کد خبر: 968384
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
امسال مشمولان غیرغایب سربازی برای سفر اربعین وثیقه‌ای نخواهند گذاشت. بر این اساس تمامی مشمولان غیرغایب و حتی دارندگان برگ اعزام می‌توانند بدون پرداخت وثیقه از تاریخ هفت مهر تا ۱۰ آبان از کشور خارج شده و به عراق سفر کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد، به آن دسته از کنکوری‌های مشمولی که باید در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور به سربازی اعزام شوند تا مهرماه برای انتخاب رشته فرصت داده شده است.

سردار تقی مهری ادامه داد: البته در این خصوص متقاضیان باید حتماً گذرنامه معتبر داشته و قبل از سفر مشخصات خود را در سامانه وظیفه عمومی ناجا ثبت کنند.

وی از فرجه سازمان وظیفه عمومی ناجا به متقاضیان کنکور خبر داد و گفت: به متقاضیان کنکور که از پارسال معافیت تحصیلی داشتند و باید تا تیر، مرداد و شهریور به سربازی اعزام می‌شدند تا مهرماه فرصت داده شد تا انتخاب رشته کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به ایسنا در مورد اینکه آیا امکان حضور سربازان در راهپیمایی اربعین وجود دارد یا خیر گفت: در مورد سربازان در حال خدمت مقرراتی از سوی ستادکل نیرو‌های مسلح وضع شده و تعداد مشخصی از سربازان در هر یگان با نظر فرمانده و معاونت نیروی انسانی می‌تواند در بازه تعیین شده به کشور عراق سفر کنند.

وی درباره مشمولان غایب نیز گفت: تعداد غایبان خیلی زیاد نیست، اما مشمولان غایب تعقیب و شناسایی می‌شوند و علاوه بر آن یک‌سری محرومیت‌های اجتماعی نیز برایشان وجود دارد که بر اساس قانون اجرا خواهد شد.
وی درباره طرح جریمه ریالی سربازی نیز گفت: طرح جریمه ریالی سربازی امسال متوقف شده و دیگر اجرا نخواهد شد، اما آن دسته از افرادی که امسال درخواست خود را ثبت کرده بودند تنها تا پایان سال فرصت دارند که بدهی خود را تسویه کنند. همچنین اگر این افراد ۵۰ درصد بدهی خود را پرداخت کرده باشند، می‌توانند از تسهیلات برای خروج از کشور استفاده کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار