سرويس جامعه جوان آنلاين: کار مردم را باید به مردم سپرد، این جمله شاید کلیدیترین راهبرد در فقرزدایی است. جملهای اگر چه ساده، اما استراتژیک که گره گشای بسیاری از بحرانهای اقتصادی و اجتماعی دهههای گذشته بوده است. آنجا که خیریه یا نهادی این جمله را سر لوحه کار خود قرار داده است توانسته کارنامهای با راندمان بالا از خود به جای بگذارد و مردم با شفافیت، مسیر حمایتهای خود را تا به ثمر رسیدن مشاهده کرده اند.
به نظر میرسد «دنیای احسان» به عنوان یک نهاد خیریه به خوبی این وضعیت را درک کرده است و در مدتی کوتاه توانسته است با راهکارهایی شفاف و مسیر مشخص مشارکتهای اجتماعی را جلب کند. در واقع این پویش با شبکه سازی به عنوان یک تسهیلگر یک مسیر پیچیده را برای خیرین هموار و شفاف میکند و بر اساس نیاز سنجی دقیق و گزارشهای شفاف مشکلی از مردم را به دست خودشان حل میکند و در گزارشهایی شفاف نتیجه را به آنها منعکس میکند.
دنیای احسان سال گذشته با نیاز سنجی در مناطق محروم توانست ۲۰۰۰ جهیزیه را برای زوجهای جوان به سامان برساند و با استفاده از چنین تجربههایی پویشهای دیگری مانند «احسانه» برای تامین ۳۰۰۰ جهیزیه و پویش «مشق احسان» برای تامین نوشت افزار مناطق محروم را راه اندازی نماید.
«دنیای احسان» راهنمای هوشمند کار نیک؛ سامانهای است ۲۴ ساعته و آنلاین برای معرفی پروژههای خیر و شبکه سازی گروههای مردمی، خیریه و فعالان اجتماعی و چهرهها با هدف رشد کمی و کیفی آنها که با در اختیار قرار دادن فضاهای تبلیغی و رسانهای زمینه ظهور و بروز هرچه بیشتر فعالین این حوزه را فراهم میکند.
این پویش با روش «تامین سرمایه» آیندهای شفاف برای مقابله با بحرانها خواهد داشت و حتی در مواردی مانند حوادث طبیعی میتواند یک روش ضرب العجلی برای رفع مشکلات باشد.