کد خبر: 986044
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
دبیرکل حزب الله لبنان:
دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه پاسخ به جنایت امریکا و به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت یک عملیات واحد نیست بلکه روندی طولانی است، گفت: عصر جدیدی در منطقه آغاز خواهد شد که باید به پایان حضور نظامی امریکا از منطقه ختم شود.
سرويس بين الملل جوان آنلاين: سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان روز یک شنبه در مراسم هفت سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش گفت: حاج قاسم صرفاً نماینده خودش، خانواده‌اش یا حتی جمهوری اسلامی نبود، او بهترین پرچمدار ما در منطقه بود. به گزارش شبکه «المنار»، نصرالله تأکید کرد: ما در لبنان شناخت‌مان در حزب‌الله با حاج قاسم از سال ۱۹۹۹ شروع شد که ایشان فرمانده نیروی قدس شد.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: ابتدای حضور او در فرماندهی نیروی قدس در سال ۱۹۹۹ بود که به آزادسازی سال ۲۰۰۰ لبنان منجر شد. او شریک آزادسازی ۲۰۰۰ بود. نه ما از این سخن گفته بودیم نه او چیزی گفته بود، اما پس از شهادتش باید این حقیقت را بیان کرد. بعد از این عقب‌نشینی‌ای که اسرائیل در سال ۲۰۰۰ انجام داد، معلوم نبود که افق به چه سمت و سویی است. به گفته نصرالله، از اینجا قدرت موشکی که بار‌ها از آن سخن گفتیم، شکل گرفت و حاج قاسم ما را روزانه همراهی می‌کرد.

نصرالله در ادامه تصریح کرد: بعد از داعش قدرت و امکاناتی که مقاومت در نیروی بازدارندگی و تجربه به دست آورد - طبق گفته مسئولان اسرائیلی- لبنانی که همیشه آن را ضعیف‌ترین حلقه مقاومت می‌دانستند و آن را با گروه موسیقی مقایسه می‌کردند، به یکی از جدی‌ترین تهدید‌ها برای اسرائیل تبدیل شد. بعد از ۲۰۰۶، ما را تهدید راهبردی نامیدند و اکنون یک درجه ما را بالا بردند و می‌گویند تهدیدی موجودیتی. مقاومت اکنون علاوه بر توان دفاع از خود، توان دفاع از ذخایر لبنان را دارد و می‌تواند توازن بازدارندگی ایجاد کند و این به برکت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و مسئولیت‌پذیری و جانفشانی و فداکاری حاج قاسم سلیمانی حاصل شده است.

نصرالله افزود: تنها چیزی که از ما می‌خواستند این بود که دفاع کنیم و استقامت بورزیم، اما هیچ گاه از ما نخواستند که تشکر کنیم. این جمهوری اسلامی است، این اسلام سیاسی است که می‌خواهند با داعش و گروه‌های مشابه وجهه آن را خراب کنند. حاج قاسم فرماندهی اسلامی بود. او ژنرال بود، اما برادری بود که در خط مقدم در خاکریز‌های میدان حاضر بود. در آینده نزدیک خواهند گفت که او و ابومهدی چطور بودند و رفتار می‌کردند. در تاریخ اسلام، شخصیت‌های بزرگی از جمله شخصیت‌های نظامی داریم، اما به هر حال این‌ها را ما در تاریخ می‌خوانیم، اما ما این نمونه‌ها را زنده داریم به لطف جمهوری اسلامی و در مکتب امام خمینی می‌بینیم.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به سیاست‌های مخرب امریکا در منطقه هم اشاره کرد و گفت: «از مهم‌ترین معانی شهادت حاج قاسم، این است که چهره واقعی امریکا را دوباره به مردم و دولت‌های ما نشان داد. وقتی که امریکا بزرگ‌ترین فرماندهان و برادران ما را به این شکل جنایت‌آمیز می‌کشد، نشان می‌دهد که شیطان بزرگ، رأس طغیان و سلطه‌جویی واستکبار است. جنایات امریکا در قرن گذشته و قرن کنونی شامل جنگ‌های متعدد و میلیون‌ها کشته می‌شود.»
 
پاسخ به شهادت سردار سلیمانی روندی طولانی است

دبیرکل حزب‌الله درباره اینکه محور مقاومت در آینده انتقام سختی از امریکایی‌ها خواهد گرفت، گفت: «در یک جمله مشخص، پاسخ به جنایت امریکا که منجر به شهادت فرماندهان مقاومت شد یک عملیات واحد نیست. بلکه یک روند طولانی است که باید به اخراج حضور نظامی امریکا از منطقه بینجامد؛ آن‌ها باید از منطقه خاورمیانه یا همانطور که رهبری گفتند منطقه غرب آسیا بروند. آنچه در عین‌الاسد رخ داد یک سیلی بود نه پاسخ به ترور حاج قاسم؛ هر کس گمان می‌کند که حمله به عین‌الاسد پاسخ ترور بود، اشتباه می‌کند، آنچه رخ داد سیلی بود، آنطور که رهبر گفتند. این ابتدای روندی طولانی است و این گام اول پاسخی زلزله‌وار خواهد بودکه باید به اخراج حضور نظامی امریکا از منطقه ما منجر شود.»

نصرالله همچنین درباره اولین سیلی ایران به امریکا در پایگاه عین الاسد در عراق گفت: «اولاً: این سیلی بزرگ نشانه شجاعت بی‌نظیر سران ایران است که مردم از آن حمایت می‌کنند. همه کارشناسان اذعان کردند که هدف گرفتن پایگاه امریکایی از جنگ جهانی دوم اتفاق نیفتاده است. بحث گروه نیست بلکه صحبت از یک کشور است. این اقدام نشانه جرئت و شهامت بی‌نظیر بود. چه کسی جرئت این کار را در دنیا دارد. از جنگ جهانی دوم چه کسی توانسته مقابل امریکا بایستد و پایگاه آن را با موشک بزند. ترامپ تهدید کرده بود که اگر ایران بزند من سریع و قدرتمند پاسخ می‌دهم و ۵۲ هدف تعیین کرده‌ام. زمانی‌که سران ایران تصمیم گرفتند این کار را انجام بدهند، امریکا و متحدانش بدانند که مقابل این فرماندهان و این چنین مردمی هستید که اصلاً و ابداً احساس شکست و عقب‌نشینی به خود راه نخواهند داد؛ در حقیقت وقتی به این تصمیم (سران ایران) نگاه می‌کنید نهایت شجاعت را می‌بینید.»

وی ادامه داد: امر دوم این است که این سیلی از توان نظامی ایران پرده برداشت. موشک‌ها صددرصد ساخت ایران است نه ساخت مشترک با امریکا مثلاً یا با پول دیگر کشورها. کارشناسان ایرانی بدون نیاز به کارشناسان خارجی. تعیین اهداف را نیرو‌های ایرانی انجام داده‌اند نه نیرو‌های اجاره‌ای از امریکا یا دیگر کشورها، آنطور که برخی کشور‌ها انجام می‌دهند. موشک‌ها از صد‌ها کیلومتر آن‌سوتر دقیق روی هدف فرود آمده‌اند. این مسئله پیامی برای کسانی است که با امریکا متحد می‌شوند و پیامی برای اسرائیل است که تهدید می‌کند برخی تأسیسات ایران را می‌زنند.

پیامی برای تل‌آویو

دبیرکل حزب‌الله سپس گفت: پیام این ضربه، پیامی قوی برای صهیونیست‌ها بود. وقتی تهدید‌های رهبر ایران و سران آن را می‌شنوند باید آن را جدی بگیرند، موشک‌های ایران در عین‌الاسد عراق فرود آمد، اما مصیبت و عزا در اسرائیل بود که ایران چنین توان و قدرتی دارد. این ضربه بزرگ و مهم بود. حالا اینکه کشته و زخمی داشته یا خیر... گذر زمان آن را نشان خواهد داد. خرابی که به بار آورده زیاد بوده آیا آنجا نیرویی نداشته؛ این حمله به این شکل که رخ داد، هیبت امریکا در چشم دوست و دشمن شکست و فرو ریخت و در پناهگاه‌ها پناه گرفتند. این کاری است که ایران در چند روز پیش کرد، برای همین یکی در اسرائیل گفته که ترامپ سرانجام از عراق بیرون می‌رود از منطقه هم بیرون می‌رود و ما را تنها می‌گذارد.

نصرالله در پایان درباره انتقام سخت مقاومت از امریکا و متحدانش در منطقه خبر داد و گفت: ما از مرحله و عصر جدید در منطقه صحبت می‌کنیم و روز‌های آتی اخبار آن را به گوش شما خواهد رساند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار