کد خبر: 961587
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴
دنيا حيدری
وقاحت را به حد اعلا رسانده‌اند، آنقدر که حالا بی‌مبالاتی‌های خود را برای توجیه دست‌درازی‌ها به جیب ملت و چپاول هرچه بیشتر بیت‌المال بحث ملی می‌خوانند. دیگر کارد به استخوان رسیده و جایی برای مماشات باقی نمانده است. مماشات شامل حال آن‌هایی نمی‌شود که با بی‌مدیریتی و بی‌کفایتی طلبی ۳۰ هزار دلاری را تبدیل به ۴۰۰ هزار دلار می‌کنند و خوب که دست‌شان در پوست گردو ماند و خطر حذف از لیگ قهرمانان یا کسر امتیاز و توبیخ جدی فیفا را بیخ گوش خود دیدند، برای گرفتن کمک از مردمی که به نان شب نیز محتاجند، گردن کج می‌کنند.
از قوه قضائیه و مدعی‌العموم باید پرسید که چرا کار به اینجا رسیده، وقتی انتقاد‌ها راه به جایی نمی‌برد و مطالبه مردم و رسانه‌ها هیچ مقام مسئولی را برای بیرون کشیدن حق مردم از حلقوم عده‌ای خاص که فوتبال را به محلی برای امرار معاش غیرشرعی خود تبدیل کرده‌اند، به خود نمی‌آورد. قوه قضائیه‌ای که به عنوان مدعی‌العموم وظیفه دارد به پرونده‌های این‌چنینی بپردازد، پرونده‌های پرتعدادی که به واسطه بی‌کفایتی مدیران بیت‌المال را به تاراج برده است!
امروز اگر آقایان به خود این اجازه را می‌دهند که بی‌کفایتی‌های خود را بحث ملی بخوانند، هیچ دلیلی ندارد جز عدم نظارت مسئولان بالادستی و نهاد‌های نظارتی که دست آن‌ها را برای هرگونه حیف و میلی باز گذاشته‌اند و کوچک‌ترین فشاری به آن‌ها نمی‌آورند، بابت ویرانی‌هایی که بعد از خود به جای می‌گذارند. همین فتحی، مدیرعامل استقلال مدعی بود جدایی شفر هزینه‌ای نزدیک به صفر خواهد داشت، اما امروز با شکایت شفر معلوم شده که این صفر، ۵۰۰ هزار یورو است!
موارد این‌چنینی کم نیست؛ یکی جعل سند می‌کند و دیگری پرونده‌سازی، دست‌آخر هم همه با سلام‌وصلوات و قیافه‌ای حق‌به‌جانب و ادعا‌هایی جالب توجه پست و مقام خود را گذاشته و سراغ صندلی بهتر می‌روند، بی‌آنکه کسی دغدغه‌ای بابت پاسخ دادن به افتضاحاتی که از خود به جای گذاشته، داشته باشد!
سوء‌مدیریت و بی‌کفایتی مدیریتی فوتبال را برداشته، اما گویا این بو به دماغ هیچ‌یک از نهاد‌های نظارتی نرسیده تا همتی کنند برای فاجعه‌ای که آقایان طی این سال‌ها به بار آورده‌اند. منزوی اگر امروز این جسارت را به خود می‌دهد که پرونده پروپیچ پاپیچ را بحث ملی بخواند یا عرب اگر جرئت می‌کند که بی‌مهابا به وکیل برانکو بگوید ریالی به او پرداخت نخواهد کرد، دلیلی ندارد جز اینکه به چشم و به‌وضوح دیده‌اند که نه‌تن‌ها با مدیران قبل از آن‌ها بابت هیچ‌یک از بی‌مبالاتی‌ها و بی‌کفایتی‌ها برخورد نشده، بلکه از آن‌ها به اشکال مختلف و به صورت پنهان و آشکار حمایت هم شده است (درست مثل داستان جعل سند طاهری در خصوص پرونده طارمی). پس چه دلیلی دارد که بخواهند نگرانی بابت نتیجه کار خود و افتضاحی که قرار است بعد از آن‌ها به جا بماند به خود راه بدهند؟!
بحث ملی باید هم در شرایطی که مردم سفره‌هایشان روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود و دغدغه‌شان نان است، پرداخت طلب ۴۰۰ هزار دلاری پروپیچ باشد. این مبلغ قرار است از جیب مردم پرداخت شود، نه از جیب آقایان که اگر اینگونه بود کار را به جایی نمی‌رساندند که به جای ۳۰ هزار ناچار به پرداخت ۴۰۰ هزار دلار باشند. رقمی که بدون شک بعد از شویی که به راه افتاده، به زودی از جیب مردم و توسط وزارت ورزش پرداخت خواهد شد تا خم به ابروی آقایانی که از مدیریت هیچ نمی‌دانند جز هزینه کردن و حیف و میل نیاید!
بحث ملی امروز دغدغه مردم برای امرار معاش است، برای گذاشتن نان در سفره‌هایی که روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود، برای تأمین هزینه دارو‌هایی که قیمت آن سر به فلک گذاشته است. بحث ملی امروز مسائلی است که مردم را در بطن جامعه به چه کنم چه کنم، انداخته و آن‌ها را ناچار به کار در چند شیفت کرده، نه پرداخت طلب بازیکنی که عدم مدیریت و عدم نظارت آقایان آن را چندده برابر کرده است. رقمی که امروز برای پروپیچ است و فردا برای برانکو و.... بحث ملی برچیده شدن فسادی است که آقایان به راه انداخته‌اند، بحث ملی ورود قوه قضائیه به عنوان مدعی‌العموم به پرونده فساد مدیرانی است که سال‌هاست دست‌شان از جیب ملت کوتاه نمی‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار