کد خبر: 1041447
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبرداد:
بهزاد شاهسوندی گفت: از ابتدای دولت دوازدهم 109 فقره قراداد برای حوزه بزرگراهی استان اصفهان منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شد و در طی این 4 سال 442 کیلومتر بزرگراه در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

 

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در چهارسال اخیر 442 کیلومتر بزرگراه در سطح استان اصفهان به بهره‌برداری رسید که این میزان با انعقاد 109 فقره قرارداد و به ارزش 618 میلیارد تومان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در همین بازه زمانی حدود33 دستگاه پل تقاطع غیرهمسطح در سطح استان ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است اذعان داشت: اعتبار هزینه شده برای ساخت این تقاطع های غیرهمسطح 115.5 میلیارد تومان بوده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در حوزه راه روستایی تا قبل از انتقال این حوزه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای (ابتدای سال جاری)، 220 کیلومتر راه روستایی با مشخصات راه اصلی روستایی به مبلغ 286 میلیارد تومان را اجرا و به بهره‌برداری رساندیم.

وی از دیگر شاخصه‌های این معاونت، به احداث ساختمان‌های دولتی اشاره کرد و گفت: در دور دوم دولت تدبیر و امید توانستیم در سطح استان اصفهان 5 هزار و 870 متر مربع از ساختمان‌های دولتی را با اعتبار هزینه شده حدود 14 میلیارد و 600 میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

شاهسوندی با بیان اینکه حوزه راهسازی در سطح استان اصفهان بسیاز حائز اهمیت است عنوان کرد: کلانشهر اصفهان به لحاظ قرار گیری در مرکز ثقل کشور و عبور کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب، بخش عظیمی از بار ترافیک کشور را متحمل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر اکثر راه های استان که به استان های همجوار دسترسی پیدا می‌کنند بصوت چهارخطه و بزرگراهی تبدیل شدند و ما در صدد هستیم تا این راهها را ارتقاء داده و بعضی را تبدیل به آزادراه کنیم.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: یکی از پروژه‌های با اهمیت این اداره کل اجرای باند دوم محور نایین انارک خور طبس است که طول کل این پروژه در سطح استان 253 کیلومتر بوده و در حال حاضر 122 کیلومتر آن بصورت 4 خطه با اعتبار هزینه شده 89 میلیارد تومان اجرا شده است. که از این میزان 80 کیلومتر آن یعنی حدفاصل نایین تا انارک در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: 30 کیلومتر دیگر از این محور در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است همچنین اجرای باقیمانده مسیر در حوزه استان اصفهان نیز در اولویت کاری این اداه کل قرار دارد.

شاهسوندی درخصوص پروژه کمربندی آران و بیدگل نیز تشریح کرد: این پروژه به طول 43 کیلومتر از ورودی کاشان آغاز می‌شود و به جاده قدیم کاشان_قم (قبل از مشکات) متصل می‌شود.

وی افزود: 28 کیلومتر از این محور به بهره‌برداری رسیده است که 18 کیلومتر آن در این دولت انجام شده است و برای 15 کیلومتر باقیمانده نیز برآورد لازم بعمل آمده و پس از دریافت مجوز به مناقصه گذاشته می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از دیگر پروژه‌های شاخص این اداره‌کل به کمربندی کاشان اشاره کرد و گفت: این پروژه به طول 28 کیلومتر است که محل شروع آن با پروژه کمربندی آران و بیدگل در یک نقطه قرار دارد.

وی اذعان داشت: هشت کیلومتر از این پروژه با اعتبار هزینه شده 16 میلیارد تومان اجرا شده و روکش آسفالت آن انجام شده است مابقی این پروژه نیز پس از آزادسازی و رفع معارضین فرآیند مناقصه آن انجام می‌شود.

استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع، ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ‌، بیش از چهار هزار کیلومتر راه با نقش ملی و ترانزیت، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۰۷ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان در زمینه راهسازی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار