کد خبر: 964307
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
اگر بخواهیم یکی از کامل‌ترین انواع کانال فلکسی با عایق را معرفی کنیم باید به کانال فلکسی با عایق الاستومری اشاره کنیم.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنایع گوناگون از جمله صنعت تهویه مطبوع، استفاده از انواع داکت‌های هوارسان دچار تغییرات شگرفی شده و برای ساخت انواع قطعات و کانال‌های هوا روز به روز متحول و کارآمدتر می‌گردد. از جمله این پیشرفت ها، ساخت کانال‌های هوارسان بنام کانال فلکسی یا کانال فلکسیبل می‌باشد. کانال فلکسی از ساختار گرد و چهارگوش که توسط فنر فولادی، حجم می‌گیرد تشکیل شده است. کانال فلکسی از چند نوع جنس و مواد اولیه برای کاربرد‌های گوناگون تولید می‌گردد و به دو دسته عایق دار و بدون عایق تقسیم می‌شود. در جاهایی که نیاز به انتقال هوا با حرارت‌های گوناگون باشد بنا به دمای هوای عبوری از کانال فلکسی نوع عایقی که در ساختار کانال فلکسی باید به کار رود تعیین می‌گردد.
 
کانال فلکسی
 
اگر بخواهیم یکی از کامل‌ترین انواع کانال فلکسی با عایق را معرفی کنیم باید به کانال فلکسی با عایق الاستومری اشاره کنیم. در ساختار این کانال فلکسی از عایق الاستومری که در برابر انتقال حرارت و صوت مقاوم است استفاده شده است. ساختار سلول بسته و متخلخل عایق الاستومری باعث می‌شود حرارت و صوت در حین عبور از بدنه این عایق به دام افتاده و جذب گردد.

با توجه به تعدد انواع کانال فلکسی و مشخصات منحصر به فرد هرکدام به نام آن‌ها اشاره گذرایی می‌کنیم. از جمله انواع دیگر کانال فلکسی عایق دار می‌توان به کانال فلکسی "آی اف دی"، کانال فلکسی با عایق پلی استر، کانال فلکسی با عایق پلی اتیلن و در نهایت کانال فلکسی با عایق پشم شیشه اشاره نمود. البته به همین میزان تعداد نیز کانال فلکسی بدون عایق تولید می‌گردد که نام‌های آن‌ها عبارت از کانال فلکسی با روکش"پی وی سی"، کانال فلکسی برزنتی، کانال فلکسی فویلی آلومینیومی، کانال فلکسی معدنی می‌باشد.

مزایای کاربرد انواع کانال فلکسی
 

با توجه به انعطاف ساختار بدنه انواع کانال فلکسی، کاربرد آن برای انتقال هوا در مسیر‌های غیرمستقیم و دارای مانع به سهولت امکانپذیر است. ساختار یکپارچه و منسجم تمام انواع کانال فلکسی مانع از پارگی و انفصال بدنه آن‌ها می‌شود. وزن مناسب و پایین کانال فلکسی در حمل و نصب آن کمک شایانی به نصاب می‌کند تا به سهولت و در اسرع وقت هریک از انواع کانال فلکسی که مطرح باشد را در محل مورد نظر تعبیه نماید. با توجه به طول‌های ۶ تا ۱۰ متری انواع کانال فلکسی برای مرتبط نمودن آن‌ها به راحتی از رابط فلکسی استفاده می‌شود.

زمینه کاربرد کانال فلکسی
 
در مورد کانال فلکسی بیشتر بدانیم

از انواع کانال فلکسی در موارد متنوع از جمله انتقال هوای سرد و گرم، انتقال ذرات ریز و مواد سبک و حتی در مواردی برای انتقال مایعات به راحتی می‌توان استفاده نمود. کانال فلکسی بطور مستقیم در صنعت تهویه مطبوع، صنعت چوب و حتی در صنایع غیر مستقیم مثل لوله‌های مکنده جاربرقی‌های صنعتی و صنایعی مثل هوافضا و... به کار می‌رود.

شرکت تهویه فراز با چند دهه فعالیت مستمر در زمینه تولید و اجرای انواع کانال‌های هوا آماده ارایه هرگونه خدمات در این زمینه می‌باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار