کد خبر: 991345
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خبرداد:
بهروز مهد لوگفت: باتوجه به زمان باقی مانده تاآخر بهمن ما ه از پزشکان خواست برای شفاف سازی وجلوگیری ازجرایم مالیاتی طی سه روز آینده اقدام به ثبت نام دستگاه پوز درسامانه اداره مالیات اقدام نمایند.

به گزارش ناهید ایزدی خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان درنشست خبری بااصحاب رسانه اظهارداشت :با توجه به قانون بودجه سال جاری پزشکان از اول سال موظف به استفاده از دستگاه پوز متصل به سامانه مالیاتی کشور بودند که به دلیل آماده نبودن زیر ساخت فنی، برخی بانکها و شرکتهای تامین کننده دستگاه "پوز" تا شهریور، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای پزشکان فراهم شد و این گروه موظف بودند تا ۳۱ شهریور نسبت به ثبت نام در سیستم مالیاتی و متصل نمودن دستگاه "پوز" خود اقدام کنند.

بهروز مهد لوبیان نمود: هر چند در اولین فراخوان پزشکان استان تا ۱۵ شهریور سال جاری تنها ۱۶ درصد نسبت به ثبت دستگاه های پوز خود اقدام کردند  که در کل کشور میانگین تمکین پزشکان ۲۲ درصد بودو این اداره کل از ۱۶ تا ۳۱ شهریور سال جاری با برگزاری جلسات متعدد با مسوولان نظام پزشکی اصفهان و  بدنه پزشکان، و استفاده از رسانه ها و ارسال پیامک، و حتی مراجعه به برخی مطب ها و تهیه برنامه درصد تمکین پزشکان استان را از ۱۶ درصد به ۳۵ درصد رساند که از متوسط کشور به مراتب بالاتر و جلوتر بود.

وی ابرازکرد :مدیرکل امور مالیاتی اصفهان: با توجه به تعامل امور مالیاتی با مودیان، سعی کردیم برای این قشر فرهیخته، کمتر مشکل ایجاد شود و فرصتی تا آخر بهمن ماه به این گروه داده شد تا در این فرصت نسبت به ثبت دستگاه "پوز" خود در سامانه جامع مالیاتی اقدام کنند و مقرر شد اگر پزشکی ثبت نام کند جرایم وی بخشیده شود و در خصوص اعطلای تسهیلات در خصوص اعمال ماده ۱۰۰ مساعدت در حق ایشان صورت گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان تصریح کرد: رویکرد حمایتی نظام مالیاتی، رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است که با همین هدف برای اولین مرتبه در کشور بسته حمایتی از واحدهای تولیدی در استان طراحی و اجرا شد

مهد لو بااشاره به اینکه این بسته حمایتی در13بند تهیه و در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان به تصویب رسید  اذعان داشت : براساس بدهی های مالیاتی عملکرد و ارزش افزوده و معوقات بلند مدت و پلکانی واحدهای تولیدی  با رعایت ماده ۱۶۷ قانون مالیات های مستقیم بصورت تقسیط پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال های گذشته بانک های اطلاعاتی در اختیار دستگاه مالیاتی کشور نبود اما اکنون با تهیه این بانک های اطلاعاتی براحتی می توانیم به اطلاعات مربوط به فعالیت های اقتصادی دست یابیم و فعالان اقتصادی و مودیان مالیاتی بهتر است این اطلاعات را بطور شفاف در اختیار ادارات امور مالیاتی قرار دهند.

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان با بیان اینکه شناسایی و وصول مالیات از افرادی که برغم در آمدهای کلان مرتکب فرار مالیاتی می شوند از مطالبات بحق مردم  است، افزود: این اداره در ماه‌های گذشته برای شناسایی و وصول فرارهای مالیاتی با همکاری دستگاه‌های اجرایی، قوه قضاییه و دستگاه‌های اطلاعاتی اقدامات خوبی انجام داده و در این خصوص اصفهان یکی از استان های پیشرو کشور به شمار می‌رود.

مهد لوخاطر نشان کرد: بر اثر اصلاح قانون مالیات های مستقیم ، از سال ۹۵، علی الراس نباید اعمال می شد و و فقط مودی باید خودش در آمدش را ابراز کند ولی به علت آماده نبودن زیر ساخت لازم این قانون در سال های ۹۵، ۹۶ ,۹۷ اجرایی نشد و ما امیدواریم در مورد عملکرد ۹۸ که در سال ۹۹ ارایه می‌شود بتوانیم این قانون را اجرایی کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان استرداد اضافه پرداخت مالیات عملکرد و عوارض در کمترین زمان ممکن (حداکثر ظرف مدت یک ماه) به مودیان مالیاتی را از دیگر اقدام های این نهاد برای حمایت از واحدهای تولیدی اعلام  و اضافه کرد: سال گذشته ۲۶۰ میلیارد تومان پول اضافه توسط این اداره کل به مودیان ذیربط بازگردانده شد.

وی  به آمار هفت درصدی  دفاتر پلیس ۱۰+، ۶ درصدی دفاتر اسناد رسمی، چهار درصدی دفاتر خدمات قضایی، پنج درصدی کافی نت ها، چهار درصدی هتل آپارتمان ها و مسافرخانه ها و سه درصدی دفاتر پیشخوان در ثبت نام صندوق فروش مکانیزه اشاره کردواذعان داشت: تمامی این صنوف از ابتدای سال ۹۹ به هیچ عنوان نباید وجهی نقد دریافت کنند که در صورت این عمل شامل جرائم و برخوردها خواهند شد.

وی درپایان اضافه کرد: الان به جایی رسیدیم که می توانیم مودیان مالیاتی را شناسایی و افراد متخلف را به راحتی مورد پیگرد قرار دهیم و چنانچه چند بانک اطلاعاتی دیگر در اختیار ما قرار گیرد می توانیم بطور چشمگیری از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار