به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، دکتر خداداد غریبپور در نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی ایمیدرو و شرکتهای معدنی و صنایع معدنی با تأکید بر این امر، خاطرنشان کرد: کارگروه کنترل مدیریت توانسته همگرایی و همراستایی ملی در این حوزه ایجاد کند که پیش از این چنین انسجامی نداشت.
وی با تأکید بر اینکه روابط عمومیها نیز پیرو این همراستایی شوند، افزود: یکی از تصمیمات این کارگروه هدایت سود انباشتۀ شرکتها به توسعه و سرمایهگذاری است و این سبب شده آیندۀ معدن و صنایع معدنی روشن و درخشان باشد.
به گفتۀ غریبپور، امسال 580 میلیون دلار طرح در گلگهر راهاندازی شده و این مجموعه 2.5 میلیارد دلار طرح در دست اجرا یا راهاندازی دارد؛ فولاد مبارکه تختالهای API را با صرفهجویی سالانه 300 میلیون یورویی راهاندازی کرده، عملکرد ملی مس در 6 ماه به اندازه 12 ماه سال قبل بوده و فولاد خوزستان به بالاترین میزان صادرات رسیده است. منطقۀ ویژه خلیج فارس نقش ارزندهای در توسعۀ صادرات و ارزآوری ایفا میکند و همچنین آلومینای جاجرم (بنابر گزارش سازمان مدیریت صنعتی) سریعترین رشد را در بین 500 شرکت به دست آورده است.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو ادامه داد: فولاد مبارکه بهزودی با رسیدن به سرمایۀ 21 هزار میلیارد تومانی از بزرگترین هلدینگ بازار بورس (پتروشیمی خلیج فارس) سبقت میگیرد. همچنین پس از آن شرکت مس، چادرملو و گلگهر هم افزایش سرمایه خواهند داشت.
1.5 میلیارد دلار طرح آماده راهاندازی
وی با بیان رشد 15 درصدی صادرات معدن و صنایع معدنی در هشت ماه امسال و بیش از 5 درصدی تولید فولاد خام در 11 ماه 2019، گفت: حوزۀ معدن و صنایع معدنی بیش از 1.1 میلیارد دلار طرح از ابتدای سال 98 راهاندازی کرده و 1.5 میلیارد دلار نیز آماده راهاندازی دارد.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه حفظ شرایط توازن و همگرایی به اندازۀ ایجاد آن ارزش دارد، ادامه داد: روابط عمومی شرکتهای این بخش، سیستم چندرسانهای را در اطلاعرسانیها با تمرکز بیشتری به پیش برند تا مدیران بالادستی نیز به ارائۀ اطلاعات و دستاوردهای بیشتر ترغیب شوند.
وی نبود یا ضعف اطلاعرسانی را به نفع این حوزه و حتی کشور ندانست و تصریح کرد: اطلاعرسانیها باید بهموقع و هوشمندانه صورت گیرد تا مخاطب و جامعه به تغییرات و اثرگذاری این بخش آگاهی بیشتری پیدا کنند.
غریبپور به اکتشافات انجامشده اشاره کرد و گفت: از نیمۀ دوم سال گذشته سطح اکتشافات از 250 هزار کیلومتر مربع به 650 هزار کیلومتر مربع افزایش پیدا کرده و طبق گزارشهای جدید، اکنون 90 درصد از مقدمات این برنامه انجام شده است.
غریبپور تأکید کرد: امروزه کشور در حال آشنا شدن با امکانات و توانمندیهای بخش معدن برای توسعه، اشتغال، رفع محرومیت، ایجاد توازن و همینطور محرومیتزدایی است که این امر، نیاز به هماهنگی و همسویی روابط عمومیها در انعکاس اقدامات را برجستهتر میسازد.
الگوی انتقال آب
وی با بیان اینکه بخش معدن در حال خدماتدهی به سایر بخشهاست، ادامه داد: الگوی انتقال آب از خلیج فارس به نواحی مرکزی و صنایع مرتبط ازجمله گلگهر، مس و چادرملو برای پروژه خط انتقال آب استانهای شرقی به کار گرفته میشود.
رئیس هیئت عامل ایمیدرو به اهمیت ارتباط دوسویه روابط عمومیها با جامعه پرداخت و افزود: بخش روابط عمومی نیز با هدف آگاهسازی و ارتباط بیشتر با مردم، نیاز به تدوین و اجرای استراتژی در جهت همراستایی و همگرایی در جهت منافع ملی دارد.
وی افزود: تدوین برنامههای سال 99 و مشخص کردن شاخصهای رشد و موفقیت روابط عمومیها میتواند گامی در جهت همافزایی و همکاریهای نزدیک شرکتهای این حوزه باشد.
غریبپور کل بخش معدن و صنایع معدنی را اجزای یک پیکره دانست که موفقیت هریک از اجزا به نفع کل مجموعه و درنهایت اقتصاد کشور است.