کد خبر: 975415
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
در دانشگاه‌ها از رئیس قضا
فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی مبارزه با فساد و بازسازی اعتماد عمومی مردم را مهم‌ترین مطالبه جریان مومن انقلابی در دانشگاه‌ها اعلام کرد و گفت: امید آفرینی دستاورد اصلی سفر ریاست قوه قضائیه به استان است.

علی توسلی فعال دانشجوئی و دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب  با ابراز خرسندی از سفر ریاست قوه قضائیه به استان اظهار داشت: این روزها که خبر سفر حجت‌السلام رئیسی به استان مطرح می‌شود، فارغ از تمام برکات این سفر ولی امیدی است که در دل مردم بر لزوم برخورد با ناعدالتی و تبعیض در سیستم قضایی به‌وجود می‌آورد و موجب بازسازی اعتماد عمومی مردم را به دنبال دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هرچند هنوز یک‌سال هم  از دوران ریاست حجت‌ السلام رئیسی بر دستگاه عریض و طویل قضایی نگذشته اما نباید به‌سادگی از کنار تاثیراتی که در این چند ماه رخ نمایی کرده است، عبور کرد، یادآور شد: موارد مصداقی از اقدامات متفاوت و امیدبخش قوه قضائیه در دوره جدید عمدتاً از چشم رسانه‌ها دور نمانده و به سمع و نظر مردم رسیده اما اگر بخواهیم اصلی‌ترین سرفصل حاکم بر دوره جدید قوه را بیان کنیم، آن موضوع مهمی به نام تحول است که با کلیدواژه مهم‌تری به نام «باورپذیری» در سطح جامعه همراه بوده است.

وی تاکید کرد: در حقیقت مجموع رفتارها، مواضع، تصمیمات، انتصابات و... حجت‌السلام رئیسی در دوره جدید -خواسته یا ناخواسته- طوری به اجرا درآمده که نه تنها برای مردم بلکه برای افراد شهره به سیاست بازی هم امید آفرین  بوده است و به زبان ساده‌تر مردم آقای رئیسی و رفتار مدیریتی او را باور کرده اند.

این فعال دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: قطعا این قبیل ایجاد امید و اعتماد در بین مردم و مسوولان مدت‌ها می‌تواند، با وجود تمام دشمنی‌ها و توطئه‌ها، در مقابل آمریکا و غرب مقاومت کنیم که امروز و تنها با گذشت چند ماه از انتصاب آقای رئیسی رخ داده است، طی ماه‌ها و سال‌های آینده با حفظ همین روند، گسترده‌تر و عمیق‌تر خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص لزوم تسری این امیدآفرینی در بین نخبگان جامعه نیز یادآور شد: در زمانه‌ای که اصرار رهبر انقلاب بر مدیریت جهادی و عدم ناامیدی در بین نخبگان و دانشگاهیان و جوانان است، از یک سو و برخی درخواست‌های مردم از قوه قضائیه از سوی دیگر به کرات شنیده می‌شود، شاید اولین لبیک به این نداها خروج از یکجانشینی و ترک دفتر باشد.

به گفته وی، عدم اکتفا به جلسات و کارتابل خوانی با سرکشی به دستگاه‌های زیر مجموعه و صحبت چشم در چشم با مردم این حس خوب را القا می‌کند که تلاش برای فهم معضلات و حل آن کاملا جدی است. علاوه بر این حضور رئیسی در اجتماعات مردمی را نیز می‌توان بنای او در عدم فاصله‌گیری از متن مردم قلمداد کرد.

دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب با اشاره به امیدآفرینی به جوانان انقلابی از سوی حجت‌السلام رئیسی اضافه کرد: علاوه بر آنکه آقای رئیسی نشان داده است که بر کار خود به‌طور جدی و کامل متمرکز شده و ضمن شناسایی مشکلات برای حل آنها اراده کافی دارد، اما گلوگاه‌هایی که رئیسی در این بین به آنها اشاره می‌کند دقیقا همان‌هایی است که سال‌ها همچون استخوانی در گلوی مردم مانده بود. که مرتفع ساختن  آن زمانی  امکان‌پذیر خواهد بود که از ظرفیت جوانان نخبه و بدنه انقلابی دانشجوئی کشور استفاده شود.

وی تاکید کرد: اگر به ریشه سلطان‌سازی‌ها و سوءاستفاده‌ها از دستگاه‌های مختلف کشور دقت کنیم، علت اصلی عدم دلسوزی برخی افراد برای دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که این دغدغه‌مندی برای دستاوردهای نظام در جوانان مومن و انقلابی وجود دارد

 وی در پایان اضافه کرد: جریان مومن انقلابی در دانشگاه‌ها از اقدامات حجت‌السلام رئیسی در مبارزه با مفاسد با توجه به توصیه پنج رهبر انقلاب در حکم حاج آقای رئیسی حمایت کرده و امید حضور نیروهای انقلابی در راستای جوان سازی قوه قضائیه را دارد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
0
یاشاسین رئیسی،یاشاسین آذربایجان.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر