کد خبر: 980468
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
هفته سیزدهم لیگ برتر
در ادامه رقابت‌های هفته سیزدهم لیگ برتر دیروز ۶ دیدار در شهر‌های مختلف کشور برگزار شد که در تهران استقلال با یک گل شهر خودرو را شکست داد. تراکتور در خانه برابر شاهین بوشهر متوقف شد. گل گهر سیرجان هم با نفت به تساوی رسید. نساجی مازندران با سپاهان به تساوی رسید. در آبادان تیم صنعت نفت از سد پیکان گذشت و در حساس‌ترین دیدار در اصفهان تیم ذوب آهن برابر پرسپولیس تن به شکست سنگین داد تا طلسم ۹ ساله شکسته شود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: پرسپولیس در حالی توانستند از سد ذوب آهن بگذرد که در ۹ سال اخیر نتوانسته بود این تیم اصفهانی را در خانه اش شکست دهد، اما دیروز این اتفاق افتاد و پرسپولیس توسط مهدی ترابی در دقایق ۱۴ و ۶۵ و علی علیپور در دقیقه ۵۷ گلزنی کردند.
 
پرسپولیس پس از ۹ سال ذوب آهن را در اصفهان شکست داد
در این بازی پرسپولیس با ترکیب بوژیدار رادوشوویچ، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه، احمد نوراللهی (کنعانی‌زادگان ۸۴)، بشار رسن، مهدی ترابی (۸۳ کمال کامیابی‌نیا)، وحید امیری (۸۲ محمد نادری) و علی علیپور به میدان رفت.
این بازی که از ساعت ۱۷/۳۰ در ورزشگاه فولاد شهر برگزار شد از همان ابتدا با بازی هجومی شاگردان کالدرون همراه بود. برتری نسبی تیم پرسپولیس در این بازی مشهود بود تا اینکه درهمان دقایق برتری تیم پرسپولیس توانست در دقیقه ۱۴ توسط ترابی از روی نقطه پنالتی گل اول بازی را به ثمر برساند. در این صحنه خطای مدافع ذوب آهن روی علی علیپور درون محوطه جریمه ذوب‌آهن، باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد.
در ادامه روند برتری تیم پرسپولیس بازهم ادامه داشت و چند موقعیت خوب بدست آمد که شاگردان منصوریان اجازه خودنمایی به بازیکنان حریف را ندادند. بی شک بهترین موقعیت ذوب آهن در دقیقه ۲۴ بدست آمد که ارسلان مطهری نتوانست از آن بهره لازم را ببرد.
در ادامه بازی توپ بیشتر در میانه زمین دنبال می‌شد تا اینکه در یک لحظه موقعیت بسیار خوبی نصیب وحید امیری شد که شوت زیبای او با برخورد با تیرک دروازه به بیرون رفت تا نیمه اول با همان تک گل به پایان برسد.
با شروع نیمه دوم ذوب آهن برای جبران گل خورده وارد زمین شده بود در همان ابتدا توسط مطهری بازیکن تیم ذوب آهن می‌توانست به گل برسد اما وی در موقعیت تک به تک با رادوشوویچ نتوانست توپ را وارد دروازه کند تا این فرصت هم از دست برود. در این صحنه ذوب‌آهنی‌ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند، اما داور بازی دستور به ادامه بازی داد.
در ادامه بازی روان پرسپولیس ادامه یافت و دقیقه ۵۷ شاگردان کالدرون به گل دوم رسیدند. دراین صحنه علیپور روی پاس امیری در محوطه جریمه با شوتی فنی توپ را دور از دستان دروازه بان ذوب آهن تبدیل به گل کرد.
ذوب آهن که عملا جیزی برای از دست دادن نداشت با حملات پیاپی در صدد زدن یک گل بود که بازهم با واکنش خوب رادوشوویچ توپ راهی کرنر شد.
در این دقیق هر چند ذوب آهنی‌ها بیشتر حمله می‌کردند، اما دقیقه ۶۵ گل سوم پرسپولیس به ثمر رسید. در این صحنه ترابی با پاس که نورالهی داده بود در موقعیت تک به تک با دروازه بان شد و او هم با یک ضربه فنی توانست گل سوم را به ثمر برساند.
در ادامه حملات شاگردان منصوریان نتیجه‌ای نداشت تا پرسپولیس پس از ۹ سال توانست در اصفهان تیم ذوب آهن را شکست دهد. با این پیروزی پرسپولیس با ۲۲ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت.
 
پرسپولیس پس از ۹ سال ذوب آهن را در اصفهان شکست داد
در اولین دیدار دیروز هم استقلال که در این چند هفته نتایج خوبی کسب کرده توانست در خانه برابر شهر خودرو با تک گل شیخ دیاباته به پیروزی برسد تا با یک بازی بیشتر با ۲۵ امتیاز در صدر جدول قرار بگیرد. استقلال با پیروزی برابر شهرخودرو  پس از نزدیک به پنج سال صدرنشین لیگ برتر شد.
در دیگر دیدار که در تبریز و در ورزشگاه یادگار امام برگزار شد تیم‌های تراکتور و شاهین شهرداری بوشهر به مصاف هم رفتند. این مسابقه با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید. تراکتور که چند هفته‌ای است نتوانسته بردی داشته باشد با این تساوی در رده هشتم قرار گرفت.
در سیرجان هم تیم گل گهر در حالی که میزبان تیم نفت بود به تساوی بودن گل رضایت داد. تیم نساجی هم در حالی که در خانه پذیرای تیم سپاهان بود توانست به تساوی ۲ بر ۲ برسد. در حال حاضر سیرجان در رده ۱۵ قرار دارد.
در آبادان تیم صنعت نفت در این بازی پر گل توانست ۳ بر ۲ پیکان را شکست دهد و در رده پنجم قرار گیرد. با این باخت پیکان در رده دهم قرار گرفت.

تیم‌های فوتبال نساجی مازندران و سپاهان در قائمشهر به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی ۲ به ۲ خاتمه یافت.
سپاهان که صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر بود نتوانست در این دیدار به پیروزی برسد تا با کسب یک امتیاز ۲۴ امتیازی شد و در رده دوم جدول قرار گرفت. 
در دیگر دیدار برگزار شده امروز تیم‌های گل گهر و نفت مسجدسلیمان به تساوی بدون گل دست یافتند. تیم‌های نساجی و سپاهان در ورزشگاه شهید وطنی به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار