کد خبر: 968814
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵
میرعلایی مدیر عامل اسبق بنیاد فارابی مطرح کرد
تهیه‌کننده پیشکسوت سینما معتقد است، با نگاهی به سردر سینما‌های کشور این سؤال پیش می‌آید که با وجود این‌ها می‌شود راجع به حجاب، فعالیت مؤثر انجام داد؟ در حالی که برای تبلیغات نیز باید استاندارد‌سازی شود.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سیداحمد میرعلایی مدیر اسبق بنیاد سینمایی فارابی با بیان این مطلب با توجه به عدم‌تناسب تولیدات سینمایی در جهت الگوسازی برای افراد جامعه به تسنیم می‌گوید: الگوی ما برای جوانان چیست؟ آیا انتظار داریم جوانان ما بروند به سمت یک سینمایی که تحول‌برانگیز است؟ اصل مشکل سینمای ما نبود برنامه‌ریزی برای یک سینمایی که قرار است در خدمت کشوری که به آن جمهوری اسلامی می‌گویند، باشد. ما در مدیریت سینمایی کشور برنامه‌ریزی کامل و درستی نداشته‌ایم. ۴۰ سال از انقلاب گذشت ولی برنامه‌ریزی جامعی نداشته‌ایم، البته به هر صورت یا بهتر بگویم باری به هر جهت به جا‌هایی رسیده‌ایم ولی لازم است برای ۴۰ سال بعد برنامه‌ریزی کنیم.

این مدیر سینمایی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان فرهنگی ما به وظایف خود به خوبی عمل نکرده‌اند و الا ما باید یک نقشه راه خوب، کامل، عملی و کارشناسی شده برای سینما، تئاتر، تلویزیون و کنسرت‌های موسیقی و... داشته باشیم، اظهار می‌دارد: آیا نباید کمیسیون فرهنگی مجلس لااقل در دوره بعدی خود برای آینده فرهنگ کشور برنامه داشته باشد؟ این نهاد و سایر نهاد‌ها و مهم‌تر از آن شورای انقلاب فرهنگی باید فعال‌ترین و مهم‌ترین نیرو‌ها را در اطراف خود داشته باشد و با داشتن برنامه مناسب و شفافیت در برنامه‌ریزی و کار عمل کند.

مدیر اسبق بنیاد فارابی با تأکید بر اینکه طبیعی است در شرایط اقتصادی موجود و هزینه‌های بالای فیلم و فیلمسازی یکی از اصول مهم فیلمسازی موفق توجه به عرضه و درآمد آن باشد، خاطر نشان می‌کند: در کنار توجه به محتوا و پیام فرهنگی که این محصول باید داشته باشد، اما توجه کنیم برخی از فیلم‌های ما چه چیزی را به مخاطب خود می‌فروشد؟ مسئولان محترم فرهنگی برای کارنامه کاری خود می‌آیند و با افتخار می‌گویند که ما فلان قدر در سال فروش داشتیم، اما باید توجه داشته باشند که چه چیزی را فروخته‌اند؟ کارشناسی صورت گرفته بر اساس محتوا و پیام فیلم‌های اکران شده تأمین نشده که در این صورت ممکن است گاهی اوقات وجداناً باعث سرافکندگی نیز شود. این روند باعث شده است مخاطب ما ذائقه اش افت کند و آثار مبتذل و سطحی امروز را تماشا کند، اما به نظر می‌رسد سینمارو‌های ما مقصر نیستند، یک سؤال، اینجا مقصر کیست؟ مسئولان، سینماگران بدون تفکر و اندیشه، پخش‌کننده‌ها یا سینماداران یا همه گزینه‌ها؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار