کد خبر: 976386
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
ارزش ۲۲ میلیارد دلاری تولیدات مواد معدنی
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال جاری ارزش تولیدات مواد معدنی کشور ۲۲ میلیارد دلار خواهد شد، گفت: آمار و ارقام ۶ ماهه نشان می‌دهد به صادرات ۱۰ میلیارد دلاری در سال جاری خواهیم رسید.
جعفر سرقینی در جلسه شورای عالی معادن در محل برگزاری نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، با اشاره به روند رو به رشد فعالیت‌های معدنی اظهار داشت: در سال جاری ارزش تولیدات مواد معدنی کشور ۲۲ میلیارد دلار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پارسال ۲۰ میلیارد دلار ارزش تولیدات صنایع معدنی کشور بود، افزود: از این میزان ۹ میلیارد دلار صادر شد و ۱۱ میلیارد دلار آن در داخل کشور مصرف شد.

سرقینی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با وجود تحریم‌ها میزان صادرات مواد معدنی تولیدی کشور را به ۱۰ میلیارد دلار برسانیم.

وی گفت: معدن با وجود تمام کمی و کاستی‌ها و عدم توجه‌هایی که با آن مواجه بوده، امروز جایگاه خوبی دارد و در شرایط تحریم، آمار و ارقام ۶ ماهه نشان می‌دهد به صادرات ۱۰ میلیارد دلاری در سال جاری خواهیم رسید.

سرقینی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از درآمد نفتی را می‌شود با معدن به خصوص فرآوری آن بدست آورد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت با اشاره به موضوع خام فروشی معدن نیز گفت: عوارضی برای این امر وضع شده و امروز اگر کسی نخواهد مواد معدنی را فراآوری کند، دیگر صادرات برایش توجیهی نخواهد داشت و مجبور به فراآوری است تا ارزش افزوده آن در داخل کشور باقی بماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر