشدن مردم و به خصوص مأموران متخصص چاره دارد! جان را جایی فدا می‌کنند که چاره‌ای جز فداکاری نیست. آن مأموران البته که در راه انجام وظیفه کشته شدند و احترام خون‌شان بر همه ما واجب است، اما لطفاً بی‌مبالاتی در مدیریت سیلاب‌ها را با واژه‌های مقدس نپوشانید. این عزیزان بی‌آنکه لازم باشد فداکاری کنند، می‌باید برق آن ۳۰۰ نفر را وصل می‌کردند. اگر فدا شدند، مسئولیت جانشان بر عهده کسانی است که با گذشت دو سال از سیلاب‌های سرتاسری بهار ۹۸ هنوز هیچ کاری نکرده‌اند.»

وی با انتقاد از بی‌توجهی به گزارش ملی سیلاب نوشت: «آقای وزیر از رئیس‌جمهور بپرسید چه بر سر گزارش مبسوط و مفصلی آمد که ایشان تحت عنوان گزارش ملی سیل از ما خواستند و ما گروه عظیمی از دانشگاهیان و متخصصان سراسر کشور بیش از شش ماه تلاش و آن را آماده کردیم و تحویل دادیم! گزارش ملی سیلاب به هیچ دردی نمی‌خورد اگر به اقدام ملی برای مدیریت سیلاب نینجامد.

من در سطح دولت و وزارتخانه شما نمی‌دانم چه بر سر آن گزارش ملی سیلاب آمد، اما در سطح استان خراسان رضوی می‌دانم که هیچ نشد! ما به موازات آن گزارش ملی در سطح استان خود نیز یک گزارش تهیه کردیم، مشتمل بر ۱۰ فصل که ۵۰ استاد دانشگاه ده‌ها ساعت روی آن وقت صرف کردند تا مهیا شد. سپس آن را به رئیس دانشگاه فردوسی مشهد دادیم. قرار بود آن گزارش به استانداری برود و بعد بر اساس آن اقداماتی انجام شود. هیچ نشد!»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار