کد خبر: 969539
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
رئیس اداره هماهنگی امور تدوین استاندارد کردستان
رئیس اداره هماهنگی امور تدوین استاندارد کردستان گفت: از آغاز فعالیت اداره کل استاندارد در کردستان تاکنون 153 استاندارد ملی در این استان تدوین شده است.

اسرین آقامیری در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار کرد: از بدو تاسیس اداره کل استاندارد استان از سال 80 تاکنون 153 استاندارد ملی در کردستان تدوین شده است.

وی هدف‌گذاری اداره‌کل استاندارد استان را طی سال‌جاری را تدوین 25 استاندارد ملی عنوان کرد و گفت: به همین منظور امسال تاکنون 23 مصوبه استاندارد ملی در استان تصویب شده است.

رئیس اداره هماهنگی امور تدوین استاندارد کردستان به فرایند تدوین استانداردها نیز گریزی زد و گفت: این کار توسط کارشناسان استاندارد همکار در خود سازمان و یا کارشناسان خارج از مجموعه که صلاحیت لازم را دارند انجام می‌گیرد.

وی افزود: افراد حقیقی خارج از مجموعه که پروانه استاندارد داشته باشند نیز می‌توانند در قالب شرکت و یا شخصی به شرط داشتن شرایط لازم به بحث تدوین استاندارد ورود کنند.

آقامیری اذعان داشت: گام نخست در این راستا ثبت درخواست در سامانه سمایار است و بعد برای ثبت کامل مشخصات و مدارک در این سامانه افراد زیرپوشش آموزش‌های لازم قرار می‌گیرند.

به گفته وی، بعد از ثبت درخواست و ضمیمه مدارک لازم شامل مقالات و غیره در صورت کامل و بی‌نقص بودن و نبود ایراد رابط تدوین استاندارد استان درخواست را تائید و کار وارد پروسه بعدی یعنی انتظار تایید در مرکز می‌شود.

رئیس اداره هماهنگی امور تدوین استاندارد کردستان افزود: درخواست‌ها براساس نوع، به کمیته‌های تخصصی ارجاع می‌شوند که در این زمینه چهار کمیته برنامه‌ریزی برای 34 صنعت مختلف با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران در سطح کشور برای بررسی این درخواست‌ها فعال است.

وی تصریح کرد: بعد از تایید درخواست فرد متقاضی چه حقیقی باشد چه حقوقی باید ظرف 6 ماه باید منبعی را که خود اظهار کرده به سبک استاندارد ملی بنویسد.

آقامیری اعتبار استانداردهای ملی را برابر با 5 سال عنوان کرد و گفت: البته این اعتبار به شرط این است که منبع اصلی استاندارد تدوین شده تغییر نکند.

رئیس اداره هماهنگی امور تدوین استاندارد کردستان در مورد تدوین استانداردهای بین‌المللی در استان هم افزود: با توجه به اینکه کار تدوین استانداردهای بین‌المللی در استان را ظرف یکی دو سال اخیر شروع کرده‌ایم تا به امروز موردی در زمینه تدوین استاندارد بین‌المللی در کردستان به ثبت نرسیده است.

وی اضافه کرد: یک مورد تقاضای استاندارد بین‌المللی داشتیم که مدارک آن ارسال شد اما در همان پذیرش اولیه به دلیل برخی ایرادات رد شده و در حال رفع ایرادات برای ارسال دوباره هستیم.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر