مزایای دیجیتال مارکتینگ نسب به سایر انواع بازاریابیها چیست؟
این روش از بازاریابی مزایای بسیار زیادی هم برای بازاریابان و هم برای مشتریان دارد، امروزه تقریبا تمامی افراد بیشتر کارهای خود را با استفاده از گوشی موبایل و یا لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی انجام میدهند و معمولا کمتر کسی را پیدا میکنید که برای انجام برخی از کارهای خود به صورت حضوری مراجعه کند. این موضوع باعث شده است که تقریبا تمامی خانوادهها برای انجام خریدهای خود و یا دریافت خدمات مختلف به صورت اینترنتی اقدام کنند، بنابراین در چنین شرایطی کسب و کاری میتواند گوی رقابت را از سایر کسب و کارها برباید که بتواند در این فضا به خوبی فعالیت کند و در واقع بازاریابی دیجیتال به بهترین شکل خود انجام دهد.
دیجیتال مارکتینگ باعث شده است که امروزه مشاغل خانگی زیادی به وجود آید و افرادی که در زمینه بازاریابی فعالیت دارند بتوانند به راحتی از منزل خود نیز این کار را انجام دهند، علاوه بر این مشتریان نیز دیگر برای خرید محصول و یا دریافت خدمات نیاز به مراجعه حضوری نخواهند داشت و میتوانند بر اساس همین بازاریابی دیجیتال تصمیم بگیرند که کدام محصول را خریداری کنند و یا از کدام خدمات استفاده کنند.
آیا دیجیتال مارکتینگ فقط برای مشاغل آنلاین است؟یکی از سوالات بسیار مهمی که ممکن است برای تمام شما پیش آمده باشد این است که آیا دیجیتال مارکتینگ تنها برای مشاغل آنلاین است؟ در پاسخ به این سوال میتوان گفت که خیر این نوع بازاریابی تنها برای کسب و کارهای اینترنتی نیست و شما در صورتی که هر نوع کسب و کاری را داشته باشید میتوانید از این نوع بازاریابی در راستای بهبود روند جذب مشتری خود استفاده کنید. در واقع بازاریابی محتوا دارای تکنیکها و ابزارهای بسیار زیادی است که تنها برخی از آنها برای کسب و کارهای آنلاین میباشد و مخصوص چنین کسب و کارهایی طراحی شده است و سایر ابزارها و تکنیکها را شما میتوانید متناسب با کسب و کار خود شخصی سازی کنید و به صورت بهینه از آنها استفاده نمایید.
یکی از اهداف اصلی بازاریابی دیجیتال فروش محصولات است، بنابراین در صورتی که شما صاحب هر گونه کسب و کاری هستید که به فروش محصولات و خدمات مختلف مشغول هستید میتوانید از این نوع بازاریابی استفاده کنید.
بهینه سازی وب سایت مهمترین عامل در بازاریابی دیجیتال
دیجیتال مارکتینگ دارای بخشهای مختلفی است که هر یک از آنها کاربردهای خاص خود را دارا هستند و مزایایی را برای شما خواهند داشت، ولی بدون شک یکی از مهمترین بخشهای آن بهینه سازی وب سایت و یا به اختصار سئو نام دارد که در این بخش شما باید برای کسب و کار خود یک وب سایت را طراحی کنید تا با استفاده از آن بتوانید محصولات خود را به نمایش بگذارید و آنها را به فروش برسانید. امروزه تقریبا میتوان گفت تمامی کسب و کارها چه اینترنتی باشند و چه به صورت حضوری فعالیت داشته باشند دارای یک سایت هستند و به همین دلیل تمامی رقیبان شما نیز دارای یک سایت برای معرفی محصولات خود میباشند؛ بنابراین برای اینکه بتوانید با این وب سایتها رقابت کنید باید وب سایت خود را در لیست موتورهای جستجو بالا بیاورید که به این کار بهینه سازی وب سایت یا همان سئو گفته میشود؛ بنابراین اولین اقدام شما باید این باشد که یک متخصص سئو برای وب سایت خود استخدام کنید تا بتوانید به این شکل وب سایت خود را بهینه سازی کنید و بتوانید با استفاده از بازاریابی دیجیتال مشتریهای بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.
مشاور یا کارشناس سئو کیست؟
با توجه به اهمیتی که برای گسترش فضای مجازی و سئو بیان کردیم، کاملا واضح است که دلیل اینکه امروزه ما مشاغل جدیدی مانند کارشناس سئو یا مشاور سئو میشنویم، به وجود آمده است. مشاور یا کارشناس سئو یک فعال حوزه وب است که در این زمینه فعالیت میکند و با فراگیری دانش تخصصی و پیگیریهای که از علم روز و الگوریتمهای سئو دارد، به عنوان فردی مشاور و کمک کننده به پیشرفت کسب و کار و فعالیت شرکت در فضای مجازی، فعالیت میکند.
مشاور سئو مفاهیم گستردهی سئو را در زمینههای مختلف بررسی میکند و وضعیت سئو و سایت شما را با آن مطابقت میدهد. سپس او دستورالعملها و آموزشهایی را به کارمندان و مدیران شرکتها ارائه میکند. در ادامه با معرفی خدمات مشاور سئو بهتر میتوانید درکی از این حرفه داشته باشید.
خدمات در زمینهی مشاوره سئواز جمله خدمات سئو سایت که توسط مشاور سئو در زمینهی بهینه سازی موتور جستجو و جذب کاربران ارائه میشود میتوان گفت:
• پاسخ به پرسش اینکه مشکلاتی که در سایت شما در زمان حاضر وجود دارد، چه چیزهایی هستند و چقدر در افت رتبهی شما موثر بودند.
• ارائه نمونه کارهایی در زمینهی مشاوره سئو که میتواند هم جهت آشنایی بیشتر با مشاور سئو باشد و هم بتوان با
• بررسی آنها، تجربیات و نمونههای بیشتری را مورد بررسی قرار داد.
• ارائهی یکسری راهکارها در زمینهی پیاده سازی سئو و راههای تقویت و بهینه سازی آن
• پیش بینی مدت زمان لازم برای اینکه به نتایج مورد نظر ناشی از سئو برسیم
• تخمین هزینههای راه اندازی، تبلیغات با در نظر گرفتن پتانسیلهای مالی شما
• ایجاد پروپوزال و RFP برای سایت در کنار امکانات مورد نیاز آن
• مشاوره در مورد استراتژیهای بازاریابی دیجیتال
• پلن ریزی برای استراتژی محتوایی و اجرای آن در سایت که متناسب با نوع مخاطب، موضوع سایت و کلمات کلیدی آن میباشد
• برگزاری دورههای آموزشی برای ارتقای دانش کارکنان در این زمینه
انتظارات از مشاور سئوبا توجه به حرفهی مشاور سئو در
شرکت سئو و تاثیر آن بر گسترش و پیشرفت سایت و کانالهای مجازی شما در شبکههای مختلف، میتوان از مشاور سئو یکسری المانهایی را انتظار داشت که عبارتند از:
• تعیین بودجهی لازم برای سئوی شما و مدیریت آن
• آشنایی با کسب و کار و فعالیتی که شما دارید و شناخت و بررسی رقبای شما
• بهینه سازی در ساختار و محتوای صفحات وب، استفاده از کلمات کلیدی در آنها، استفاده از تصاویر و متنهای مناسبتر
• مشخص کردن صفحات لندینگی که برای کلمات کلیدی مناسب است
• شناسایی کلمات کلیدی مهم برای هدف گذاری روی آنها
• تغییر و بهبود رابط کاربری سایت برای افزایش بازدیدها
• تشخیص ارورهای احتمالی مانند صفحهی ۴۰۴ و ریدایرکتهای ۳۰۱ و ۳۰۲ و برطرف کردن مشکلات آنها
• تعریف و معرفی مسیر کاری برای تولید محتوا
• الگو برداری از کسب و کارهای مشابه موفق و دلایل موفقیت آنها نسبت به شما
• آشنایی داشتن با دستورات کد نویسی CSS , HTML
• بهینه سازی در قسمتهای ساید بار، فوتر، مسیرهای داخلی و منو سایت
• مشاوره برای تولید محتوا و چگونگی انتشار در شبکههای اجتماعی مختلف مانند فیس بوک، لینکدان و اینستاگرام و ...
• بررسی وضعیت هاست و دامنهی سایت و تاثیر گذاری آن بر عملکرد سایت
برگرفته از سایت وب گستر سپنتا https://websepanta.com شرکت بازاریابی دیجیتال عضو کنسرسیوم سپنتا
ویژگیهای مشاور سئو
از جمله ویژگیهای یک مشاور سئوی خوب میتوان گفت:
• دقیق بودن در بررسی کلمات کلیدی
• عدم دادن وعدههای پوچ مانند بهبود سئوی و تاثیر قابل توجه در رتبه بندی در عرض یک ماه
• تسلط بر تمامی ابزارهای سئو و استفاده از راه حلهای تخصصی برای حل مشکلات
• بروز بودن و شناخت الگوریتمهای سئو
• توانایی پیاده سازی این الگوریتمها بر سایت شما
• زمان گذاشتن بر روی سایت شما و درآوردن نکات آن
• یکی از ویژگیهای مشاور سئو خوب، راهنمایی محتوا نویس و بررسی محتواهای وب سایت است
• هزینه کردنهای عاقلانه برای تبلیغ سایت در راههای خوب
• افزایش ترافیک سایت