کد خبر: 964911
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶
تاج‌گذاری سیتیزن‌ها با فتح چهارگانه جزیره
قهرمانی در سوپرجام انگلیس پروژه رؤیایی پپ گواردیولا در منچسترسیتی را تکمیل کرد.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: دیدار سوپرجام (جام خیریه) فوتبال جزیره در حالی با برد آبی‌ها مقابل لیورپول در ضیافت پنالتی‌ها به پایان رسید که قهرمان انگلیس رکورد کسب چهارمین جام در یک فصل را به نام خود ثبت کرد.

تحقق رؤیا
موفقیت در ورزشگاه ومبلی به عادت سیتیزن‌ها تبدیل شده است. از زمانی که پپ گواردیولا بوندس‌لیگا را به مقصد لیگ برتر ترک کرد، تیم دوم منچستر با انرژی و نظم خاصی پا به میدان گذاشت. نتیجه حضور مربی کاتالونیایی چیزی نیست جز موفقیت و قهرمانی. از وقتی پپ هدایت تیم متمول من‌سیتی را برعهده گرفته، تاکنون هفت جام باارزش به ویترین افتخارات باشگاه اضافه شده است. یک‌شنبه شب هم در صدوبیست‌و‌پنجمین سالگرد افتتاح باشگاه موفقیتی تازه حاصل شد تا یک‌بار دیگر همه به پتانسیل تیم ایمان بیاورند. آبی‌ها در یک فصل؛ لیگ برتر، جام اتحادیه و جام حذفی را با قهرمانی به پایان رسانده بودند. تنها جام باقی مانده سوپرکاپ بود که آن‌هم به دست من‌سیتی افتاد تا فتح چهارگانه در یک سال میلادی برای سایر تیم‌های انگلیسی رؤیایی دست نیافتنی تلقی شود.

ومبلی خوش‌یمن
حضور سرمربی مقتدر کمک بزرگی به بالا رفتن اعتماد به نفس بازیکنان سیتی کرده تا جایی که آن‌ها به این باور رسیده‌اند که توانایی شکست هر حریفی را در هر ورزشگاهی دارند. ثبت رکورد منحصربه‌فرد منچسترسیتی در شرایطی به دست آمده که این تیم زیر نظر گواردیولا در ورزشگاه ومبلی لندن اکثراً موفق ظاهر شده است. آخرین باری که آن‌ها در این ورزشگاه تن به شکست داده‌اند به بهار سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد، آن زمانی که در نیمه‌نهایی جام حذفی برابر آرسنال نتیجه را واگذار کردند. پس از آن آبی‌ها روی دیگر سکه را نشان دادند و از هشت بازی خود در ومبلی هفت پیروزی دشت کردند. جالب‌تر اینکه در این هشت بازی فقط دو بار دروازه‌شان باز شده است.

پیش‌بینی ممنوع
تیم موفق جزیره برای تداوم بخشیدن به موفقیت‌هایش در فصل جدید برنامه ویژه‌ای دارد. گواردیولا، سرمربی سیتی معتقد است در بهترین زمان با لیورپول بازی کرده‌اند: «رویارویی با لیورپول در این مقطع بسیار مناسب بود، زیرا ما آمادگی خود برای فتح عناوین مختلف را در سال پیش‌رو مورد سنجش قرار دادیم. در ضربات پنالتی پیروز شدیم، اما ممکن بود ببازیم. نیمه اول خیلی خوبی داشتیم، ولی در تغییر جریان بازی، در توپ‌های بلند و دوئل‌ها موفق نبودیم. ما یک پنالتی بیشتر از لیورپول وارد دروازه کردیم و شرایط مانند فصل گذشته بود که در کورس قهرمانی تنها یک امتیاز بیشتر از آن‌ها کسب کردیم. به بازیکنانم تبریک می‌گویم و حالا هفته اول لیگ برتر پیش‌روی ماست.» با اینکه درخشش سیتیزن‌ها، فوتبال انگلیس را تحت تأثیر قرار داده، اما سرمربی تیم از هرگونه پیش‌بینی نتیجه در فصل جدید خودداری کرد: «اگر ما فقط فصل گذشته را در نظر بگیریم، این فرضیه درست است و فقط ما و لیورپول مدعی قهرمانی خواهیم بود، اما من معتقدم تعداد زیادی مدعی برای فصل بعد وجود دارد. منچستریونایتد باز خواهد گشت، آرسنال بازیکنان خوبی خریداری کرده، تاتنهام مثل همیشه پیش‌فصل خوبی داشته و چلسی نیز همیشه در بین مدعیان بوده است. نمی‌دانم چه اتفاقی خواهد افتاد، فقط سعی می‌کنم تیم خود را آماده کنم و برای پیروزی بیشتر بجنگم. در ادامه خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد.»

اعتراض دوباره کلوپ
یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی قرمز‌ها تیمش را مستحق شکست و از دست دادن جام ندانست: «کمترین چیزی که ما شایسته آن بودیم، گل تساوی‌بخش بود. در ادامه یک مهار در ضربات پنالتی تکلیف بازی را روشن کرد و من نمی‌توانم ناامید باشم. این عملکرد مهم‌تر از کسب پیروزی بود. ما می‌دانیم که هنوز در سطح خوبی قرار داریم و می‌توانیم فوتبال خوبی بازی کنیم. عملکرد خوبی داشتیم، خصوصاً در نیمه دوم بسیار موفق بازی کردیم. هر دو تیم پیش‌فصل مشابهی داشتند. در نیمه اول می‌توانستیم منظم‌تر بازی کنیم، اما شانس‌هایی هم روی دروازه سیتی خلق کردیم. در نیمه دوم چندین مورد را تغییر دادیم، اما در پایان به کمی شانس نیاز داشتیم.» کلوپ که پیش از این هم از فشردگی بازی‌ها در فوتبال انگلیس انتقاد کرده بود، یک‌بار دیگر اعتراضش را به شیوه خودش به این مسئله نشان داد: «در ایالات متحده و ورزش‌های امریکایی ورزشکاران بازی‌های زیادی انجام می‌دهند، اما آن‌ها دوره استراحت طولانی‌مدتی دارند، چراکه هر ورزشکاری در جهان نیاز به استراحت دارد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار