کد خبر: 969128
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
وزارت بهداشت اعلام کرد، هرگونه تبلیغ یا فروش دارو در فضای مجازی و حتی داروخانه‌های اینترنتی که مجوز دریافت کرده‌اند، ممنوع است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: کیانوش جهانپور، درخصوص فروش دارو در داروخانه‌های اینترنتی توضیح داد: طبق آیین‌نامه سازمان غذا و دارو صرفاً داروخانه‌های حقیقی و فیزیکی می‌توانند سایت داروخانه اینترنتی تأسیس و مجوز‌های آن را از طریق سازمان غذا و دارو یا دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور دریافت کنند. وی درخصوص حوزه فعالیت داروخانه‌های اینترنتی توضیح داد: این داروخانه‌ها فقط مجاز به ارائه محصولات غیردارویی مانند مکمل‌ها و برخی تجهیزات پزشکی هستند و فروش دارو و حتی دارو‌های گیاهی در این محیط‌ها ممنوع است. سخنگوی سازمان غذا و دارو به مردم توصیه کرد: در زمان مراجعه به داروخانه‌های اینترنتی مجوز آن‌ها را مشاهده کنند و همچنین آدرس داروخانه فیزیکی مورد نظر باید در سایت آن‌ها ذکر شده باشد.

جهانپور با اشاره به گسترده بودن فعالیت‌ها در فضای مجازی توضیح داد: رصد داروخانه‌ها و هرگونه فروش دارو در فضای مجازی بر عهده پلیس فتا، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت است که در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع پیگیری شده و از طریق مراجع قضایی رسیدگی می‌شود. وی در پایان تأکید کرد:‌هرگونه تبلیغ دارو یا فروش دارو در فضای مجازی و حتی داروخانه‌های اینترنتی که مجوز دریافت کرده‌اند، ممنوع است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار