کد خبر: 990750
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
ارتش سوریه در جدید‌ترین پیشروی خود در غرب استان ادلب، با آزادی چند منطقه دیگر به سه کیلومتری شهر «الارتاب» رسید و ترکیه برای متوقف کردن عملیات، کماندو‌های خود را برای تقویت تروریست‌ها اعزام کرده است. همزمان جنگنده‌های صهیونیستی حملات جدیدی را به یکی از پایگاه‌های سوریه انجام دادند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ارتش سوریه در ادامه عملیات آزادسازی، شهر‌های اشغال شده از سوی تروریست‌ها را یکی پس از دیگری به کنترل خود در می‌آورد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: «نیرو‌های ارتش با پشتیبانی هوایی روسیه و آتش سنگین توپخانه توانستند بر مناطق «اورم الصغری»، «ریف المهندسین»، «دوار الصومعه» و «تیپ ۴۶» تسلط یابند و خود را به سه کیلومتری شهر «الارتاب» برسانند». به گفته، دیده‌بان حقوق بشر سوریه، «ارتش سوریه در دو هفته گذشته توانسته ۷۴منطقه را در جنوب و غرب استان ادلب به کنترل خود درآورد». تروریست‌ها در سال ۲۰۱۲ برای تسلط بر تیپ ۴۶ ارتش سوریه، در یک حمله غافلگیرانه ۱۵۰ نیروی ارتش سوریه را به قتل رسانده بودند. مواضع تروریست‌ها از پنج شنبه شب در اطراف شهر الارتاب، به شدت بمباران شده و کماکان آتش توپخانه ارتش سوریه نیز ادامه دارد. شبکه المیادین نیز گزارش داد که ارتش سوریه توانسته بر شهر الارتاب تسلط آتش‌باری داشته باشد و مسیر امدادی تروریست‌ها از سمت شمال شرق را مسدود کند. ارتش سوریه از یک ماه پیش عملیات‌های نظامی خود علیه تروریست‌ها را از دو محور، یکی جنوب و غرب حلب و دیگری جنوب استان ادلب آغاز کرده و توانسته طی این مدت کوتاه، ۶۰۰ کیلومتر مربع را به همراه اتوبان حلب دمشق آزاد و پاکسازی کند. در پی پیشروی‌های سریع نیرو‌های مقاومت در ادلب، ترکیه باز هم مواضع تروریست‌ها را تقویت کرده است. همزمان با افزایش تهدیدات دولت آنکارا علیه دمشق در خصوص عملیات ضد تروریستی در ادلب، ارتش ترکیه یگان‌های ویژه خود را در استان ادلب مستقر کرد. به نوشته خبرگزاری آناتولی، یگان‌های تکاوری ویژه ارتش ترکیه از شامگاه پنج شنبه از طریق گذرگاه مرزی واقع در شهر ریحانلی، خود را به استان ادلب در سوریه رسانده و در پست‌های دیده‌بانی ترکیه مستقر شدند. بر این اساس، «علاوه بر اعزام تکاور و نیروی ویژه در پست‌های دیده‌بانی ترکیه در ادلب، ارتش این کشور چندین فروند سامانه موشک‌انداز در مرز سوریه مستقر کرد». افزایش تحرکات نظامی ترکیه در شمال سوریه در حالی است که مسئولان مختلف این کشور طی روز‌های اخیر به بهانه کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان خود در عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه در ادلب، دمشق را به اقدام نظامی تهدید کردند. ترکیه تلاش می‌کند با تجهیز تکفیری‌ها در ادلب، عملیات آزادسازی ارتش سوریه را متوقف کرده و این منطقه را که آخرین مقر گروه‌های تروریستی است، حفظ کند. آزادسازی ادلب با سرعت بیشتری در جریان است و نیرو‌های مقاومت در هفته‌های اخیر همه توان خود را برای آزادسازی آن، به کار گرفته‌اند.

موشک پراکنی اسرائیل
رژیم صهیونیستی باز هم برای منحرف کردن توجه دولت سوریه از عملیات آزادسازی در ادلب، به خاک سوریه حملات موشکی انجام داده است. به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، سامانه‌های دفاع هوایی سوریه بامداد جمعه با اهدافی متخاصم بر فراز آسمان پایتخت این کشور مقابله کردند. این خبرگزاری گزارش داد که تعدادی از اهداف متخاصم از سوی پدافند هوایی سوریه سرنگون شده‌اند. برخی خبرگزاری‌ها نیز خبر دادند که حمله‌ای به فرودگاه دمشق انجام شده و پدافند هوایی سوریه نیز با شلیک موشک‌هایی با آن مقابله کرده است. رسانه‌های سعودی مدعی شده‌اند که رژیم صهیونیستی یک انبار تسلیحات در نزدیکی فرودگاه دمشق را هدف قرار داده است. به گزارش شبکه المنار، سخنگوی ارتش سوریه گفت: «هدف این حملات هوایی مناطقی در اطراف دمشق، پایتخت، بوده است و دفاع ضدهوایی برای مقابله با این حملات وارد عمل شد». رژیم صهیونیستی بعد از حمله موشکی به فرودگاه دمشق و برای مقابله با هرگونه پاسخ احتمالی سوریه حریم هوایی جولان را بست. مقامات صهیونیستی حملات به خاک سوریه را در راستای مقابله با نفوذ ایران در منطقه توجیه می‌کنند. مقامات تل‌آویو بار‌ها مدعی شده‌اند که اجازه نخواهند داد ایران و نیرو‌های وابسته به آن در سوریه مستقر شوند و با هر وسیله‌ای با این هدف مقابله خواهند کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار