به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در چهارسال اخیر 442 کیلومتر بزرگراه در سطح استان اصفهان به بهرهبرداری رسید که این میزان با انعقاد 109 فقره قرارداد و به ارزش 618 میلیارد تومان اجرایی شد.
وی با بیان اینکه در همین بازه زمانی حدود33 دستگاه پل تقاطع غیرهمسطح در سطح استان ساخته شده و به بهرهبرداری رسیده است اذعان داشت: اعتبار هزینه شده برای ساخت این تقاطع های غیرهمسطح 115.5 میلیارد تومان بوده است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در حوزه راه روستایی تا قبل از انتقال این حوزه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای (ابتدای سال جاری)، 220 کیلومتر راه روستایی با مشخصات راه اصلی روستایی به مبلغ 286 میلیارد تومان را اجرا و به بهرهبرداری رساندیم.
وی از دیگر شاخصههای این معاونت، به احداث ساختمانهای دولتی اشاره کرد و گفت: در دور دوم دولت تدبیر و امید توانستیم در سطح استان اصفهان 5 هزار و 870 متر مربع از ساختمانهای دولتی را با اعتبار هزینه شده حدود 14 میلیارد و 600 میلیون تومان مورد بهرهبرداری قرار دهیم.
شاهسوندی با بیان اینکه حوزه راهسازی در سطح استان اصفهان بسیاز حائز اهمیت است عنوان کرد: کلانشهر اصفهان به لحاظ قرار گیری در مرکز ثقل کشور و عبور کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب، بخش عظیمی از بار ترافیک کشور را متحمل میشود.
وی افزود: در حال حاضر اکثر راه های استان که به استان های همجوار دسترسی پیدا میکنند بصوت چهارخطه و بزرگراهی تبدیل شدند و ما در صدد هستیم تا این راهها را ارتقاء داده و بعضی را تبدیل به آزادراه کنیم.
معاون مهندسی و ساخت ادارهکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: یکی از پروژههای با اهمیت این اداره کل اجرای باند دوم محور نایین انارک خور طبس است که طول کل این پروژه در سطح استان 253 کیلومتر بوده و در حال حاضر 122 کیلومتر آن بصورت 4 خطه با اعتبار هزینه شده 89 میلیارد تومان اجرا شده است. که از این میزان 80 کیلومتر آن یعنی حدفاصل نایین تا انارک در دولت یازدهم و دوازدهم به بهرهبرداری رسیده است.
وی ادامه داد: 30 کیلومتر دیگر از این محور در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است همچنین اجرای باقیمانده مسیر در حوزه استان اصفهان نیز در اولویت کاری این اداه کل قرار دارد.
شاهسوندی درخصوص پروژه کمربندی آران و بیدگل نیز تشریح کرد: این پروژه به طول 43 کیلومتر از ورودی کاشان آغاز میشود و به جاده قدیم کاشان_قم (قبل از مشکات) متصل میشود.
وی افزود: 28 کیلومتر از این محور به بهرهبرداری رسیده است که 18 کیلومتر آن در این دولت انجام شده است و برای 15 کیلومتر باقیمانده نیز برآورد لازم بعمل آمده و پس از دریافت مجوز به مناقصه گذاشته میشود.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از دیگر پروژههای شاخص این ادارهکل به کمربندی کاشان اشاره کرد و گفت: این پروژه به طول 28 کیلومتر است که محل شروع آن با پروژه کمربندی آران و بیدگل در یک نقطه قرار دارد.
وی اذعان داشت: هشت کیلومتر از این پروژه با اعتبار هزینه شده 16 میلیارد تومان اجرا شده و روکش آسفالت آن انجام شده است مابقی این پروژه نیز پس از آزادسازی و رفع معارضین فرآیند مناقصه آن انجام میشود.
استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع، ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ، بیش از چهار هزار کیلومتر راه با نقش ملی و ترانزیت، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۰۷ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان در زمینه راهسازی است.