کد خبر: 964092
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
بلاتکلیفی تیم ملی در آستانه انتخابی جام جهانی
تیم ملی فوتبال ایران از شهریورماه باید در مسابقات انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا حاضر شود، اما وضعیت این تیم و شرایط آماده‌سازی‌اش برای حضور در این رقابت‌ها همچنان مبهم و نامعلوم است!
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تیم ملی ۱۹ شهریورماه باید در هنگ‌کنگ اولین بازی رسمی خود را در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های ۲۰۲۳ انجام دهد. در همین راستا، فدراسیون فوتبال برای آماده‌سازی هرچه بیشتر شاگردان ویلموتس درصدد برگزاری اردویی تدارکاتی در کمپ اسپایر قطر و برگزاری چند دیدار تدارکاتی است، تلاشی که البته تا به امروز به نتیجه نرسیده است!
با توجه به اندک زمان باقیمانده تا بازی‌های انتخابی جام جهانی، هماهنگی برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم‌های آسیایی بدون شک ساده‌تر خواهد بود. به همین دلیل فدراسیون فوتبال درصدد برگزاری دیداری تدارکاتی با چین بود که البته چینی‌ها حاضر به حضور در قطر برای برپایی دیدار تدارکاتی با ایران نشدند و دست رد به سینه فدراسیون فوتبال زدند. گرجستان هم یکی از گزینه‌های فدراسیون برای برپایی دیدار تدارکاتی بود، اما نه در قطر، ولی شرایط پروازی مانع از به سرانجام رسیدن این دیدار تدارکاتی شد، چراکه ملی‌پوشان برای رفتن به تفلیس ناچار بودند راهی استانبول شوند و سپس به تفلیس بروند و بعد از برگزاری این دیدار بار دیگر از طریق استانبول راهی هنگ‌کنگ شوند که مضرات این سفر به دلیل چند پروازه بودن بیشتر بود و سرانجام نیز کنسل شد. بنگلادش گزینه بعدی فدراسیون تاج بود. قرار بود ایران و بنگلادش در قطر اردویی تدارکاتی برپا کنند و سپس در دوحه مقابل یکدیگر به میدان بروند. رئیس فدراسیون فوتبال نیز دو هفته قبل از برپایی اردویی در کمپ اسپایر قطر و برگزاری دیداری تدارکاتی با بنگلادش خبر داده بود. البته تاریخ مدنظر فدراسیون ۱۴ شهریورماه بود، اما بنگلادشی‌ها درخواست داشتند این بازی سه روز زودتر از تاریخ پیشنهادی ایران برگزار شود و شاید همین اختلاف‌نظر در خصوص زمان برگزاری بازی بود که به لغو این دیدار تدارکاتی انجامید. مسئله‌ای که باعث خوشحالی سرمربی این تیم شد. جیمی دی، سرمربی تیم ملی بنگلادش با ابراز خوشحالی از لغو شدن این بازی گفته که بازی با ایران به دلیل قوی بودن شاگردان ویلموتس می‌توانست باعث تضعیف روحیه شاگردانش شود.

لغو اردوی قطر
با وجود مطرح شدن نام‌های مختلف، اما فدراسیون هنوز موفق به توافق با حریفی برای دیدار با تیم ملی نشده که در این صورت احتمال لغو اردو در کمپ اسپایر قطر و برپایی اردو در تهران وجود دارد. تیم ملی البته پیشتر نیز اردویی در تهران برگزار کرد. بعد از لغو فیفادی ماه مارس به درخواست سازمان لیگ، فدراسیون اردویی ۱۱ روزه در مرکز ملی فوتبال برای تیم ملی برنامه‌ریزی کرد. اردویی که قرار بود ۱۱ روزه باشد، اما با توجه به حساسیت مقطع زمانی و تأکید سرمربی تیم ملی بر ضرورت روند آماده‌سازی باشگاه‌ها، مدت آن به سه روز کاهش یافت تا ملی‌پوشان امکان بیشتری برای همراهی تیم‌های باشگاهی خود داشته باشند. اردوی کوتاه‌مدتی که سروته آن با دیداری تدارکاتی مقابل تیم امید هم آمد و حالا شاید تیم ملی موفق به برگزاری دیداری تدارکاتی با تیمی در حد و اندازه امید‌ها هم نشود و بی‌هیچ آماده‌سازی اساسی راهی هنگ‌کنگ شود!
این در حالی است که عدم یافتن حریف تدارکاتی انتقادات بسیاری را به دنبال داشته، به طوری که ابراهیم قاسم‌پور، بازیکن اسبق تیم ملی و کارشناس فوتبال با انتقاد از شرایط فعلی می‌گوید: «آنقدر بدبختیم که با بنگلادش هم نمی‎‌توانیم بازی کنیم.»

خواسته غیرمعقول
در ادامه مظلوم‌نمایی‌های فدراسیون برای گرفتن پول از وزارت ورزش و دولت، طالقانی عضو پرحاشیه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با به میان کشیدن عدم پرداختی به ویلموتس مدعی است آن‌هایی که مربی «چهاردانگ» می‌خواستند به قولشان عمل کنند: «مشکل طلب ویلموتس حل نشده و هنوز پولی به ما داده نشده است. ما حتی پول خودمان را هم نمی‌توانیم بگیریم و حالا انتظار داریم همان‌هایی که به ما قول می‌دادند یک مربی خوب بیاوریم، دستمان را بگیرند، کمک‌مان کنند. آقایان می‌خواستند ما یک مربی چهاردانگ بیاوریم که آوردیم، ولی همان‌ها روی قول‌شان بایستند و به وعده‌هایی که دادند عمل کنند. اگر آن‌ها کمک نکنند تنها ما ضربه نمی‌خوریم، بلکه فوتبال ملی این مملکت ضربه می‌خورد.» طالقانی در حالی از دولت انتظار کمک به فوتبال را دارد که وی و سایر مدیران فدراسیون مدعی غیر دولتی بودن هستند و با همین توجیه با وجود بازنشستگی در فوتبال ماندنی شده اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار