کد خبر: 980337
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
حاشیه‌ای بر حرف و حدیث‌ها درباره رقم قرارداد ویلموتس
با وجود سکوت مهدی تاج درباره رقم قرارداد ویلموتس، اما در سه هفته اخیر رسانه‌های مختلف از قرارداد ۳ میلیون یورویی ویلموتس با ایران خبر داده‌اند، رقمی که دیروز یکی از نمایندگان مجلس هم آن را تأیید کرد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: همه چیز نهایی شده و یک امضا مانده تا قرارداد ویلموتس با ایران فسخ شود و سرمربی بلژیکی که پس از شش ماه با آرزو‌های بزرگی به تهران آمد، دوباره به خانه‌اش در بروکسل برگردد و منتظر یک پیشنهاد جدید برای مربیگری باشد. با وجود قطعی شدن جدایی ویلموتس، نکته مبهم و مورد سؤال خیلی از هواداران فوتبال حرف و حدیث‌های زیادی است که درباره رقم قرارداد این مربی بلژیکی به گوش می‌رسد.

۳ برابر قیمت با ویلموتس قرارداد بستند
با وجود سکوت مهدی تاج درباره رقم قرارداد ویلموتس، اما در سه هفته اخیر رسانه‌های مختلف از قرارداد ۳ میلیون یورویی ویلموتس با ایران خبر داده‌اند، رقمی که دیروز یکی از نمایندگان مجلس هم آن را تأیید کرد. در تازه‌ترین افشاگری درباره رقم قرارداد ویلموتس با ایران، دیروز یکی از نمایندگان مجلس در برنامه سلام صبح بخیر شبکه ۳ از قرارداد ۳ میلیون یورویی فدراسیون فوتبال با ویلموتس خبر داد، خبری که واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. احسان قاضی‌زاده که بحث و جدل‌های جنجالی او و مهدی تاج، به‌خصوص درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان سروصدای زیادی به‌پا کرده بود، دیروز به استودیوی برنامه سلام صبح بخیر شبکه ۳ رفت و با انتقاد از فدراسیون فوتبال، مبلغ قرارداد ویلموتس را ۳ میلیون یورو عنوان کرد: «کی‌روش کار خود را در تیم ملی با یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار شروع کرد و با یک میلیون ۸۰۰ هزار دلار نیز به پایان رساند، اما با مارک ویلموتس که مربی سرشناس‌تری نسبت به کی‌روش نیست، قرارداد بسیار گران‌تری بسته شد. قیمت این مربی در اروپا حدود ۵٠٠ هزار یورو بود، اما با وی قرارداد ٣ میلیون یورویی بسته شده است. البته شنیده‌ام که در جریان حضور ویلموتس در ایران، نقش برخی از دلال‌های عرصه فوتبال و ایرانیان مقیم هلند مؤثر بوده است.»
قاضی‌زاده معتقد است بستن چنین قراردادی با این مربی نیازمند تحقیق و تفحص است: «متن اصلی قرارداد یا متن‌ها و توافقات خارج از قرارداد چطور بسته شده است؛ درباره تبلیغات، دستیاران، دلال و... باید شفافیت وجود داشته باشد. این رقم سه برابری نیازمند یک تحقیق و تفحص است.»

هزینه از بیت‌المال محرمانه نیست
مسئولان فدراسیون فوتبال، اما در واکنش به نقل‌قول‌هایی که درباره قرارداد ویلموتس به گوش می‌رسد با فرار از شفاف‌سازی تنها با انتشار بیانیه‌های مختلف به تکذیب رقم‌های مطرح شده، می‌پردازند. در همین راستا فدراسیون فوتبال پس از افشاگری این نماینده مجلس بدون اشاره به رقم قرارداد ویلموتس با صدور بیانیه‌ای اظهارت قاضی‌زاده را تکذیب کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «اعلام رقم ۳ میلیون یورویی به عنوان مبلغ قرارداد آقای مارک ویلموتس بدین‌وسیله تکذیب و به صورت کامل رد می‌شود.» البته این اولین بار نیست که فدراسیون فوتبال بدون شفاف‌سازی درباره رقم قرارداد ویلموتس فقط رو به تکذیب می‌آورد. اواخر ماه گذشته هم مهدی تاج پس از مطرح شدن قرارداد ۳ میلیون یورویی، آن را تکذیب و رقم قرارداد را محرمانه عنوان کرد.

این در حالی است که قاضی‌زاده‌هاشمی معتقد است وقتی پول از بیت‌المال پرداخت می‌شود چیز محرمانه‌ای وجود ندارد: «وقتی دستمزد سرمربی تیم ملی از منابع عمومی پرداخت می‌شود دیگر قرارداد محرمانه معنا پیدا نمی‌کند. ما در کشور نیازمند فضای شفاف هستیم و در مجلس هم روی این نکته تأکید می‌شود و حتی می‌بینید در رأی‌گیری‌ها مشخص است چه کسی رأی موافق داده و چه کسی نیز رأی مخالف یا ممتنع. قرارداد مارک ویلموتس هم باید برای افکار عمومی روشن می‌شد.»

۲ میلیون یورو هم غرامت می‌خواهد
با این وجود در حالی مهدی تاج و ویلموتس در ترکیه به دنبال راهی برای فسخ قرارداد توافقی هستند که گفته می‌شود این مربی پیش از بازی با عراق، ۲ میلیون یورو از مبلغ قراردادش را دریافت کرده است و حالا هم به گفته قاضی‌زاده‌هاشمی برای فسخ قرارداد مبلغی در همین حدود برای جدایی توافقی طلب کرده است: «مارک ویلموتس برای فسخ قرارداد خود ۲ تا ۳ میلیون یورو می‌خواهد و گفته فدراسیون فوتبال باید با وکلایش مذاکره کند که یکی از وکلای او همسرش است. حال این جای سؤال و ابهام دارد، او ۲ میلیون یورو دریافتی داشته و حالا ۲ تا ۳ میلیون یورو هم غرامت می‌خواهد!»
البته فدراسیون فوتبال مانند رقم قرارداد، این‌بار هم مدعی است که قرار نیست برای فسخ غرامتی به ویلموتس داده شود. در قسمتی از بیانیه دیروز فدراسیون آمده است: «فدراسیون فوتبال تصریح می‌کند در صورت فسخ قرارداد برخلاف برخی اظهارات و شایعات، هیچ‌گونه خسارتی متوجه این فدراسیون نخواهد بود.»

وعده سرخرمن فدراسیون برای شفاف‌سازی
همه این حرف و حدیث‌ها درباره قرارداد ویلموتس در شرایطی است که پیش از بازی با عراق، ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال وعده داد بود بعد از بازی با عراق درباره قرارداد ویلموتس شفاف‌سازی شود. تا امروز که فسخ قرارداد ویلموتس در انتظار یک امضاست، اما خبری از تحقق این وعده نیست و در حالی این مربی از ایران می‌رود که حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص رقم قراردادش و عملکرد مالی فدراسیون وجود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار